2020-09-11, 06:14
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OddD
Handlar man för 1000kr/mån i 2 månader i sträck får man bonus. Handlar man för mindre skall man ändå inte premieras. Vi lägger säkert 10 lax/mån på två vuxna så vem bryr sig om bonuscheckens storlek? Skaffa ett vettigt kreditkort så är snart flygbiljetterna intjänade iallafall.

Flygbiljetterna? SAS eller Norwagien kort där man samlar poäng för flygresor är väll samma sak som ICA kort? Låser upp sina poäng för ett bolag och ger dig inte valet att välja något billigare när de väl är tid för resan.

Bättre med bensinkort då de ändå är samma priser på alla ställen
Citera
2020-09-13, 15:51
Medlem
OddDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Flygbiljetterna? SAS eller Norwagien kort där man samlar poäng för flygresor är väll samma sak som ICA kort? Låser upp sina poäng för ett bolag och ger dig inte valet att välja något billigare när de väl är tid för resan.

Bättre med bensinkort då de ändå är samma priser på alla ställen

Skillnaden är att jag värderar flygbiljetter högre en bonuscheckar så att några matkassar blir billigare/gratis.

Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Så 5k per skalle i livsmedelsbutiker? Vad köper du? Slänger du otroligt mkt eller?

Får fortfarande betala skatten på flygbiljetterna.

Utan problem. Vi köper färsk fisk över disk, svenskt kött, ekologiskt, majskyckling och rapsgris. Vi köper också kött regelbundet på saluhallen. Har man några middagar med vänner eller familj kommer man fort upp i pengar om man bjuder på vettigt käk.

Att bara betala skatten och flyga business känns helt ok.
Citera
2020-09-15, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OddD
Skillnaden är att jag värderar flygbiljetter högre en bonuscheckar så att några matkassar blir billigare/gratis.

Utan problem. Vi köper färsk fisk över disk, svenskt kött, ekologiskt, majskyckling och rapsgris. Vi köper också kött regelbundet på saluhallen. Har man några middagar med vänner eller familj kommer man fort upp i pengar om man bjuder på vettigt käk.

Att bara betala skatten och flyga business känns helt ok.

Middagar för vänner och familj? Då är det inte längre för 2 personer. Sedan låter lite som du köper saker bara för det är dyrt. Saker som svenskt kött, ekologiskt och att du köper det på saluhallen, bidra inget i smak, men däremot i pris.
Citera
2020-09-20, 19:10
Medlem
OddDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Middagar för vänner och familj? Då är det inte längre för 2 personer. Sedan låter lite som du köper saker bara för det är dyrt. Saker som svenskt kött, ekologiskt och att du köper det på saluhallen, bidra inget i smak, men däremot i pris.

Ja, alla matinköp sker naturligtvis via samma kort. Vi har inga autitstintresse för vår ekonomi med excelfiler för olika kostnader.

Jämför vaccat kött på Ica med samma köttsort i en bra köttbutik och återkom. Känner du ingen skillnad har du inga smaklökar. Svenskt kött är bättre för miljön, mindre besprutat och bra för svenska bönder. Men fortsätt du äta din danska fläskfilé.
Citera
2023-03-17, 01:02
Medlem
Tycker nog ICA bonussystem borde fyrdubblas, som ICA prishetsar sina priser, som en kompensation.

Folk handlar o handlar, vad får det flesta i bonus, runt 25 spänn tillbaka
Citera
2025-05-05, 11:37
Medlem
Hur är Icas bonussystem idag? Lönar det sig eller blev det mycket sämre?
Citera
2025-05-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Jämfört med vad? Att handla i en billigare butik? Sannolikt inte...
Citera
2025-05-05, 12:24
Medlem
Citat:

Bonussystem kan man säga brukar röra sig om 0,5-2% av omsättningen. Om man aktivt går på produkter det är rea på så tjänar man som regel mellan 10-25%. Fast givetvis blir inte hela matkassen full av reade produkter, så säg det blir ungefär samma i det långa loppet.
Citera
2025-05-05, 14:15
Medlem
Citat:

Om man ändå skulle ha handlat på ICA kan man ju ta tacka och ta emot den bonus man får, men den är för liten för att t.ex. kompensera för skillnaderna i ordinariepris mellan ICA Maxi och Willys. Jag brukar handla på båda när jag veckohandlar, eftersom de typiskt har extrapris på olika varor och kompletterar varandra då det gäller sortiment. Det brukar räcka för det lägsta trappsteget på ICAs bonustrappa, men ligga en bra bit från nästa steg, så jag skulle säga att bonusen inte påverkar mitt köpbeteende alls. I det nya systemet nollställs alla poäng som ligger mellan stegen i bonustrappan varje månad, vilket jag antar är tänkt att vara motiverande med någon slags morot-och-piska-tänk. Men med den låga nivån på bonusen blir det bara löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in