2020-02-04, 00:01
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Hur lång tid tror ni det tar innan /Afrika/Mellanöstern drabbas? Inga rapporterade fall där än.
Har de ens testkit?
Citera
2020-02-04, 00:01
Medlem
Xehkes avatar
Mitt sista inlägg för ikväll åtminstone.

Antalet friskförklarade är nu 200 fler än antalet döda. 625 friskförklarade, 425 döda.

En positiv utveckling.
Citera
2020-02-04, 00:03
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Någon annan än jag som reagerade på vad som sades i videon från de två Amerikanska experterna?

Typ något i form av. Vi vet inte ens spridningstakten då Kina fortfarande håller på att testa, men att dödligheten inte är 2 procent utan kanske snarare 25%

Här är en länk till när han säger det

https://youtu.be/Wq33oZdQ-R4?t=327

Som sagt, han vill att folk ska gå testa sig om de får förkylnings symtom. Hur många tror du kommer att göra det så fort de få minsta symtom nu? En nyhets sida som är känt för sprida fake news och hetsa upp folk till panik. Det kommer bli sånt sjukt stort påtryckning på samhället. Jag vill inte förneka faran i smittan osv, men den börjar hypas upp i media för att få folk i panik. Ett virus som påminner om en förkylning. Media sprider nyheten om dödsviruset som alla dör på fläcken av osv.

Låt mig spela upp ett scenario, Om du ser en asiat hosta på tunnelbanan, du senare utveckla symtom för förkylning. Skulle du efter allt du läst här

A : stannat hemma som en vanlig förkylning, lagt dig i soffan och kollat på en go film?

B : Sprungit i panik till sjukvården och skrikit för full hals att du håller på att dö i coronaviruset?
Som redan nu går på knäna i Sverige

2.2 platser per 1000 invånare i Sverige, genomsnittet är 5.0 platser per 1000 invånare i Europa. Högst antal läkare/sjuksköterskor per 1000 invånare i hela Europa. Sverige lägger mest pengar av alla länder i Europa men har sämst sjukvård just nu. Hur tror du situationen skulle bli?

A : Otroligt mycket bättre och personalen skulle få lugn och ro varje arbetsplats?

B : Skulle det orsaka otrolig stress på personalen och folk tar denna hype och multiplicera sin egen ångest och panik till den grad att de blir arga och hotfulla? Som just nu verkar vara den största sjukdomen i sverige. Allt detta hat som finns här i landet..
Citera
2020-02-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Jag ger upp den här tråden nu. Som jag skrev tidigare så kommer domedagsdårarna med nya konspirationsteorier hela tiden. Jävligt synd att dom ska förpesta den här tråden med sina vanföreställningar.

Det finns ett underhållningsvärde i att inse vilka galningar det knatar runtomkring en själv. Tråden tillför ju i alla fall det.
Citera
2020-02-04, 00:04
Avslutad
Citat:

Antalet friskförklarade är nu 200 fler än antalet döda. 625 friskförklarade, 425 döda.

En positiv utveckling.

Är nog fortfarande skeptiskt på den officiella siffrorna med smittade och dödsantal. Kommer ju från kina och kommunistiska länder är ju inte kända för att säga hela sanningen.
Citera
2020-02-04, 00:05
Medlem
Sunimods avatar
Får man inte stopp på detta virus snarast så kommer vi ha tidernas lågkonjunktur på köpet företagens kontakter med Kina och många andra länder stoppas och har redan stoppats eller kraftigt minskas. Dessutom med försiktighetsprinciper för alla yttre kontakter kommer vi in i ett vakuum.
Jag jobbar på ett rätt så internationell företag och såg redan förra veckan hur möten ställs in eller flyttas fram på obestämd framtid. Resor till Asien ställs in. Försändelser av varor flyttas fram.
Inte ett smack om detta från vår kraftfulla regering.
Citera
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Här visar du verkligen att du inte vet något om virus.
Nej, säsongsinfluensa får vi inte av ett Coronavirus.
Nej, inte heller förkylningsvirus.
Nej, förkylningsvirus är inte ett virus, utan hundratals olika där du blir immun mot det förkylningsvirus du har haft, men inte mot de hundratals övriga.

Vanlig förkylning är faktiskt corona virus, men inte säsongsinfluensa.
https://youtu.be/UubQNkK0wy0?t=185
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Jag ger upp den här tråden nu. Som jag skrev tidigare så kommer domedagsdårarna med nya konspirationsteorier hela tiden. Jävligt synd att dom ska förpesta den här tråden med sina vanföreställningar.
Jag sade ju att det är lönlöst att bagdad bobba, ingen är intresserad av sittastillibåten-snack. Tråden handlar om ett dödligt virus som riskerar att skapa en pandemi, diskussionen om eventuella följder är extremt intressant. Om någon var intresserad av att sitta still i båten skulle denne inte ens läsa tråden, inte sant? Här skapas inga sanningar, inga kravaller kommer att startas via denna tråd. Chilla så länge nCoV fortfarande är något du läser om på nätet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har de ens testkit?

Tänker främst på deras hygien och deras läkemedels metoder. Känns som ( spec Indien) bör det ju vara stor risk att explodera .
Citera
2020-02-04, 00:06
Medlem
Refunds avatar
Fy faen vad läskigt det var att checka in en Kines nyss på ett hotell någonstans i Sverige. Funderar på att köpa en mask och ta på mig när kineserna kommer. Är det rasistiskt att göra så eller tycker ni det är Ok?

Hade ju skitit ned mig om han började hosta, men verkade må bra.
Citera
Medlem
Citat:

En positiv utveckling.

De döda är garanterat fler än 425. Om man lärt sig lite hur Kina klassificerar dödsfallsorsaker så vet man att siffran är högre.
Citera
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Vanlig förkylning är faktiskt corona virus, men inte säsongsinfluensa.
https://youtu.be/UubQNkK0wy0?t=185

En intressant virus lektion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in