2020-01-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Kanske längre förlopp på de Unga o starka bara. Men vi vet för lite. När det börjar spridas i väst kommer vi få reda på sanningen. Ge det 1-2 veckor så vet vi om vi ska låsa in oss eller leva som vanligt.

Mina vänner i Wuhan, lever som vanligt. Ingen panik ännu, dock är de arga på borgmästaren, speciellt den stora festen förra Söndagen.
Citera
2020-01-24, 21:25
Medlem
bosse.gote48s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Inte särskilt märkligt, alla minns ju H1N1 och sars och mers, beredskapen är väl högre nuförtiden helt enkelt för vi vet att nya virus lätt blir pandemier.

Dessa virus spred sig inte lika snabbt som det vi har nu. Sars kunde man ju läsa om i flera veckor innan de ens tagit sig utanför Kina
Citera
2020-01-24, 21:26
Medlem
”Jag har sett allt: fågelinfluensa, SARS, influensa A, svinpest och resten. Men Wuhan-lunginflammationen får mig att känna mig extremt maktlös, ” sa han till Caixin.

https://www.zerohedge.com/health/time-im-petrified-virologist-who-helped-discover-sars-offers-chilling-take-coronavirus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Jag har kroniska sjukdomar (diabetes bl.a.) och nedsatt immunförsvar.

Aha ok. Då är det ju bra att undvika alla sorters influensa. Du har kanske en läkare som hjälper dig med immunförsvarsproblemen? Du kan ju prata med dina vårdgivare och kanske få antivirala läkemedel att ha hemma. Tar du sådana i början av sjukdomen så får du mildare symptom och tillfrisknar snabbare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Mina vänner i Wuhan, lever som vanligt. Ingen panik ännu, dock är de arga på borgmästaren, speciellt den stora festen förra Söndagen.

Finns det någon känsla där för vad de uppskattar för siffror över insjuknade eller döda? Vad känner de vanliga människorna som bor där? Och känner de rädsla eller trygghet av de oproportionerligt stora åtgärderna partiet tar?

Det är ju så få rapporter från vanliga människor. Vad säger partiet officiellt och litar invånarna på det där?
Citera
2020-01-24, 21:27
Medlem
Nej, amrisarna ligger inte bakom viruset i Wuhan. De skapade ett annat virus. Eller hur ska man förstå det här.

https://factcheck.afp.com/coronavirus-plaguing-china-was-not-created-us-government-agency
Citera
2020-01-24, 21:28
Medlem
mjohan84s avatar
Vi litar på vår regering och tillika statsminister , de som inte såg flyktingvågen komma... de har troligen lärt sig av sin läxa denna gång

Ni som jobbar på sjukhusen, vad har ni för regler kring detta? Skydd osv ?
Citera
2020-01-24, 21:29
Medlem
Någon som vet hur det ser ut i Afrika med viruset ? Det reser väldigt många kineser till Afrika då man stort sätt köpt allt som går att köpa där.
Citera
2020-01-24, 21:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina

Hur kan det inte råda panik i Wuhan, finns ju ett antal foliehattar i tråden som har sett kaoset och den onda bråda döden på Youtube och Twitter?
Citera
2020-01-24, 21:39
Medlem
Intressant att se att Netflix har en ny dokumentärserie som heter Pandemi. Jag tror att jag ska ta och titta på den nu efter allt som händer och har hänt. Kanske blir jag lugnad. Kanske blir jag uppskrämd. Vi får se.

Om viruset

För det mesta känner jag mig lugn över hela situationen men så ibland kommer misstanken: det handlar om Kina. Ska jag verkligen lita på information som kommer från Kina.
Citera
2020-01-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosse.gote48
Dessa virus spred sig inte lika snabbt som det vi har nu. Sars kunde man ju läsa om i flera veckor innan de ens tagit sig utanför Kina

Dessutom var Sars som mest smittsamt när man var sängliggande och sjukast.Därför kunde dessa patienter lätt isoleras !
Citera
2020-01-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vad jag fattat det som så är väl symtomen som vid en influensa. Hosta, feber, snuva, andningsorganen blir kraftigt påverkade

Ok.. bara inte det kommer till Sverige. 2 falll i Frankrike nu.
Verkar vara hög dödlighet på sjukan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in