2023-05-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse
Så jävla klockren podd! Finns ett prata som jag inte lyckas hitta igen dock, vet nån av er vilket avsnitt det är? Handlar om en lång jävla sågning av nån sketen amatörfilm, bland det roligaste jag någonsin hört

Är det Mias prata i #39 "Nyhetsankor och fiskmåsfiléer" du tänker på?
Citera
2023-05-19, 17:24
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frause
Är det Mias prata i #39 "Nyhetsankor och fiskmåsfiléer" du tänker på?
Jamen tack så hemskt mycket!! Trevlig helg!
Citera
2023-05-25, 07:01
Moderator
Carlboms avatar
Tycker man märker av att den där evighets-turnén äntligen är över. Känns som trion är tillbaka och fått upp nivån igen på sina avsnitt. Härligt!
Citera
2023-05-25, 13:13
Medlem
Iezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tycker man märker av att den där evighets-turnén äntligen är över. Känns som trion är tillbaka och fått upp nivån igen på sina avsnitt. Härligt!

Håller verkligen med! Sista tre, fyra avsnitten har sannerligen gett mig kramp i skrattmusklerna
Citera
2023-05-30, 12:59
Medlem
Varför ska Merida ur Brave baktalas så. Bara för att hennes pattar är lite mindre så ska de plötsligt inte finnas.

Bild på henne från filmen
https://sverigesradio.se/artikel/5536664
Citera
2023-05-30, 19:09
Medlem
Lyssnar på första avsnittet av Flashback Never (en kopia på Flashback forever) och ungefär 3 min och 55 sekunder in i första avsnittet säger dom att man kan skicka in förslag på trådar till flashbackforeverpodden@gmail.com. Är detta bara en otroligt pinsam felsägning, ett fult sätt att få folk att maila dom i tron om att man mailar till Flashback forever-gänget eller har dom faktiskt något samarbete med tjejerna från Flashback forever?
Citera
2023-06-02, 16:21
Medlem
Emma använder väldigt ofta frasen "men vad vet jag" när hon pratar om något ämne. Vad vet hon egentligen?
Citera
2023-06-02, 16:30
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykter
Emma använder väldigt ofta frasen "men vad vet jag" när hon pratar om något ämne. Vad vet hon egentligen?

Tror inte hon är okunnig och dum egentligen. Det är bara ett skådespeleri. Får motvilligt erkänna jag tycker stilen fungerar för hon framstår som rätt gullig på det sättet. Inte alla som hade kunnat komma undan med det.
Citera
2023-06-06, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tror inte hon är okunnig och dum egentligen. Det är bara ett skådespeleri. Får motvilligt erkänna jag tycker stilen fungerar för hon framstår som rätt gullig på det sättet. Inte alla som hade kunnat komma undan med det.
Exactly. Det är en del av hennes persona att verka lite blåst och okunnig. Det spelar på Jantelagen. Ett annat sådant exempel är när hon ständigt feluttalar användarnamn.

Tror inte att hon är helt ding i huvudet faktiskt, men det märks på många av resonemangen att hon inte läst högre studier. Hon drar ofta stora slutsatser från väldigt få ingångsvärden.
Citera
2023-06-06, 19:30
Medlem
Som jag skrev tidigare i tråden, den där skådespelarutbildningen Emma blev utslängd från eller hur det nu var (hon skämtade ju om det i något avsnitt) verkar ändå ha gett henne något. Tycker hon har en bra förmåga att gå in i lite karaktär och spela som en skruvad variant av sig själv. Inte minst under showen fanns det ju tillfällen då hon verkligen överdrev och spelade korkad. Det ger verkligen nånting, ett bra samspel mellan de tre, Emma är lite pajas och spelar över lite ibland, Ina är väl mest naturlig i sitt tjôtande, det känns som att det är sån hon är naturligt och sen går hon i nåt slags stand up-mode och sen Mia som även om hon blommat ut som de sa fortfarande kan vara lite sådär torr och inbunden som hon var i början. Det blir en bra balans mellan de tre.

Dessutom, om nu Emma vore så korkad som hon ibland framstår skulle hon väl knappast ta sig till final i Alla mot alla. Det känns lite som Erik Haag, han framstår ju som lite korkad i framför allt Historieätarna men han är ju en jävel på frågesport (har för mig att Schyffert sa i podden han har med Nour att Erik Haag är jävligt allmänbildad), Emma är nog jävligt vass men hon är bra på att gå in i en lite löjlig karaktär som passar FBF perfekt.
Citera
2023-06-07, 01:04
Medlem
Är bara 05:23 in i senaste avsnittet men måste redan dela denna underbara upptäckt!

Har lyssnat en del på podden senaste året utan att egentligen uppskatta den och alltid avslutat med; ”Varför investerade jag en timme av mitt liv så här?”

Men nu har jag knäckt koden! Den stavas ”Amnesia Haze”. En riktigt skön Sativa runt 19% THC som har en fantastiskt upplyftande effekt.

Jävlar vad damerna är intelligenta, insiktsfulla och tankeväckande!!!
Citera
2023-06-08, 23:38
Medlem
orrtupps avatar
Verkar bli svårare och svårare att hitta bra trådar så det blir mer och mer eget prat.

Enda tråden jag själv följer som jag tror möjligen skulle passa för en prata är den där tomten som köpt en Renault Zoe som han är så nöjd med trots att den verkar gå sönder gång på gång och mest verkar stå på verkstaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in