2020-01-25, 01:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Frankrike påstår att orsaken till att viruset först upptäcktes där i europa beror på att de tagit fram ett test som snabbt kan ge besked om sjukdomen.

Detta innebär ju att Frankrike anser att viruset även finns i andra europeiska länder men att det missat pga senfärdiga myndigheter.
Det var exakt det jag tänkte. Eller mer specifikt tänkte jag att Frankrike är mer effektiva än UK att diagnosticera. Men jag tänker att det finns många fler smittade i UK än Frankrike.
Citera
2020-01-25, 02:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och inte verkar det blivit bättre med tiden.

Jaså, du säger det, du ...
Läs:

https://www.expressen.se/halsoliv/kronikorer/anna-basen/svensk-sjukvard-skulle-fa-extremt-svart-att-klara-spridning-av-nya-smittan/

Jag postade angående Sveriges förmåga att snabbt analysera virusprover och detektera coronavirus, med anledning av att någon postade om att Frankrike kan göra det snabbt, förstår inte varför du svarar mig så som du gör, för mycket sprit ikväll?

Sveriges förmåga att ta hand om sjuka människor vet vi ju alla att den är under all kritik, har aldrig påstått annat.
Citera
2020-01-25, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Klart det gör. Multisjuka äldre är en riskgrupp där många är extremt sköra. Är man redan väldigt sjuk från början och kanske har ett nedsatt immunförsvar så pallar man inte en vanlig influensa. Om däremot en ung 30 åring fullt frisk som lever aktivt dör i en influensa så är det väldigt extremt
Menar du på fullaste allvar att du gör skillnad på "frisk" och sjuk.
I min värld så är dom lika döda som de andra., och med dagens mediciner så är det betydligt fler levande i första gruppen än den andra som lever nu än för ca 100 år sedan.
Vilket i sin tur ger fler döda. Sedan att det kvittar för dig är tråkig men du får stå för dina tankar.
Citera
2020-01-25, 02:27
Medlem
Det här är ganska intressant faktiskt:

http://i.4cdn.org/pol/1579909173130.png

Vad tror ni?
Citera
2020-01-25, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
klart som fan det spelar roll.
Berätta hur du tänker. Jag fattar uppriktigt inte.
Det kvittar för dig om någon multisjuk stryker med? Så ifall du har en låt oss säga en reumatisk sjukdom samt psoriasis så är det skillnad på din fiktiva död än någon som har turen att vara frisk?

Jag antar att du känner dig frisk och därför resonerar du som du gör. Eller?
Citera
2020-01-25, 02:33
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Menar du på fullaste allvar att du gör skillnad på "frisk" och sjuk.
I min värld så är dom lika döda som de andra., och med dagens mediciner så är det betydligt fler levande i första gruppen än den andra som lever nu än för ca 100 år sedan.
Vilket i sin tur ger fler döda. Sedan att det kvittar för dig är tråkig men du får stå för dina tankar.

Förstår inte ens vad du försöker få fram? Vad tycker du jag skrev som var fel?
Citera
2020-01-25, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det har ju med ditt grundhälsotillstånd att göra, hur svårt ska det vara att förstå det.

Har du obehandlad AIDS så lär det vara närmare 100 procents sannolikhet att avlida, för att ta ett tydligt exempel.

Coronaviruset dödar såvitt vi vet inte, det är symptomen/följdsjukdom som knäcker folk, lunginflammation till exempel.

Vissa människor klarar en lunginflammation med behandling, vissa inte.
Att grundhälsotillståndet är en faktor är inte alls svårt att förstå.
Min fråga var hur dödlig infektionen är obehandlad.
Och frågan ställs eftersom jag antar att de nu drabbade i högre grad fått behandling, i kontrast till om det blir en pandemi och behandling uteblir.
Citera
2020-01-25, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, och du är antagligen korkad som inte har följt diskussionen och nu träder in på scenen och låtsas som om du vet bättre, du lösrycker.

Kina har en befolkning på 1,4 miljarder, runt 30-40 har avlidit, att kalla det för att folk dör som flugor i Kina är absurt, smittade eller inte.

Är det någon här i tråden som opponerar sig mot tvivelaktig trådstatistik så är det jag.
Det är din fulla rätt och det är bra att du håller på din ståndpunkt. Dock är din argumentation är något svajig.

Jag hävdar fortfarande att du inte kan blanda in hela befolkningen i ditt räkneexempel. Många kinagubbar är inte ens i Kina, Kina är ett stort land, hur tänker du dig att alla skall ha kunnat träffa någon som är smittad? Skulle inte hända naturligt även om du räknar på hela befolkningen Betänk att de inte är smittsamma många dagar så hur ser dina beräkningar ut?
Citera
2020-01-25, 02:47
Medlem
Citat:
Förstår inte ens vad du försöker få fram? Vad tycker du jag skrev som var fel?
Citat:
Majoriteten av dessa är äldre multisjuka. Det som är läskigt är när en sjukdom dödar unga friska

Jag kanske- troligt, tog i för mycket. Sorry
Fattade det som om det var mindre hemskt för att någon var multisjuk.
Som sagt var. Ursäkta.
Citera
2020-01-25, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Det här är ganska intressant faktiskt:

http://i.4cdn.org/pol/1579909173130.png

Vad tror ni?

Alex Jones pratade för länge sedan om ett virus som kineserna tog fram som passar in på trådskaparens beskrivningar.

I några av videorna på internet från människor som kollapsar på gatsn så ser man faktiskt att de blöder kraftigt från munnen. Stämmer också med trådskaparens.

Vet man allt jag vet kring depopulations agendan och frimureriet därute så är chanserna goda att detta är extremt allvarligt.

Har bunkrat upp med allt man kan tänka sig för att klara en kollaps. Mat, skjutvapen, läkemedel. Men en biohazard dräkt har jag inte.

Vi kan bara be till Jesus Kristus
Citera
2020-01-25, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Då kanske du borde föregå med gott exempel och lämna planeten först?

Du har inte lämnat detta samhälle, du sitter ju uppenbarligen med internet och skriver på flashback. Stäng ner internet och släng telefonen och datorn åtminstone.

Lever du endast på jagat kött och egen odlad mat? Syr du dina egna kläder av löv och mossa?

UndeadNinja, jag gör mitt karma på den här planeten, sedan "går" jag "vidare", när bestämmer inte jag. Men skulle det bli jag först så har jag givetvis inget emot det.

Samhälle är en begrepp, citerat från Wiki, "grupp av människor som förenas av ett nätverk av sociala relationer med viss varaktighet och kontinuitet. Ett samhälle är territoriellt avgränsat och individerna i samhället delar gemensamma institutioner samt, i högre eller lägre grad, en gemensam kultur och tradition."

Det samhället beblandar jag mig enbart med när jag är tvungen. Jag ingår inte längre i några gemensamma institutioner, inte i någon gemensam kultur och tradition, förenas inte i några sociala (irl) nätverk med relationer med kontinuitet.

Jag har lämnat stressiga arbetsplatser, arbete dygnet runt, lyssna på okända eller kända medmänniskors skit som en soptunna på gymmet, vara folks terapeuter på Ica, lyssna på människors stora egon, bara dom hela tiden. Åka äckliga bussar fullproppade med människor som inte drar ner fönstret, trängas i tunnelbanan. Nejnej aldrig mer.

Och nej jag lever inte i ett jägarsamhälle, är dock gammal skytt men fäller inga levande djur, skjuter bara gamla ölburkar och egenbyggda pilfång. Internet är trevligt för spelens skull och kontakt med vänner och bekanta, kika in här lite och se hur världen förfaller.

För övrigt ser jag att viruset invaderar Europa nu, det trodde jag faktiskt inte det skulle göra.
Citera
2020-01-25, 02:54
Medlem
Pesten har kommit. Domedagen är här. Värna om era nära och kära. Frid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här