Citat:
Ursprungligen postat av
Mikie
Någon annan än jag som reagerade på vad som sades i videon från de två Amerikanska experterna?
Typ något i form av. Vi vet inte ens spridningstakten då Kina fortfarande håller på att testa, men att dödligheten inte är 2 procent utan kanske snarare 25%
Här är en länk till när han säger det
https://youtu.be/Wq33oZdQ-R4?t=327
Som sagt, han vill att folk ska gå testa sig om de får förkylnings symtom. Hur många tror du kommer att göra det så fort de få minsta symtom nu? En nyhets sida som är känt för sprida fake news och hetsa upp folk till panik. Det kommer bli sånt sjukt stort påtryckning på samhället. Jag vill inte förneka faran i smittan osv, men den börjar hypas upp i media för att få folk i panik. Ett virus som påminner om en förkylning. Media sprider nyheten om dödsviruset som alla dör på fläcken av osv.
Låt mig spela upp ett scenario, Om du ser en asiat hosta på tunnelbanan, du senare utveckla symtom för förkylning. Skulle du efter allt du läst här
A : stannat hemma som en vanlig förkylning, lagt dig i soffan och kollat på en go film?
B : Sprungit i panik till sjukvården och skrikit för full hals att du håller på att dö i coronaviruset?
Som redan nu går på knäna i Sverige
2.2 platser per 1000 invånare i Sverige, genomsnittet är 5.0 platser per 1000 invånare i Europa. Högst antal läkare/sjuksköterskor per 1000 invånare i hela Europa. Sverige lägger mest pengar av alla länder i Europa men har sämst sjukvård just nu. Hur tror du situationen skulle bli?
A : Otroligt mycket bättre och personalen skulle få lugn och ro varje arbetsplats?
B : Skulle det orsaka otrolig stress på personalen och folk tar denna hype och multiplicera sin egen ångest och panik till den grad att de blir arga och hotfulla? Som just nu verkar vara den största sjukdomen i sverige. Allt detta hat som finns här i landet..