2020-01-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nu finns det ett fall i Kanada också. Länk här. Fascinerande hur snabbt den sprids till olika länder.

Det var ju förvirrat. "Presumtive"? Och så skulle fått labbsvar också. Media har tappat det. Antingen är det fastställt eller som är det misstänkt men här är det både och.
Citera
2020-01-26, 00:12
Avslutad
Upp till 10.000 dödsfall! Lyssna inte på pk-media

https://gellerreport.com/2020/01/coronavirus-death-toll.html/

"Posted January 24th, 2020 at 10:06 AM (CST) by Bill Holter:

Bill,
I just received a call from a close American friend of mine who just got off the phone with a Chinese friend, who has relatives in Wuhan. He says there may already be ~10,000 dead there from the virus. He was quite graphic about dreadful conditions in the city. He opined that the government was not coming clean on real facts. Imagine that?

It is far worse Bill than people imagine: My friend reiterated that Wuhan, more than other places in China, has a local population which consumes rats, bats, snakes, etc. , just like I told him.

His Wuhan relative recounted incidents of people walking down street and dropping dead. I see why the government has quarantined the place, which means nobody (especially the press) gets out or into the city.

This is really scary stuff. I imagine that China was, and is covering up what they thought was contained and now is not and I doubt they understand the scope of global fallout that they have unleashed.

Cheers,

Robert

Thanks Robert, truly sad on several levels.?"
Citera
2020-01-26, 00:13
Medlem
Alla ni som skriver här. Skicka mejl eller ring till ansvariga i Sverige och kräv att de gör något. Oavsett kostnader och andra problem är det inte tid att sitta med armarna i kors och vänta. Man måste agera proaktivt genom att införa reserestriktioner och informera folk om situationen.
Citera
2020-01-26, 00:14
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Detta under förutsättning att gränserna är öppna. Är gränserna stängda så kan man effektivt kontrollera utbrottet.

MERS blev ju extremt begränsat just tack vare effektiva motåtgärder, dock så var det inte heller värst smittsamt.

SARS var en annan historia, men där hade vi smittbärande fåglar som flög hur de ville över planeten.

Men man kan ju också säga: Om vi inte hade haft ett förtroende till varandra så hade det inte funnits ett system att varna och utbyta botemedel m.m.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag tror också på detta, inom 1 vecka ser vi fall i Sverige. Det har redan börjat sprida sig i Europa.

Nu håller UK på letar efter 2000 personer som kommit från Wuhan de senaste 2 veckorna..

Om folk här inne tror att detta är ett skämt, gå skjut er själva.

40 miljoner personer i 7 städer är isolerade, och coronaviruset smittar fortfarande, Afrika vet vi inget om alls. Indien sa att de hade 2st....
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det var ju förvirrat. "Presumtive"? Och så skulle fått labbsvar också. Media har tappat det. Antingen är det fastställt eller som är det misstänkt men här är det både och.
Kan bara tolka det som att man har ett preliminärt svar från labbet, och att det lär bekräftas. Dvs inte misstänkt utan troligt. Lär väl bekräftas inom några timmar.
Citera
2020-01-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jobbar skift, sambo och en grabb på 5. Allt det du nämnde skiter jag i. Har pengar på kontot för att klara oss en längre tid, skolplikt kan ta sig i röven när det gäller sånt här och arbete har jag en bred bas att välja över tack vare en investering i både hantverkar samt logistikutbildning.

Man kan få allt tillbaka, förutom livet. Skiter det sig rejält så är inget av det du nämner i den minsta mån viktigt.
Att preppa är mer en vana då jag är väldigt skeptisk till en hel del som skett på senare år.

Då inget är 100% så gillar jag att ha resterande procent klara så jag är så klar som möjligt.
Hur känner du i ett worst case-scenario?

Ska du inte ens försöka?

Jodå, jag förlitar mig på att överlevnadsinstinkten kickar in om behov uppstår. Men tvivlar starkt på att det här viruset kommer att härja likt Digerdöden i Europa. Det här blir nog jobbigast för kineserna tänker jag.

För övrigt råkar jag faktiskt vara uppvuxen med ett ensligt beläget semesterhus i fjällen och har barndomsminnen av att vara insnöad i flera dagar, längre strömavbrott och frusna vattenledningar. Där hade vi alltid ett nödskafferi med torrmjölkspulver och burkmat så jag förstår grejen. Men i dagens samhälle är folk så bekväma att de blir hysteriska över om varmvattnet ska stängas av ett par timmar pga servicearbete och verkar därför älska att skrämma upp sig själva om kommande katastrofer. Det har blivit en trend, tack vare klimatprofeterna och deras domedagspredikningar.
Citera
2020-01-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det kommer från han doktorns twitterkonto.

https://twitter.com/DrEricDing

Jaha? Din modell är extremt förenklad och i riktiga modeller så är det inte så enkelt som du skrev, oavsett hur mycket du postar till Twitter.

Jag säger inte att det är lugna gatan, men att posta irrelevanta modeller ser jag inte heller en poäng med.
Citera
2020-01-26, 00:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Min resa? Jag var post punkare, jag gillade politik men ogillade partier. 95 började jobba i Kina. Började lära mig om Mencius och neo Konfunismen. Blev delaktig i Kinas miljö rörelse omkring 2008. Efter ha sett en lågbudget dokumentär ” Beijing belägrad av avfall”
Far till 2 döttrar som älskar Sverige och Kina. De gillar att fiska i Jämtlands fjällen, dricka svensk mjölk och äta potatis.

Haha jaha där har vi det... Du har alltså personliga orsaker till ditt hat mot den kinesiska ledningen som du sprider hela tiden.

Bra att veta när man läser vad du skriver!

/Johan
Citera
2020-01-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Min resa? Jag var post punkare, jag gillade politik men ogillade partier. 95 började jobba i Kina. Började lära mig om Mencius och neo Konfunismen. Blev delaktig i Kinas miljö rörelse omkring 2008. Efter ha sett en lågbudget dokumentär ” Beijing belägrad av avfall”
Far till 2 döttrar som älskar Sverige och Kina. De gillar att fiska i Jämtlands fjällen, dricka svensk mjölk och äta potatis.

Beijing omringad av avfall gjordes av Wang Jiuliang.

Bilder från hans senaste projekt, 2016. Om hur den moderna världens konsumtion förstör miljön. Om vårt personliga ansvar.

https://youtu.be/905jWbfmDnU

Och så importerade Kina sopor också. Har inte riktigt förstått varför. Varför ska de underlätta USAs konsumism, för det är den ekonomin vi är inne i nu? Första gången jag läste om sopberg var någon amerikansk publikation om New York på 70-talet. (Ja, jag är så gammal). Och har följt frågan sedan dess. Tyckte skiten exploderat de senaste 5 åren. Så fort man köper det minsta lilla så har man ett privat sopberg.
Citera
2020-01-26, 00:22
Medlem
Babydolls avatar
Nu är den här sidan uppdaterad med ny statistik:

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-01-26, 00:23
Medlem
292 nya fall och 11 nya dödsfall i Hubei-provinsen. Länk här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in