2020-01-23, 21:27
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den som lever får se... Hur många av oss det nu blir.

Om det blir så illa som under SARS så blir det nog i stort sett alla av oss.
Citera
2020-01-23, 21:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
NU då? Stänger vi gränsen nu då? Stefan?

Jaha, du är inte på jobbet.

Fortfarande ingen screening av passagerarna från Östasien på svenska flygplatser eller hamnar... Det skulle inte förvåna mig, om Stefan inte ens känner till sjukdomen ännu!
Citera
2020-01-23, 21:30
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Hur troligt är det att detta är ett "planterat" virus? Alltså att det är någon form av militärt bio-vapen i form av ett virus?

Helt otroligt, d v s inte en chans. Saknar grund och logik.
Citera
2020-01-23, 21:31
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De hade även framgång med sin ettbarnspolitik. (Nu menar jag inte att jag försvarar "tvångsabort vid förlossningen" och sådana hemska metoder, men EFFEKTIVT var det!)

Mycket av ettbarnspolitiken genomfördes genom att nyfödda barn dränktes. Väldigt få sjukhus och kliniker i Kina, hade abortverktyg under de fattiga 1980- och 1990-talen.

Är det inte märkligt med en regering, som satt i system att mörda egna folkets barn?
Citera
2020-01-23, 21:32
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du skrev ett inlägg i denna tråd utan att koppla inlägget till trådens ämne. Jag bad dig koppla ditt inlägg till ämnet eller skriva i en annan tråd. Är det detta du menar är konspirationsteorin eller är problemet att du inte är läskunnig?
Mitt problem är att du inte fattar att jag inte är intresserad av vad du har att säga. Jag verkar aldrig lära mig att inte peta på foliehattar, det är som att sätta in ett nytt batteri i en Duracellkanin och sedan undra varför den rasslar så jävligt utan att någonsin komma fram till en konkret poäng. Acceptera ett ”tack, men nej tack” och gå vidare.
Citera
2020-01-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Jag är inne på samma spår. Den "djupa staten" är riktigt desperat just nu, och jag har också lärt mig sluta tro på slumpen.

Det är läge att bunkra mat och hålla sig undan nu känns det som
Citera
2020-01-23, 21:33
Medlem
Hemi57s avatar
Detta är vår moder jord som försöker tala om för Greta, globalister och media att det hänger inte så mycket på koldioxiden om vi skall ha någon framtid.. det är befolkningsökningen som är problemet.. Moder jord är smart.
Citera
2020-01-23, 21:33
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Om det blir så illa som under SARS så blir det nog i stort sett alla av oss.
SARS dödlighet är väldigt låg,
Citat:
Dödlighet räknas som under 1 % för personer yngre än 24 år, 6 % för de som är mellan 25 och 44 år, 15 % för åldersgruppen 45 till 64 år och mer än 50 % för personer över 65
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sars_(sjukdom)
https://www.who.int/csr/sarsarchive/2003_05_07a/en/

Dödligheten hos 2019-nCoV är lägre än hos SARS.

Ni skrämmer ju upp er själva med era domedagsprofetior.
Senast redigerad av SilentVictory 2020-01-23 kl. 21:57.
Citera
2020-01-23, 21:34
Medlem
ghb4265s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Att blockera internet för att behålla tolkningsföreträdet är tämligen vanligt i skurkstater.

Shutting Down the Internet to Shut Up Critics
https://www.hrw.org/world-report/2020/shutting-down-the-internet-to-silence-critics

Förvisso men inte i detta fallet väl? Om inte läget blir mycket värre men där tror jag inte att vi är ännu.
Citera
2020-01-23, 21:34
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Helt otroligt, d v s inte en chans. Saknar grund och logik.

Det får vi hoppas.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbach
Det är läge att bunkra mat och hålla sig undan nu känns det som

Det kan nog vara en bra ide. Hade nog också varit en bra ide att skippa asiat-käket ett tag, för dem som fortfarande äter det.

Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
SARS dödlighet är väldigt låg,

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sars_(sjukdom)
https://www.who.int/csr/sarsarchive/2003_05_07a/en/

Dödligheten hos 2019-nCoV är lägre än hos SARS.

Ni skrämmer ju upp er själva med era domedagsprofetior.

Detta låter ju dock tryggande, man får hoppas att även detta stämmer, känns som att det kan vara ganska troligt.

Men hur många är egentligen smittade? Har Kinas regering gått ut med någon som helst info?
Senast redigerad av YeeNaaldloshii- 2020-01-23 kl. 21:37.
Citera
2020-01-23, 21:36
Medlem
ghb4265s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Jo. Så mycket av vardagslivet kräver ju Internet, även i Kina. Väldigt högt pris för att släcka ner det, även om det bara sker lokalt.

Men, vid extrema situationer, tex stora folkliga protester, skulle myndigheterna inte tveka att släcka Internet, åtminstone lokalt.

Jag håller med dig, vid extrema situationer skulle jag bli förvånad om de inte stängde ner internet.

Men just nu så känns detta lite avlägset.
Citera
2020-01-23, 21:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Detta är vår moder jord som försöker tala om för Greta, globalister och media att det hänger inte så mycket på koldioxiden om vi skall ha någon framtid.. det är befolkningsökningen som är problemet.. Moder jord är smart.

Jo, när det blir för mycket folk på ett visst område, så brukar det alltid komma en epidemi och lösa problemet...

Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Mycket av ettbarnspolitiken genomfördes genom att nyfödda barn dränktes. Väldigt få sjukhus och kliniker i Kina, hade abortverktyg under de fattiga 1980- och 1990-talen.

Jaså? Jag har läst att läkaren förde in ett vasst instrument, typ en skalpell, i slidan under förlossningen (en naturlig förlossning som satt igång efter nio månader, alltså - ett fullgånget foster). Moderns sammandragningar pressade då barnet mot skalpellen, så att den trängde in i fontanellen. Läkaren gjorde då inget "aktivt" - han höll bara i skalpellen, typ - och eftersom barnet dessutom befann sig inne i moderns kropp fortfarande, så var det tekniskt sett inte mord... Det var ju den metoden som Fru Clinton förespråkade också (eller i alla fall inte ville förbjuda), i USA...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in