2021-12-09, 13:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vi får säga så. Annat är inte lönt. Ditt beteende är farligt. För både dig och andra.
Saklighet är alltså farligt enligt dig. Det är noterat.
Citera
2021-12-09, 13:08
Medlem
Farsen fortsätter!
"Pfizers vd Albert Bourla säger till CNBC att den fjärde dosen av covid-19-vaccinet kan behövas tidigare än väntat. Detta efter en tidig studie som presenterades av Pfizer och BioNTech under onsdagen."
Från aftonbladet.
Citera
2021-12-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad handlar detta om?

De har väl alltid pressträff på Torsdagar?
Citera
2021-12-09, 13:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu börjar alltfler att prata om dos4 och jag har inte ens fått dos3. Det känns som jag ligger efter. Varför går vaccinationsarbetet så långsamt? Bor i Stockolm och känns som det är sämsta länet i hela Sverige. Det här är inte okej.
Citera
2021-12-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du får inte klaga på något innan det har proklamerats. Det blir ingen vaccinationsplikt i Sverige, men det som nu görs med hattande fram och tillbaka mellan slopade och återtagna restriktioner förstör för många företagare.

Nej, blir inget tvång i bemärkelse att du får kallelse och om du ej dyker upp så kommer militären hem och håller fast dig och ger dig din medicin.
Och så länge vi inte är där så verkar det ej finnas någon opinion emot.
Att tex rekommendera att ta vaccin annars får du ej arbeta eller köpa mat är fortfarande frivilligt uppenbarligen.

Att rekommendera restaurang att införa pass eller enbart få ta in 2 kunder är inte heller tvång såklart.
Citera
2021-12-09, 13:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Farsen fortsätter!
"Pfizers vd Albert Bourla säger till CNBC att den fjärde dosen av covid-19-vaccinet kan behövas tidigare än väntat. Detta efter en tidig studie som presenterades av Pfizer och BioNTech under onsdagen."
Från aftonbladet.

Ja, arbetet går på tok för långsamt.
Citera
2021-12-09, 13:12
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det behövs fler restriktioner och kanske en lockdown, du får sätta dig i karantän på båten.

Nej det behövs inte en enda jävla restriktion! Precis lika få restriktioner som när flunsan härjar för att vara exakt. Ni lättlurade mörkrädda stackare tycker jag allmänt synd om faktiskt
Citera
2021-12-09, 13:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
En stor del av befolkningen har förlorat sitt skydd, då det gått länge sedan de fick sitt vaccin eller var infekterade. Nu gäller det att alla vaccinerar sig och får sin tredje spruta. Det är allvar och det är bråttom.

Nej vi har inte förlorat vårat skydd och det är inte bråttom förutom eventuellt för riskgrupperna.
Citera
2021-12-09, 13:15
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag gissar på massvaccinering med tredje dos pga Omikron. Kanske också för 5- åringar.

Omikron är ofarligt för svarte fan!! Och barn ska för helvete inte vaccineras, är du helt från vettet människa??
Citera
2021-12-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ja, arbetet går på tok för långsamt.
Ja vi förstår att du otåligt inväntar din 51:a dos..
Själv kan jag bara skratta åt hur lättlurad en värld kan vara..
Citera
2021-12-09, 13:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nu börjar alltfler att prata om dos4 och jag har inte ens fått dos3. Det känns som jag ligger efter. Varför går vaccinationsarbetet så långsamt? Bor i Stockolm och känns som det är sämsta länet i hela Sverige. Det här är inte okej.
Bara en vänlig rekommendation, för du var väl riskgrupp?

Försök ta det lugnt, och använda avslappningsövningar mm. Jag kan förstås ha helt fel, men jag uppfattar att du är väldigt rädd. Stress påverkar immunförsvaret, och annat, mycket negativt.
Citera
2021-12-09, 13:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Omikron är ofarligt för svarte fan!! Och barn ska för helvete inte vaccineras, är du helt från vettet människa??
Tycker du själv att detta var en vettig respons på det jag skrev?

Jag överlämnar din fråga till Gud eftersom jag, om jag nu skulle vara helt från vettet, följdaktligen inte är lämplig att besvara den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in