2023-07-25, 17:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför skulle krogshow inte göra sig på tv? tänk på Tomas Ledins otaliga krogshower som tv sänds

Bör nog hellre jämföras med Hasse&Tage, Magnus&Brasse och liknande. Och ja, självklart fungerar krogshower på tv. Att den här inte riktigt fungerade beror på slarv och dålig/ingen regi, hade behövts nån utomstående att styra upp deras idéer. För idéer har de uppenbarligen.
Citera
2023-07-25, 18:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
De tre ser väldigt feministiska ut.
Ganska roliga emellanåt, men eg. är det ju Flashback som står för det roliga. De bara läser det som skrivs.

Showen var skrikig och skränig mellan varven.

Sång, jingelmaskin och annan utfyllnad var just poänglös utfyllnad utan kvalitativt underhållningsvärde.

De borde kunna göra mer med materialet Flashback forum bjuder på, att sy ihop denna skatt med en röd tråd kan väl inte vara så svårt?
Citera
2023-07-25, 21:23
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Har hört alla pod-avsnitten och tycker de håller en jämn linje. Men den här showen hade samma klass som valfri Stefan och Krister föreställning, dvs pissQkTråkig. Kändes som en person som inte har adhd som kastat i sig en trippeldos med Ritalin och skrivit ett manus.

Såg inte relevansen till Flashback någonstans, de kanske bara kan diskutera vad som skrivs på forumet…
Det är en kvinnlig regissör/er som bakomligger att det ser ut som det gör, kvinnor som ska sätta upp humor måste ha humorpapper som övervakare för att bevara deras heder

Jag kan tänka mig att det upplevdes som att kastas in World Of Warcraft utan spelmanual! och backstory och sedan försöka få ihop en bild över vad questen är

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det måste vara extremt förvirrande. Som någon sorts cirkus cirkör gone arbetarklass.
Det är tillräcklig förvirrande även om man hört podden, därför att allt bygger på nått slags kotteri
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-07-25 kl. 21:31.
Citera
2023-07-25, 21:45
Medlem
Började titta på svtplay där en av deras shower fanns. Orkade se tio minuter sen blev jag less på dom, otroligt självupptagna individer. Har lyssnat på en del avsnitt på podden som varit okej men showen var usel
Citera
2023-07-25, 23:36
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det är en kvinnlig regissör/er som bakomligger att det ser ut som det gör, kvinnor som ska sätta upp humor måste ha humorpapper som övervakare för att bevara deras heder

En Isak Janson har försökt regissera ett tjejmanus! (där räddade jag upp det snyggt)

Manus: Gruffman Cruse, det borde vara olagligt att ha två frånstötande efternamn på rad, varför ingrep inte skönhetsrådet?
Citera
2023-07-25, 23:52
Medlem
Jag tog risken att se detta. Jag ångrar mitt beslut. I mitt mycket mediokra liv är detta nog den värsta timmen jag har slösat bort. 3 riktigt självkåta damer som vill glänsa i något som dom 8nte själv har gjort, i mina ögon hånar dom Flashback och dess medlemmar och vill göra pengar på det. Fyfan va ruttet.
Citera
2023-07-26, 08:00
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Borde man känna till dessa brudar? Aldrig hört talas om dem.

Ina Lundström har, enligt de uppgifter som finns att tillgå på Wikipedia, tidigare arbetat för Filter. Tidningen som startades och drivs av pro-ryska Mattias ”Björnen kommer” Göransson.
Citera
2023-07-26, 09:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Jag tog risken att se detta. Jag ångrar mitt beslut. I mitt mycket mediokra liv är detta nog den värsta timmen jag har slösat bort. 3 riktigt självkåta damer som vill glänsa i något som dom 8nte själv har gjort, i mina ögon hånar dom Flashback och dess medlemmar och vill göra pengar på det. Fyfan va ruttet.
Det är därför jag slutade lyssna på denna podden. Det är en vänsterpodd som vänder sig till feminister och det enda de gör är att håna Flashback. Mycket prat om tokiga användare och kiss och bajs. Men de missar helt underforumen som faktiskt gör Flashback unikt. Materialet som de läser i Flashback Forever skulle de lika gärna kunna hitta på Facebook eller Familjeliv, bara samma dynga som man hittar överallt.

Men vad är det för film du pratar om som du sett? Har Flashback Forever gjort en film? Och är det något du har betalat för?

Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Ina Lundström har, enligt de uppgifter som finns att tillgå på Wikipedia, tidigare arbetat för Filter. Tidningen som startades och drivs av pro-ryska Mattias ”Björnen kommer” Göransson.
Inte förvånad. Så himla vidrigt media-Sverige är.
Citera
2023-07-26, 09:25
Medlem
Hej eftersom podden gjorde en så ordentlig genomlysning av böglyftet vill jag passa på att länka till denna bild

https://i.imgur.com/Cn5mIIL.jpeg
Citera
2023-07-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det är därför jag slutade lyssna på denna podden. Det är en vänsterpodd som vänder sig till feminister och det enda de gör är att håna Flashback. Mycket prat om tokiga användare och kiss och bajs. Men de missar helt underforumen som faktiskt gör Flashback unikt. Materialet som de läser i Flashback Forever skulle de lika gärna kunna hitta på Facebook eller Familjeliv, bara samma dynga som man hittar överallt.

Men vad är det för film du pratar om som du sett? Har Flashback Forever gjort en film? Och är det något du har betalat för?

Inte förvånad. Så himla vidrigt media-Sverige är.
. Det var detta jag såg https://www.svtplay.se/video/jMd2bNm...forever-showen
Citera
2023-07-26, 12:12
Medlem
Yayois avatar
Trots att Flashback Forever kan sägas vara en sorts maktfaktor i sig, med eget valprogram i SVT och dessutom ett bolag som drar in en hel del cash, så har väl de flesta journalister respekterat att hon som kallar sig Scroll-Mia inte gärna vill omnämnas med sitt verkliga namn i media. Jämför det med Hooja som det var så jävla viktigt att få ut namnen på, eftersom de som det då hette hade makt, omsatte miljoner och fick sommarprata. Men Hooja stod ju iofs bara där på Skansen med Pernilla och hade solrosor i händerna. De har minsann inte horat runt med ”Björnen kommer”. Så klart att det bedöms olika vad gäller allmänintresse.
Senast redigerad av Yayoi 2023-07-26 kl. 12:27.
Citera
2023-07-26, 12:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
. Det var detta jag såg https://www.svtplay.se/video/jMd2bNm...forever-showen
Fy satan vad cringe. Bilden på sidan och videon. Givetvis ligger det på SVT. Betalar SVT licensavgift till dem också?

Står på sidan i beskrivningen:

"Komikerna Ina Lundström, Emma Knyckare och Mia Gruffman Cruse har under de senaste åren scrollat sig igenom stora delar av Flashback forum."

Lägg av. Det är selektiv bajs som de letat fram. Jag slutade lyssna för längesen, men garanterat att de inte har pratat om något som spelar roll som integration och invandring, aktuella brott, MENA, politik, SD, konspirationsteorier, Covid, hjärntvätt från staten, etc.

Hur kan man ha "skrollar sig igenom stora delar av Flashback" och helt missat allt om negrer, babbar, Covid, fake news, etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in