2020-09-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är tack vare ICA som jag bytt och som gjort att jag hittat bättre butiker.

Det är positivt, ICA har gjort mig en tjänst. Inte som de kanske tänkt, men för mig var det positivt.

Så om ICA bytte tillbska till det gsmla bonussystemet så hade du srsnnat kvar på Lidl och Willys gör stt de är bättre oavsett vilket bonussystem ICA har?

I så fall kan ett "tack vare" vara motiverat.
Citera
2020-09-09, 20:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Så om ICA bytte tillbska till det gsmla bonussystemet så hade du srsnnat kvar på Lidl och Willys gör stt de är bättre oavsett vilket bonussystem ICA har?

I så fall kan ett "tack vare" vara motiverat.
Tack vare(!) ICA så upptäckte jag Lidl och Willys, så ja. Det ska mycket till för att jag ska återgå till ICA.
Citera
2020-09-09, 23:19
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Hade jag bott lika långt från ICA som Willys hade jag handlat på ICA i alla fall.

För att du vill betala mer för livärdiga eller i många fall exakt samma varor? ICA-dårar har alltid fascinerat mig. Varför späker ni er så våldsamt?

För snart 25 år sedan upptäckte jag att ICA bara var en metod att få mig att tro att jag gjorde en bra affär. Sanningen var en helt annan.

När de gjorde om sitt system nyligen fick det bara mig att handla där ännu mer sällan. Jag köper några grejer där, för att just en viss vara är bättre, men i övrigt har jag slutat handla där. Dra kortet gör jag bara om det är medlemspriser, annars skiter jag i det eftersom ICA skiter i mig.

Jag bor i stan och har nära till många butiker. Jag kan välja vad jag vill, men väldigt sällan blir det ICA.

En märklig observation från mitt radiolyssnande: När en Stockholms-"personlighet" berättar om matinköp refereras det så gott som alltid till "ICA". Lustigt, jag trodde det var Konsum-kommunism som gällde bland public service-personal...
Citera
2020-09-09, 23:36
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rothery
Så på ett halvår har du handlat i en av de dyraste butiker som finns att uppbringa (if not THE most) för att till slut komma upp i 500kr värde i återbäring? Hur kan man ens se minsta uns av lockelse i detta?

Om jag gick över till Coop från en mix av Ica/Willys/Hemköp (som nu) skulle det ju ta MAX två månader innan jag har betalat 500kr mer enbart för mat på Coop!
Ytterst frustrerande att många fortfarande tror att Coop är dyra! Reality check: It's fake news. Visst Willys är billigare men Stora Coop är ofta billigare än ICA Maxi och Kvantum är dyrare än medelstora Coop.

Handlar man på ICA stödjer man en fet kapitalist som skiter i dig som kund men gärna vill mjölka dig på pengar. Allt är dyrt och erbjudandena är väldigt magra. När ICA gjorde om bonussystemet sade de rätt ut till sina kunder; vi vill inte ha dig om du inte handlar för minst 2000 kr/mån och gör du inte det ska du straffas genom att poäng försvinner eller kraftig poängreduktion. Att folk fortfarande glatt handlar på sådana ställen är för mig en total gåta.

Nej, rotation mellan Coop, Willys och Lidl is the shit.
Citera
2020-09-09, 23:38
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ytterst frustrerande att många fortfarande tror att Coop är dyra! Reality check: It's fake news. Visst Willys är billigare men Stora Coop är ofta billigare än ICA Maxi och Kvantum är dyrare än medelstora Coop.
Handlar man det jag handlar så är Coop dyrast.
Citera
2020-09-09, 23:39
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Handlar man det jag handlar så är Coop dyrast.
Inte en Stora Coop väl?
Citera
2020-09-09, 23:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Inte en Stora Coop väl?
Länge sedan jag var på en sådan, men då reagerade jag på deras priser. Speciellt på märkesprodukter och på kött.

Coop brukar aldrig hamna på topp när konsumentorganisationer kollar priser. Deras märkesprodukter hamnar inte heller på topp när man testar. Det gör däremot ofta Garant (Willys, Hemköp).
Senast redigerad av constant 2020-09-09 kl. 23:45.
Citera
2020-09-09, 23:45
Medlem
OddDs avatar
Handlar man för 1000kr/mån i 2 månader i sträck får man bonus. Handlar man för mindre skall man ändå inte premieras. Vi lägger säkert 10 lax/mån på två vuxna så vem bryr sig om bonuscheckens storlek? Skaffa ett vettigt kreditkort så är snart flygbiljetterna intjänade iallafall.
Citera
2020-09-09, 23:46
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Länge sedan jag var på en sådan, men då reagerade jag på deras priser. Speciellt på märkesprodukter och på kött.
OK. De har haft stora prissänkningarna i omgångar så numera ska de inte vara dyrare.
Citera
2020-09-09, 23:49
Medlem
constants avatar
Citat:
OK. De har haft stora prissänkningarna i omgångar så numera ska de inte vara dyrare.
De har redan tappat mig som kund.
Citera
2020-09-10, 11:01
Medlem
Såvida inte ica är den enda matbutiken på orten, så om man bryr sig så mkt om 25kr, varför handlar man på ica ifrån första början?
Citera
2020-09-10, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OddD
Handlar man för 1000kr/mån i 2 månader i sträck får man bonus. Handlar man för mindre skall man ändå inte premieras. Vi lägger säkert 10 lax/mån på två vuxna så vem bryr sig om bonuscheckens storlek? Skaffa ett vettigt kreditkort så är snart flygbiljetterna intjänade iallafall.

Så 5k per skalle i livsmedelsbutiker? Vad köper du? Slänger du otroligt mkt eller?

Får fortfarande betala skatten på flygbiljetterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in