2021-12-09, 12:49
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så nu är inte bara vaccin farligt utan även munskydd😉 Vad är nästa fara? Plåster?
Ja dessa antivaxxers som ser en fara i allt.
Undrar varför de hänger i den här tråden när de inte ens tror på att det finns ett virus för covid och att allt är påhittat för att kontrollera folk.

De borde söka för sin ångest istället för att bara trigga den mer genom att kämpa emot allt.
Citera
2021-12-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Mina klarar lätt 4 timmar och lite till.
Kanske värre utomhus men där använder jag sällan munskydd.
På planen jag åkte med är luften så torr att munskydden klarar betydligt längre tid.

Däremot framme i värmen och fuktig luft i Sydamerika så bytte jag betydligt oftare men sådant fattar inte du.
Jo det är uppenbarligen jag som fattar och påpekade att man bör byta munskydf oftare än var fjärde timme vilket var den tid du brukade byta.Men nu ändrade du dig!
Uppenbart att du inte förstår hur fort munskydd kan bli en sanitär olägenhet
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-09 kl. 12:54.
Citera
2021-12-09, 12:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag litar mer på vad en kirurg säger än dina fantasier, ja jag känner en kirurg, så var det avklarat.

Nej inte läst den länken.
Precis så.
Frugan är utbildad och jobbat i många år som anestesisköterska och medverkat vid många operationer.
Betydligt säkrare källa än en stackare här som har ångest för allt med covid.
Citera
2021-12-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Min uppfattning är att de flesta bara är intresserade av att följa de rekommendationer som kommer från staten och tänker inte mer på saken. Ett exempel är min kompis som ena veckan var urförbannad för att folk inte hade munskydd när hen åkte ett halvfullt tåg och andra veckan var på en trång och fullsatt bar utan munskydd, eftersom staten just hade släppt alla restriktioner. Om man gör som staten säger blir det rätt liksom, helt plötsligt hade risken för hen försvunnit på ett nästan magiskt sätt. Ett uttryck för att vi är vana vid att rätta in oss i ledet.

Staten kan få oss att bli arga, frustrerade och irriterade på våra medmänniskor, men den har också en möjlighet att få ett samhälle att läka, om den använder rätt metoder. Det skulle behövas nu.

Ditt exempel verkar inte helt ovanligt, men jag blir ändå lite fascinerad.

Minsta motståndets lag.Det är jobbigt att tänka, och att sätta sig in i saker. Därför vill man bli skedmatad, och man vill ha en chef. Helst ska man vara helt ansvarsbefriad. Detta är inget problem så länge man har en ”stat” fri från alltför mycket korruption. Och en kompetent chef. Men det är ju ganska naivt att tro att det är helt riskfritt att alltid lita 100% på andra. I synnerhet i ämnen som personlig hälsa och medicinering. Det sunda och naturliga är ju att, var och en gör en cost/benefit-analys. Det är absurt att det ska vara lika angeläget att trycka i ett experimentellt vaccin i någon som med största sannolikhet inte behöver det, som med någon i riskgrupp. Det mesta tyder på att det inte heller påverkar smittspridning. Aldrig någonsin annars, tar man risker om det inte finns just någonting att vinna.

Vaccinpassen är nog det galnaste och mest ologiska. Och folk verkar gilla det. Det verkar inte heller gå att lära om och uppgradera saker i detta ämne.
Citera
2021-12-09, 12:56
Medlem
Citat:
Precis så.
Frugan är utbildad och jobbat i många år som anestesisköterska och medverkat vid många operationer.
Betydligt säkrare källa än en stackare här som har ångest för allt med covid.
Jag har verkligen inte ångest för C19. Avfärdat dess överdrivna farlighet för lönge sedan.
Du och din fru borde också läsa länken om munskydds många nackdelar
Citera
2021-12-09, 12:56
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det är uppenbarligen jag som fattar och påpekade att man bör byta munskydf oftare än var fjärde timme vilket var den tid du brukade byta.Men nu ändrade du dig!
Uppenbart att du inte förstår hur fort munskydd kan bli en sanitär olägenhet
Nej de flesta användes drygt 4 timmar. Några använde jag utomhus där borta och de byttes något oftare.

Hur katten blir ett munskydd en sanitär olägenhet?
Då skulle kirurger vara helt livsfarliga i en steril miljö.

Är det här så svårt för dig, hur klarar du dig överhuvudtaget själv?
Eller bor du kvar hos din mamma?

Är det din avundsjuka som driver dig eller är du sjuk?
Citera
2021-12-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så nu är inte bara vaccin farligt utan även munskydd😉 Vad är nästa fara? Plåster?
Lös det som står i länken om munskydds nackdelar och uttala dig sedan! Blir nog en annan viss då .
Citera
2021-12-09, 13:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ditt exempel verkar inte helt ovanligt, men jag blir ändå lite fascinerad.

Minsta motståndets lag.Det är jobbigt att tänka, och att sätta sig in i saker. Därför vill man bli skedmatad, och man vill ha en chef. Helst ska man vara helt ansvarsbefriad. Detta är inget problem så länge man har en ”stat” fri från alltför mycket korruption. Och en kompetent chef. Men det är ju ganska naivt att tro att det är helt riskfritt att alltid lita 100% på andra. I synnerhet i ämnen som personlig hälsa och medicinering. Det sunda och naturliga är ju att, var och en gör en cost/benefit-analys. Det är absurt att det ska vara lika angeläget att trycka i ett experimentellt vaccin i någon som med största sannolikhet inte behöver det, som med någon i riskgrupp. Det mesta tyder på att det inte heller påverkar smittspridning. Aldrig någonsin annars, tar man risker om det inte finns just någonting att vinna.

Vaccinpassen är nog det galnaste och mest ologiska. Och folk verkar gilla det. Det verkar inte heller gå att lära om och uppgradera saker i detta ämne.
På tal om chef, så tycks statsministern ha köpt det omvända narrativet att vaccinerade behöver skyddas mot ovaccinerade.

Att vaccinerade bör vara extra försiktiga gällande ovaccinerade håller nog alla immunologiskt sakkunniga med om, men inte av den anledningen narrativet kommit att handla om. Antagligen är det (som vanligt) våra journalister som missförstår (eller medvetet misstolkar, men jag tvivlar på det) saken.
Citera
2021-12-09, 13:02
Medlem
Citat:
Nej de flesta användes drygt 4 timmar. Några använde jag utomhus där borta och de byttes något oftare.

Hur katten blir ett munskydd en sanitär olägenhet?
Då skulle kirurger vara helt livsfarliga i en steril miljö.
Ibland är dom det. I USA så sägs en av 3 i sjukvården dö på grund av sjukvården i sig!

Att du inte förstår att munskydd väldigt snabbt kan bli en sanitär olägenhet är ganska talande för din brist på kunskap om bakterier, svampar och annat som kan ställa till det i kroppen.
Citera
2021-12-09, 13:03
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag har verkligen inte ångest för C19. Avfärdat dess överdrivna farlighet för lönge sedan.
Du och din fru borde också läsa länken om munskydds många nackdelar
Det har vi gjort och frugan gjorde det första gången för över 30 år. Då var inte du född.
Jag själv läste på hanteringen januari 2020 och lärde mig vilka typer och hur bra eller dåligt de skyddar.

Är det inte bättre du söker hjälp nu än att du fortsätter tramsa här om sådant du inte begriper.
Citera
2021-12-09, 13:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Klockan 14.00 håller myndigheterna pressträff om covid-19. Du kan följa den i tv-spelaren här ovanför.

På dagens pressträff medverkar:

Sara Byfors, biträdande avdelningschef, Folkhälsomyndigheten (på plats)
Iréne Nilsson Carlsson, folkhälsoråd, Socialstyrelsen (på plats)
Svante Werger, särskild rådgivare, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (digitalt)
Emma Spak, sektionschef, Sveriges kommuner och regioner (på plats)

Vad handlar detta om?
Citera
2021-12-09, 13:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad handlar detta om?
Jag gissar på massvaccinering med tredje dos pga Omikron. Kanske också för 5- åringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in