2020-03-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tror inte att vi behöver lyssna till Corona Bob AT för att inse att vi inte kommer att kunna begränsa detta.
Det högst troliga är att både du och jag troligen kommer att få det,tyvärr även våra äldre släktingar.

Captain Trips anno 2020.

Sannolikt har mängder redan haft det, och mängder som har det, utan att veta om det.
Talade med bekant igår som för en dryg månad sedan kom hem från semesterresa i USA.
Han hamnade sängliggandes i influensa i över en vecka. Han är medelålders och vid god fysik.
Frågade honom om det inte var Corona, men han sa nej, och hade såklart inte testats. När han kom hem var det väl knappt på tapeten i Europa.
Men vad är det som säger att det inte var det han hade?
De allra allra flesta kommer att få en kraftig förkylning, vissa kommer inte att märka det, vissa kommer att bli sängliggandes, och några ytterst, ytterst få, äldre, kommer att dö.

Varför sådan satans hets?
Citera
2020-03-11, 14:32
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzy
Vet inte om det har avhandlats tidigare, ber om ursäkt isåfall.

USA rullar in militär i Italien.
https://www.ilmessaggero.it/video/cronaca/carri_armati_palermo_esercitazione_oggi_9_marzo_20 20-5100760.html?fbclid=IwAR3KWaEE09TffzaufyLzesFji HPInMgYT8WxP7QPEy9C48wd7y-OZkFPsXU
Citat:
"The news begins to circulate this morning together with the video, and there are immediately those who link the arrival of the military with the checks for the coronavirus emergency or even with the protests that broke out in the prison of Ucciardone, where the army actually has had to give his support. The vehicles passed quickly in the area between via Crispi and piazza XIII, with the military clearly visible. People around worried, watching them. In reality, they came from an exercise performed in Sardinia, and they didn't have to do any intervention.."

Om du kör Google Translate.
Citera
2020-03-11, 14:33
Medlem
-GGs avatar
Daily Mail:

Citat:
Coronavirus doctor reveals his patients in intensive care are as young as 40 and do NOT have underlying health conditions - contradicting official advice
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
fortsatt reaktivt istället för proaktivt.

nåväl ytterst är det här Löfvéns och SAPs ansvar, det helvete som nu väntar är vad de kommer at bli ihågkomna för.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Kollektivtrafik är INTE en högriskmiljö. Herregud min skapare. Jag skäms för att vara Svensk nu.

Jag är med dig.

Inte ens i Italien har man stängt ner kollektivtrafiken.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Tegnell har dåligt pokerface, förbud om offentliga sammankomster kommer senare under dagen!

Varför tror du det?
Citera
Medlem
Anders Tegnell: ”Nu är peaken nådd”

Anders Tegnell: "Kollektivtrafiken är ingen högriskmiljö för smittspridning".
Citera
2020-03-11, 14:34
Medlem
Flaklypans avatar
Med risk för dubbelpost men det är är ju för fan sinnessjukt!

Varför har man ingen koll????

https://www.expressen.se/dinapengar/skracken-for-corona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_s ource=facebook&social=fb&fbclid=IwAR3atVL9YJjGeEcs oF5gQ_oQ02rU_JlprQ7rxf5tMNLPxWdpDJveoaUnGcQ
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidRedoB
Kan någon förklara för mig kommer alla vara hemma även fast de inte har någon symtom? Utan bara är rädda att smittas? Kommer ingen jobba längre eller

Tror du att folk har råd med det ? Visst kan de ljuga för sin arbetsgivare.. men vad händer sedan då de verkligen blir sjuka ?

Ingen bra idé.. Känner man sig frisk så går man till jobbet är det normala.. Jag har själv en fru som arbetar mitt i skiten som sjuksköterska..Blir du sjuk på riktigt så lär du uppskatta att hon finns på sitt arbete så länge hon är frisk.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Märkligt att ingen journalist frågade Tegnell om varför antalet smittade i Sverige är all time high idag när han påstod att kulmen skulle vara nådd igår?
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-03-11 kl. 14:48.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Kollektivtrafik är INTE en högriskmiljö. Herregud min skapare. Jag skäms för att vara Svensk nu.

Ja det där uttalandet kommer få många anhöriga till smittade som kanske blir allvarligt sjuka, att kräva skadestånd av staten. Likaväl som de som tog vaccin emot svininfluensan fick det pga. att de fick narkolepsi av vaccinet.
Citera
Medlem
V4s avatar
Läste att det fram till den 7 mars hade gjorts 3000 tester totalt i Sverige. Finns det någon statistik på hur många tester som görs dagligen?

Vore även intressant att veta hur många testkit man har tillgång till totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in