2020-01-25, 13:18
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Hämtade en bekant på sahlgrenska han berättade att dom bommat igen en avdelning med vakter utanför.Personal med skyddsutrustning går in..Har vi fått vårat första fall?

Hur vill du att vi ska svara på det? Iakttog han några kineser i närheten?
Citera
2020-01-25, 13:19
Medlem
Notime2besads avatar
Lite mer information
Vet inte om man skall skratta eller gråta efter man sett videon.
https://youtu.be/-MfYvaJUdV8
Senast redigerad av Notime2besad 2020-01-25 kl. 13:34.
Citera
2020-01-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Hur vill du att vi ska svara på det? Iakttog han några kineser i närheten?

Han såg bara väktare utanför och personal med skyddskläder.Det var allt han nämde.
Citera
2020-01-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det finns ingen så blind som den som vägrar att se. Någon gång måste man bestämma sig för att andra vet bättre och sedan hoppas på att de har rätt. Om allt på internet ska räknas som tvivelaktigt är det bara att rafsa ihop konserverna och kila ner i bunkern och hålla tummarna. Det kanske inte ens går att bygga bunkrar om man är av åsikten att alla ljuger och jorden egentligen är platt.

Vad förstår du inte? Twitter utgör en värdelös källa. Mitt exempel 2 visar på vad en bra, pålitlig källa är. Ingen hackare kan tillverka en fejkad forskningsrapport på många sidor och sedan posta den på WHO. Ingen hackare kan ta sig in i deras möten och få in deras egna agenda. Förstår du inte skillnaden på en twitter med maxlängd 160 ord och ett ordentligt utlåtande från en välrenommerad organisation så kan du sluta posta källor.

Jag trodde du kunde urskilja vad poängen med exempel 1 & 2 var. Men du måste väl ha sagt explicit vad som är en bra källa.
Senast redigerad av Woozah 2020-01-25 kl. 13:23.
Citera
2020-01-25, 13:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det finns ingen så blind som den som vägrar att se. Någon gång måste man bestämma sig för att andra vet bättre och sedan hoppas på att de har rätt. Om allt på internet ska räknas som tvivelaktigt är det bara att rafsa ihop konserverna och kila ner i bunkern och hålla tummarna. Det kanske inte ens går att bygga bunkrar om man är av åsikten att alla ljuger och jorden egentligen är platt.

Lite sanning i det tycker jag.

Dock, filmer som florerar i det aktuella fallet kan man åtminstone försöka granska för att komma fram till om det har med coronaviruset att göra, eller inte, eller att de inte bevisar åt något håll.

Folk sväljer precis vad som helst utan att vara källkritiska, det är sådant som skapar panik och hysteri.
Citera
2020-01-25, 13:21
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man bör selektera, men också dubbelkolla sådant som kommer ifrån WHO och CDC, om man inte vill gå på pumpen.

Att svälja uppgifter från myndigheter och auktoriteter med hull och hår kan bevisligen ha sina negativa sidor, vem minns inte Pandemrix.
Självklart, men någonstans går gränsen för vad som är möjligt att dubbelkolla. Hur vet vi egentligen att Saturnus har ringar? Vi får lita på samma NASA som påstås ha hoaxat månlandningen, vilket måste betyda att jorden är platt och Hillary Clinton är en ödla från rymden. Vi väljer nog alla vad vi inte tror på oavsett hur mycket det tjatas, så även jag.
Citera
2020-01-25, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
man blir inte jättesugen på att äta på kinabuffé idag i alla fall..
HAHAHA bara på flashback!
Citera
2020-01-25, 13:23
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Han såg bara väktare utanför och personal med skyddskläder.Det var allt han nämde.

Kan mycket möjligt ha varit någon som befunnit sig i Kina som kommit till Sverige och börjat känna symptom. Och de tog det säkra före det osäkra innan de första testerna gjorts.

Jag tror att om det vore så att testerna visade åt coronavirus-hållet, hade medier berättat det.
Citera
2020-01-25, 13:24
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Vad förstår du inte? Twitter utgör en värdelös källa. Mitt exempel 2 visar på vad en bra, pålitlig källa är. Ingen hackare kan tillverka en fejkad forskningsrapport på många sidor och sedan posta den på WHO. Ingen hackare kan ta sig in i deras möten och få in deras egna agenda. Förstår du inte skillnaden på en twitter med maxlängd 160 ord och ett ordentligt utlåtande från en välrenommerad organisation så kan du sluta posta källor.
Flashback utgör en lika värdelös källa, hur vill du att jag ska besvara ditt joller om hackad plattform? Du vill naturligtvis att jag tror på ditt ord, inte sant?
Citera
2020-01-25, 13:24
Medlem
Citat:
Kan mycket möjligt ha varit någon som befunnit sig i Kina som kommit till Sverige och börjat känna symptom. Och de tog det säkra före det osäkra innan de första testerna gjorts.

Jag tror att om det vore så att testerna visade åt coronavirus-hållet, hade medier berättat det.

Eller så är det bara en övning vem vet.
Citera
2020-01-25, 13:25
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Eller så är det bara en övning vem vet.

Absolut!
Kommer det inte ut något under helgen så är det säkert lugnt.
Citera
2020-01-25, 13:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Absolut!
Kommer det inte ut något under helgen så är det säkert lugnt.

Finns det bäring på coronaviruset kommer det ut i media om en timme, skvallerpressen följer sannolikt med i tråden, och tackar för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in