2020-03-11, 14:24
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vilket skitsnack. Att hålla till synes friska barn hemma från skolan tillhör inte de grundläggande åtgärderna ens för riskgrupper. Det är inget som har rekommenderats.

Vad antivaxxers gör är att gå emot rekommendationer för att istället följa sitt eget huvud. Jag följer rekommendationerna. Så hur du kan klumpa ihop mig med dem är helt ologiskt och idiotiskt.

Nazisterna tänkte precis som dig vet du. De följde oxå bara "rekommendationer" ovanifrån, trots allt.

Ibland måste man kunna tänka lite oxå.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Undra om man kommer att gå ombord på det där jättefartyget som precis flutit in i Stockholm och kolla så inte personalen på fartyget bär med sig smitta från Kina.

haha, nä nu får Kina akta sig för att få smitta från oss istället
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Har Anders haft något rätt?

Antar att de prioriterar yngre med allvarliga problem.

Ingen vill prata om det men i sådana lägen måste sjukvården prioritera.

1. De som inte behöver vård.
2. De som inte behöver vård ännu.
3. De är i behov av vård.
4. De som är i akut behov av vård.
5.De som är bortom räddning.

Och vid en ordentlig kris så måste sjukvården även prioritera i grupperna 3. Og 4. Barn, ungdomar, unga, medelålders är viktigare än personer äldre än 65.
Citera
Medlem
Äntligen börjar journalisterna göra rätt för sig och ställa de obehagliga frågorna och kräva svar! Bra jobbat, fortsätt så!

Trist att svenska myndigheter väljer det Italienska spåret trots att allt tyder på att den Sydkoreanska modellen fungerar avsevärt bättre.
Citera
2020-03-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Vet inte heller varför de fortsätter att uppdatera flera ggr per dag, var det inte sagt att det endast skulle göras en gång per dag?

FHM går ut en gång per dag, de flesta regioner går ut när de har sammanställt. Uppsala tror jag inte rapporterar själva längre, utan bara till FHM.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzy
Enligt min italienska kollega så är det nog ett sätta att få befolkningen att faktiskt sköta karantänen...
Blir man bemött av en kula om man går ut? Ingen aning...
Det jag vet är att ingen meddelade om detta i italiensk media, utan folk vaknade upp till tanks på gatan.
Jag har full förståelse för att man mobiliserar för att hjärndöda människor ska förstå att det är allvar. Men är det italiensk militär eller är det amerikansk?
Citera
Medlem
Jag tror inte att vi behöver lyssna till Corona Bob AT för att inse att vi inte kommer att kunna begränsa detta.
Det högst troliga är att både du och jag troligen kommer att få det,tyvärr även våra äldre släktingar.

Captain Trips anno 2020.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Undra om man kommer att gå ombord på det där jättefartyget som precis flutit in i Stockholm och kolla så inte personalen på fartyget bär med sig smitta från Kina.
Besättningen testades innan avfärd och bar inte på coronaviruset. De har ju dessutom varit i karantän till havs sedan januari.
Citera
Bannlyst
Alla som pratat på den här presskonferens låter som dom har Övre luftvägsinfektioner!
Citera
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkazam
Pengarna behövs för att rädda liv.

Självklart. Men Sverige har en buffert, de flesta länder har en buffert. så vi klarar en månad utan problem. Även om det blir tufft på marknaden så klarar vi oss.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Vad är det här? Varför?
"Tillbaka från en övning som utfördes på Sardinien, och de behövde inte göra något ingripande. Under dessa timmar har arméns hjälp uppmanats att försöka stoppa upploppen i fängelserna i hälften av Italien. Från Foggia till Rom, till Rebibbia, upp till San Vittore, protesten ökar, flera fångar har rymt och begått brottsbekämpande tjänstemän som redan är på arbetet för att kontrollera om koronavirus." Google translate av artikeln
Citera
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Definitivt det bästa som kommit med Corona.

Ååååh nej, missade jag det? Jag hörde att Tegnell var med så jag skippade PKn.
Vem är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in