2020-02-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
En fråga, hur vet du vilka tester som gjorts?
Jag har inte sett någon information gällande detta sen de failade screeningarna på flygplatserna.

Har läst det. Ska försöka hitta källan.
Sedan så får man inte svar så snabbt så det säger sig själv att det inte är ett virustest som görs innan och efter boarding.
Citera
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Härligt, du skriver en halv sida om precis det jag lyfte upp på bordet för, en vecka sedan, typ.

Bra redogörelse.

Således kan det eventuellt vara en fördel om influensan och förkylningar gracerar här om/när coronaviruset försöker sig på ett angrepp.
Jag har självklart inte läst ditt inlägg, jag har varken tid eller lust att läsa hundra sidor med inlägg per dag i en tråd där på sin höjd var tionde inlägg innhåller något matnyttigt eller vettigt och som är fylld med oinformerade och/eller rent felinformerade spekulationer med mera bitvis tillsammans med frågor som är helt oväsentliga (T ex huruvida det rör sig om ett utsläpp från det NIvå 4-klassade biolaboratoriet i Wuhan) i sammanhanget.

Men bra att du redan påpekat detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Undrar hur långa personer klarar corona, sämre eller bättre?
Hjärtat får arbeta hårdare och lungorna är belastade.
det är naturens rättvisa- stora våldsamma hannar likvideras unga
Citera
2020-02-04, 13:53
Medlem
Jag är nyligen tillbaka i Sverige efter en resa till Sydostasien.

Besökte under min resa flygplatser i följande länder; Sverige, Ryssland, Singapore & Indonesien.

I Ryssland klev först en polis med värmekamera på flygplanet innan vi fick gå av och mätte passagerarnas kroppstemperatur.
Sedan blev man även screenad väl inne på flygplatsen.

I Singapore hade de kontroller med värmekameror som var utplacerade på flygplatsen där man var tvungen att gå förbi.

Likadant såg det ut i Indonesien, där alla passagerare som vistades på flygplatsen fick gå förbi dessa kameror.

Jag vet inte hur pass effektivt kamerorna fungerar, men helt värdelösa lär de inte vara med tanke på nyttjandegraden på ovan nämnda flygplatser.
Dessa kameror mätte alltså förbipasserande passagerares kroppstemperatur. Inga noggrannare tester lämnades; dock säkert att man hade blivit avkrävd detta om man skulle ha flaggats som en risk.

Hur såg det då ut i Sverige?
Ptja, typ som vanligt...
Noll kontroller, ingen synlig personal som verkade för att hitta potentiella smittbärare - dock hade man satt upp lite plakat om viruset och att man skulle anmäla sig själv.

Nu har jag inte följt utvecklingen alls senaste veckan - och det kan mycket väl vara en storm i ett dryckesglas (?).

MEN med tanke på hur andra nationer hanterar detta så undrar man ju.
För jävla dåligt av Sverige kan jag tycka.
Citera
2020-02-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Aj fan. En kränkt läkare är inte roligt!
Nä , jag skrattade lite efteråt, men det har också lite med hur det kan bli när man trappar någon lite på
tårna i deras yrkesroll, det går då lite tillbaka till hur Anders Tegnell UPPFÖR SIG NU, prestige har kommit in i bilden , det kan leda till felbeslut.
Citera
2020-02-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Då tar jag tillbaka det jag skrev.

Har du någon artikel eller rapport om ger evidens för det du påstår?

https://fortune.com/2020/02/03/wuhan-coronavirus-treatment-thailand/
Citera
2020-02-04, 13:55
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra

Besökte under min resa flygplatser i följande länder; Sverige, Ryssland, Singapore & Indonesien.

I Ryssland klev först en polis med värmekamera på flygplanet innan vi fick gå av och mätte passagerarnas kroppstemperatur.

I Singapore hade de kontroller med värmekameror som var utplacerade på flygplatsen där man var tvungen att gå förbi.

Likadant såg det ut i Indonesien, där alla passagerare som vistades på flygplatsen fick gå förbi dessa kameror.

Jag vet inte hur pass effektivt kamerorna fungerar, men helt värdelösa lär de inte vara med tanke på nyttjandegraden på ovan nämnda flygplatser.
Dessa kameror mätte alltså förbipasserande passagerares kroppstemperatur. Inga noggrannare tester lämnades; dock säkert att man hade blivit avkrävd detta om man skulle ha flaggats som en risk.

Ptja, typ som vanligt...
Noll kontroller, ingen synlig personal som verkade för att hitta potentiella smittbärare - dock hade man satt upp lite plakat om viruset och att man skulle anmäla sig själv.

Nu har jag inte följt utvecklingen alls senaste veckan - och det kan mycket väl vara en storm i ett dryckesglas (?).

Helt sjukt, tack för update.
Citera
2020-02-04, 13:56
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Hvadan menar du? Nord Korea har ju noll rapporterade fall. Som grannland dessutom, rejäl merit det där

Röda korset delar inte din inställning, utan ser landet som det mest sårbara:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7400095
Citera
2020-02-04, 13:57
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det är fakta. För övrigt är känslor mycket viktigt just när det gäller nyförlösta kvinnor och nyfödda bebisar. Det är skört - det är mycket som kan gå snett. Och bli livsavgörande för barnet. Men det här kan du inte förstå, om du saknar erfarenheten av att ha fött barn.

Nej, men jag skulle ha velat se dem i en säker karantän. Och hade jag varit en av de evakuerade, så hade jag också VELAT sitta i en säker karantän. För allas skull. Två veckor och sedan hade det varit över.

Ja, Anders och Malin bör läsa här, och lära sig lite sunt förnuft, tror jag... Men alltså - Anders sitter alltså och väntar på att de ska ringa från Bryssel? Och under tiden vidtar han inga åtgärder med svenskarna som han har det yttersta ansvaret för?

Det tyder ju på att det ligger döda människor alternativt djur ute, som kråkorna kan komma åt..?

Tvi vale och bli kråkföda.

https://www.ibtimes.sg/wuhan-virus-shocking-video-shows-crows-eating-dead-bodies-lying-street-china-38756
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra

Ptja, typ som vanligt...

En värmekamera detekterar just värme. En person kan ha feber har hundratals olika anledningar.
Blir många falsklarm att hantera på flygplatserna.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vad som görs har ingen här någon aning om pga av att det lyder under patientskretess.

Där har du fel

https://www.expressen.se/nyheter/kravet-pa-svenskarna-i-wuhan-efter-hemresan/
Citera
2020-02-04, 13:58
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Men var har han sagt att de testats?
Kontrollerna som gjordes före och efter resan är inte ett virustest. Det är en kontoll av symptom, tex feber.
Vi vet att symptomfria kan bära smittan och smitta, det har vi sett några ggr nu.
Nej, som jag skrev tidigare sa tror jag att man väntar till ev feber innan man gör riktiga test. Kostnadsfraga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in