2020-03-11, 14:34
Medlem
Yes, min konsert blir av
Citera
Medlem
mUdajs avatar
Jag är en simpel människa och förstå att allt ha tid, men varför inte agera istället. Nu sänder vi ju bara ut varje dag att "vi har inget att komma med och tvätta händerna litegrann"
Citera
Medlem
aina08s avatar
Vad hände med https://c19.se/ Just nu har man lagt upp ändra fram till 16e april...?
Citera
Medlem
En Österlenbo som hade varit i Alperna och fick ont i lungorna ringde Vårdguiden, som bad henne kontakta vårdcentral, men dit fick hon ”absolut inte komma”. Till slut fick hon kontakt med CSK:s infektionsklinik som sa att hon var skyldig att komma dit för provtagning. Men då hon inte var frisk nog att köra tre timmar fram och tillbaka fick hon besked om att hon plötsligt inte behövde testas.

Är dessa dubbla budskap verkligen ansvarsfulla, pålitliga och trygghetsskapande? Knappast.

Myndigheter och politiker gör säkert sitt allra bästa, och i stort sett är de nog att lita på. Men den som inte lär av alla tabbar som har gjorts genom åren riskerar att luras in i passivitet i stället för hälsosam misstänksamhet och aktivitet.

Ha alltid en rynka i pannan. Och nys inte i handflatorna.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Anders Tegnell: "Kollektivtrafiken är ingen högriskmiljö för smittspridning".

Okej Anders. Vi säger det. Den där boken med citat från AT är väl upp i en si sådär 850 sidor vid det här laget.
Ha sa väl det i en intervju för en vecka sedan, så han kan inte ändra sig nu. Massor av seriösa rapport som visar att viruset är väldigt smittsamt och säkert smittar inom ett par meter om man typ bara står och pratar. Alla som åkt buss eller tunnelbana i rusningstrafik fattar ju vad det innebär.
Citera
Medlem
Älskar hans undanflykter när han fick frågan om kollektivtrafiken. Haha.

Logiskt? Större sammankomster - hög smittrisk. Packade människor på tbanan - ej högrisk.

Jaja. Nu har han sagt det så nu kommer folk tro på det och åka tunnelbanan som vanligt. Precis som för några dagar sen då han sa att Melodifestivalen var safe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Men vad i HELA HELVETE, är den jäveln tillbaka?
Ja, jag tycker dock att det framträdande han gjorde på dagens presskonferensen var bra.
Imponerande att verka så oberörd av den massiva tidigare kritiken.
Den tidigare kritiken tycker jag däremot har varit befogad.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Vi är skitfackade, han vet det, alla vet det, därför de inte säger något.

Samma anledning som både SVT och AB intervjuar Kjell Mo i rollen som vanlig svensson med Corona. Googla honom han är konsult inom krishantering på regeringskansliet.

Det är inte nyheter längre. Det är krishantering.
Även om man är medveten om detta så måste man fortsätta att säga emot och exponera. Sanningen är alltid bäst.
Citera
2020-03-11, 14:35
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Nu först går fake MSM och proklamerar smittspridning mycket hög.
https://www.expressen.se/nyheter/regeringens-krispaket-mer-pengar-till-varden2/

Förhopningsvis dör Stockholm ut och jag kan ta en östermalsmlägenhet gratis!
Domare vid Svea hovrätt smittad, mycket goda nyheter

Nä då tar dom dig till Södersjukhuset när det är din tur. Södersjukhuset är det sämsta i regionen.

Du förstår säkert att du inte kan undkomma ödet. -"Jag är döden jag har länge gått vid din sida" enligt Ingmar Bergman filmen. Men nu är det -"jag är corona, jag har sedan en tid gått vid din sida"!
Citera
Medlem
MSB-tanten fick frågan om övergång inhemsk produktion av skyddsutrustning planeras.
Hon svarar med bullshit.
Journalisten ställer frågan igen.
MSB-tanten svarar att det är inget som planeras.

Varför, varför, varför?
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Om man inte sätter stopp för stora evenemang så kommer det att bli katastrof.

Vill folkhälsomyndigheten att så många som möjligt ska bli smittade? Vad har Tegnell för agenda egentligen?

Så aldrig någonsin mer konserter och diverse sportevenemang ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Sannolikt har mängder redan haft det, och mängder som har det, utan att veta om det.
Talade med bekant igår som för en dryg månad sedan kom hem från semesterresa i USA.
Han hamnade sängliggandes i influensa i över en vecka. Han är medelålders och vid god fysik.
Frågade honom om det inte var Corona, men han sa nej, och hade såklart inte testats. När han kom hem var det väl knappt på tapeten i Europa.
Men vad är det som säger att det inte var det han hade?
De allra allra flesta kommer att få en kraftig förkylning, vissa kommer inte att märka det, vissa kommer att bli sängliggandes, och några ytterst, ytterst få, äldre, kommer att dö.

Varför sådan satans hets?

Jag håller för det mesta med dig men det är inte "ytterst, ytterst få". Och heller inte bara äldre. Det är inte 50% som det låter här i gruppen men det är många fler än av en vanlig influensa och det är inget att fnysa åt. Särskilt då vården inte har beredskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in