2020-03-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Alla som pratat på den här presskonferens låter som dom har Övre luftvägsinfektioner!
De har säkert jobbat intensivt under en tid. Mycket kommunikation ingår i uppdragen. Klart som tusan de och deras röster är slitna.
Citera
2020-03-11, 14:31
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tänk en iransk Charlize Theron.

Eller Malin i Saltkråkan.

Herre du min skapare... måste se skiten omedelbart!
Citera
Bannlyst
Tegnell har dåligt pokerface, förbud om offentliga sammankomster kommer senare under dagen!
Citera
Medlem
Men vad i HELA HELVETE, är den jäveln tillbaka?
Citera
Medlem
Personer fra Norge og sju andre land kan ikke lenger reise visumfritt til Vietnam. Årsaken er koronaviruset.
Ordningen med visumfrihet for landene avsluttes midlertidig fra og med torsdag, ifølge vietnamesiske myndigheter. I tillegg til Norge gjelder det Danmark, Finland, Sverige, Storbritannia, Frankrike, Tyskland og Spania.

Hundsund ungdomsskole i Bærum ber alle elever være hjemme i karantene frem til 19. mars
Det gjør de etter at en elev fikk påvist smitte av det nye koronaviruset. Eleven var på skolen i tre dager etter å ha blitt smittet.

Spania runder 2000 smittede
Med 372 nye smittede siste døgn har Spania nå 2067 smittede totalt.
Antallet døde i forbindelse med viruset har økt med 11 det siste døgnet, til 47 totalt.

Sverige innfører sykepenger fra første sykedag
På grunn av det nye koronaviruset innfører nå Sverige sykepenger fra første sykedag. Dette skal bidra til å redusere smittespredningen.

Polen stenger alle skoler, teater, museer og mer.
Fra og med fredag stenger en rekke insitusjoner i Polen. Det gjelder alle skoler, barnehager, universiteter, teater, kinoer, museer og kunstgallerier. Karantenen begynner fredag og skal vare i to uker. I Polen er det 25 mennesker med bekreftet smitte, ifølge Johns Hopkins University.
Citera
Medlem
sannes avatar
Herregud, Anders Tegnell.
Ska hantera "mittbiten", istället för att koncentrera sig på Tunnelbanan.

Det är ingenting vi har i vår "mittbit" just nu. Vi ägnar oss åt smittspridningen
Citera
Medlem
shaktas avatar
Kollektivtrafik är INTE en högriskmiljö. Herregud min skapare. Jag skäms för att vara Svensk nu.
Citera
2020-03-11, 14:32
Medlem
coronakontots avatar
Anders Tegnell: "Kollektivtrafiken är ingen högriskmiljö för smittspridning".

Okej Anders. Vi säger det. Den där boken med citat från AT är väl upp i en si sådär 850 sidor vid det här laget.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Självklart. Men Sverige har en buffert, de flesta länder har en buffert. så vi klarar en månad utan problem. Även om det blir tufft på marknaden så klarar vi oss.

Kanske, jag är inte nationalekonom, så jag vet inte. Tänk på att samhällsekonomin funkar på helt andra sätt än din privatekonomi. Allt hänger ihop. Så när exv. banker går omkull så drar de med sig andra verksamheter i fallet. Som ringar på vattnet. Följdverkningarna kan bli omfattande och är svåra att förutse. Så det handlar inte ”bara” om att du och jag ska konsumera lite mindre under en månad.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Skrämmande hur uppenbart de är att de på presskonferensen har tighta munkavlar om vad de får säga och inte,,,
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Journalist: ”Varför berättar ni inte om hur många ni beräknar bli smittade i Sverige?”

Anders: ”Det är viktigt att vi är transparenta”

Journalist: ”Säg då”

Anders: ”Nej vi säger bara det till sjukhuset”

Oj, har Sverige en riktig journalist? Imponerande.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Oroväckande att Tegnell inte verkar bry sig om tail events. Är ju oftast där de otäckaste sakerna händer om man har otur. Jag förstår att de vill rikta insatser där de gör mest nytta, men i dessa tider skulle man gärna vilja se att även de förrädiska svansarna av distributionskurvan togs hand om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in