Citat:
Ursprungligen postat av
Knotknet
Hade jag bott lika långt från ICA som Willys hade jag handlat på ICA i alla fall.
För att du vill betala mer för livärdiga eller i många fall exakt samma varor? ICA-dårar har alltid fascinerat mig. Varför späker ni er så våldsamt?
För snart 25 år sedan upptäckte jag att ICA bara var en metod att få mig att tro att jag gjorde en bra affär. Sanningen var en helt annan.
När de gjorde om sitt system nyligen fick det bara mig att handla där ännu mer sällan. Jag köper några grejer där, för att just en viss vara är bättre, men i övrigt har jag slutat handla där. Dra kortet gör jag bara om det är medlemspriser, annars skiter jag i det eftersom ICA skiter i mig.
Jag bor i stan och har nära till många butiker. Jag kan välja vad jag vill, men väldigt sällan blir det ICA.
En märklig observation från mitt radiolyssnande: När en Stockholms-"personlighet" berättar om matinköp refereras det så gott som alltid till "ICA". Lustigt, jag trodde det var Konsum-kommunism som gällde bland public service-personal...