Citat:
Ursprungligen postat av
15minFame
Ni har förstås rätt. Men google, facebook etc är de man verkligen ska vara försiktiga med vad det gäller övervakning. Ica övervakar visst, men har inte hört eller läst att de missbrukar information.
Instämmer.
Min poäng är dock att jag själv lever till stor del på att dela och bli tilldelad personlig data, så jag vet mycket väl hur många olika aspekter man kan använda detta inom. Det handlar inte bara om reklam, det kan handla om rekrytering för yrken, familjepaket på resor, till nybyggnadsprojekt då man kan analysera en hel del utav vad en familj konsumerar.
Ekonomi och således samhällsklass, uppskatta hur stor familjen är osv. Nu tror jag inte ICA missbrukar sin information som bolag, men sådana uppgifter är värdefullt ändå för någon som sitter på ICA kontor i sin tur kan sälja detta för miljoner eller liknande - bara som ett flygande exempel utav vad som skulle kunna hända med uppgifterna.
Anser inte detta vara en hög risk, får nog erkänna att jag är lite arbetsskadad helt enkelt och därför inte vill samla inköp på hela hushållet på något register.