2020-01-29, 11:51
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Så du ska handa för en hundralapp för att få 25kr? Då gäller det att det var saker du ändå skulle handlat men några dar senare...

Såklart, typ toapapper etc
Citera
2020-01-29, 11:52
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Du snittar 3000 i månaden så du kommer få mindre i bonus i fortsättningen. För dig blir det 300 per år.
Handla för en hundring till räcker inte utan du måste handla för 1000kr mer för att för att få en 25kr bonus...
Du skulle förmodligen spara 500 spänn i månaden om du storhandlar en gång i veckan i en vettigare butik trots att det kanske blir några km extra att köra.

Ja du har rätt, problemet är att jag spontanhandlar en del, du vet, man blir sugen på det ena eller andra och då vill man ha det direkt.
Citera
2020-01-29, 13:23
Medlem
Har avslutat mitt s.k. konto hos de snikna judarna på ICA.
Citera
2020-01-29, 14:24
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Ett kort mindre att ha i plånboken då. Samlar poäng på något av mina mastercard elller visa vid framtida besök på Ica.
Det verkar inte vara så då du ändå måste dra ditt ica kort för att få en skanner eller har dom lyckats lösa det på något smart sätt?

Antal poäng är ju inte bara baserat på hur mycket du handlar för per månad, du får 20 extra poäng om du betalar med ica's kreditkort t.ex. om man riktigt vill jävlas betalar man en vara i taget och kan på så sätt få några 100 poäng extra varje gång ;-) kanske något för pensionärerna som har tid att tänka på...

Är man privatkund i ica banken får man dessutom dubbla bonuspoäng vid varje köp så då räcker det att man handlar för 1000 eller mindre om man betalar med deras kort per månad...

Jag brukar dock handla på Willys, billigare från början o smidigare skannersystem och jag kan hämta varorna i boxen efter jobbet som jag beställt via nätet.
Senast redigerad av kimdah2002 2020-01-29 kl. 14:44.
Citera
2020-01-29, 14:45
Medlem
alewkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Ni har förstås rätt. Men google, facebook etc är de man verkligen ska vara försiktiga med vad det gäller övervakning. Ica övervakar visst, men har inte hört eller läst att de missbrukar information.

Instämmer.

Min poäng är dock att jag själv lever till stor del på att dela och bli tilldelad personlig data, så jag vet mycket väl hur många olika aspekter man kan använda detta inom. Det handlar inte bara om reklam, det kan handla om rekrytering för yrken, familjepaket på resor, till nybyggnadsprojekt då man kan analysera en hel del utav vad en familj konsumerar.

Ekonomi och således samhällsklass, uppskatta hur stor familjen är osv. Nu tror jag inte ICA missbrukar sin information som bolag, men sådana uppgifter är värdefullt ändå för någon som sitter på ICA kontor i sin tur kan sälja detta för miljoner eller liknande - bara som ett flygande exempel utav vad som skulle kunna hända med uppgifterna.

Anser inte detta vara en hög risk, får nog erkänna att jag är lite arbetsskadad helt enkelt och därför inte vill samla inköp på hela hushållet på något register.
Citera
2020-01-29, 18:46
Medlem
Peripheryys avatar
ICA är det dyraste som finns här jämfört med Matöppet, Willys och Coop. Lämnade ICA helt för typ två år sedan när Willys skaffade självscanning.

Folk som verkligen tror att man sparar pengar på ICA är ju blåsta. Deras rabatter brukar heller inte vara särskilt billiga.
Citera
2020-01-29, 18:58
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnlaeppen
Har avslutat mitt s.k. konto hos de snikna judarna på ICA.

Samma här kommer tömma det jag satt in (då man fick ränta men inte sedan länge....) Sedan klipper man skiten .
Deras kundtjänst kunde inte ge förklara varför man förlorar på det som ensamhushåll....idioter!
Citera
2020-01-29, 22:45
Medlem
JustZlatans avatar
Så får jag poäng om jag handlar en tv på Elgiganten för 5000kr med ICA kortet med det nya systemet? Hur många poäng får jag?

Funderar på att avsluta alla mina kreditkort hos andra banker och bara använda ICA kortet pga bonusen.
Senast redigerad av JustZlatan 2020-01-29 kl. 22:53.
Citera
2020-01-30, 10:48
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Här är sanningen:
De 25 kronorna man får som en kupong är bara en mycket liten del av förmånerna med icas bonussystem. En fis i rymden till och med.
Exempel:
Denna veckan kan man tex köpa 3 paket arvid Nordqvist kaffe för 79 kr om man är stammis. Bara därr sparar man minst 45 kr.
Lägg till alla andra varor som är rabatterade varje vecka så kommer man upp i beroende på hur man handlar (pensionärer är oftast prisjägare) i summor som går 25 kr att blekna.
Faktum är att Icas bonussystem fortfarande är bättre än axfoods(willys/hemköp) och Coops även efter den "nya" modellen.

Ica är fortsatt den överlägsna mataffären jämfört med Coop och Axfood.
Det finns en anledning till att Ica har 50% av marknaden och den är att man har ett bra sortiment i kombination med god service och pressade priser.
I snitt kan man se att willys ligger under ica i pris men det går ut över kvaliteten.
I snitt kan man se att coop ligger över ica i pris och man får samma kvalitet.
Ica är bäst.
Citera
2020-01-30, 11:05
Medlem
flowerpower900s avatar
Kommit upp i 25kr nu men enligt kassörskorna har jag ingen bonus enligt deras system, verkar fungera bra det här..
Citera
2020-01-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Kommit upp i 25kr nu men enligt kassörskorna har jag ingen bonus enligt deras system, verkar fungera bra det här..

Har du samlat ihop till bonusen denna månaden? Man får normalt bonusen månaden därpå, ofta runt den 15:e-20:e. Det är antagligen därför de inte ser att du har någon bonus i systemet.
Citera
2020-01-30, 11:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så får jag poäng om jag handlar en tv på Elgiganten för 5000kr med ICA kortet med det nya systemet? Hur många poäng får jag?

Funderar på att avsluta alla mina kreditkort hos andra banker och bara använda ICA kortet pga bonusen.
Nej du får inga poäng om du handlar på elgiganten bara om du handlar på ica och köper varor som ger bonuspoäng (inte tips, tobak...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in