2020-03-30, 19:18
Medlem
Citat:
Sjukvårdsbehovet i Stockholm ökar dag för dag och mörkare tider väntar, säger finansregionråd Irene Svenonius (M) när hon besöker Älvsjömässan.
– Jag vill vädja till alla om hjälp. Socialstyrelsen kan nu prioritera Stockholms län när vi nu väntar en topp i coronasmittan.
Jag vill vädja till alla om hjälp. Socialstyrelsen kan nu prioritera Stockholms län när vi nu väntar en topp i coronasmittan. Vi i Stockholm kommer att ställa upp för andra regioner när vi har passerat toppen, då ska vi försöka hjälpa till med skyddsutrustning och personal där vi kan.

Enligt den senaste rapporten från Region Stockholm har 1 657 personer konstaterats smittade i Stockholm, och 68 personer bekräftade med covid-19 har avlidit.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/behovet-av-sjukvard-okar

Vädja till Bromma sjukhus som ni sålt till privatbolag. Sen kan ni be Capio, Hedda Care osv. Andra regioner har fullt upp och skall fan inte offra ett skit för ett korrupt Stockholm. Dom rika där kan köpa sig privatvård och inte belasta annan vård i landet.
Citera
2020-03-30, 19:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Det mest ironiska är att folk försökte ta tillfället i akt och spy ut massa rasistiska åsikter om både kineser och iranier, när det i själva verket var en massa fisförnäma svenska skidåkare som tog hit skiten från Italien! Rika, självgoda svenskar med pengar. De kanske trodde att deras pengar skulle göra dem immuna? Hoppas de är nöjda nu! Idioter.

I övrigt, så hoppas jag alla gamlingar får den vård de behöver och att Sverige fortsätter agera som de gjort. Vilket är konsekvent, sansat och lugnt. Inga impulsiva drag som Norge och Danmark... utan med förståelse för egna landet och tillit till sitt folk.

Ni andra kan dra dit pepparn växer för jag vet att många av er vill se Sverige brinna så ni kan få ha ”rätt”. Men Sverige kommer klara sig riktigt bra jämfört med många andra ska ni se.

Bra rutet. Sammanfattar saken väldigt bra. Bara hoppas det stämmer. Om så kan Sverige likt efter WWII gå vinnande ur striden. Vara den mest förberedda efter allt kaos. När alla andra stängt ner hade Sverige öppet och tjänade tonvis med pengar på det.
Citera
2020-03-30, 19:19
Medlem
Den som suttit intill en smittad på flyget hem från Italien ringdes upp och kallades in för provtagning.

Men taxichaufförerna som körde hem sportlovsresenärerna från Alperna körde på som vanligt. I norra Stockholms utsatta förorter gjordes inga coronatester.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nickname99
Jag letar febrilt över statistik som visar antalet dödsfall dag för dag men lyckas inte. FHM har för IVA men jag hittar bara dagens totala dödsfall, ingen historisk data. Någon som vet var det står att finna?

Kolla in länken nedan.

https://c19.se/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det han nämnde är en myt, den s k doktorn i NY som "botat" ca 700 pers med klorokin, zink och nån antibiotika.
Att tester pågår överallt med diverse läkemedel vet jag också, inklusive klorokin.

Jag har inte information om den läkaren men behandlingen är ingen myt.

Chloroquine & Zinc Treatment Combo
https://youtu.be/U7F1cnWup9M
Citera
2020-03-30, 19:20
Medlem
welcometorealitys avatar
Miljökämpen Greta Thunberg bjuder in barn med allvarliga sjukdomar och diagnoser till en frågestund på Youtube.

Det är en del av initiativet Min stora dag, och förhoppningen är att stötta många av de barn som till följd av coronakrisen nu tvingas stanna hemma.

– Det här är svåra tider för många och det kan vara extra jobbigt för barn med olika svårigheter, säger hon i ett pressmeddelande. Fredagen 3 April på youtube..

Greta effekten är här, nu flyger vi mindre..
Citera
2020-03-30, 19:20
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det gick snabbt, bara för dig att hosta fram bevisen som vederlägger detta då:
HUGE! Second French Study by Dr. Raoult finds Hydroxychloroquine and Azithromycin Helped EVERY PATIENT in Study Group of 80 Minus One
https://www.thegatewaypundit.com/2020/03/breaking-fda-issues-emergency-authorization-for-hydroxychloroquine-to-be-prescribed-to-coronavirus-p atients/

Ja, det där känns ju som en sida med trovärdighet i klass med the Lancet eller Nature...

https://www.france24.com/en/20200329-french-expert-says-second-study-shows-malaria-drug-helps-fight-coronavirus

Därmed inte sagt att man inte ska testa både det och allt man kan bara tänka sig givetvis. men den där ryss-doktorn i NY och denne fransos som inte bedriver seriös forskning förtjänar inte att lyftas fram som att de hittat botemedlet.
Citera
2020-03-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi har en stabil situation idag. Vid samma läge hade italien 366 döda medan vi har låga 146.

Vi håller fanan och hoppet högt. En dag i taget.

Innebär termen "per capita" något för dig?
Citera
2020-03-30, 19:22
Medlem
Om det blir aktuellt att skicka patienter från Stockholm till andra län, hur skulle boende i de länen ta det? Skulle det välkomnas och tolereras?
Citera
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Om vi ska vara sportsliga så ligger vi bara på plats 16/199 i världen med 14 döda/miljon invånare.
FHM får allt släppa på tyglarna om vi ska ta oss upp mot toppen. Det är förstås inte illa att vara 16/199 för lilla Sverige att så effektivt etablera ett Virus som kommer ända från Kina. Jag förstår alla dom som är stolta över FHM:s insats, det är en imponerande spridning vi har med internationella mått mätt, trots våra unika Svenska förutsättningar som glesbefolkade, ensamhushåll, socialt rädda för kroppskontakt osv.

Nu vet vi ju att det förmodligen är en större del, om inte majoritet, ickesvenskar som dött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Varför dör så många i Sverige?

Sverige har drygt 4000 smittade och 161 döda
Se på Turkiet, dom har över två gånger så många smittade som Sverige men 168 döda
https://i.imgur.com/zLLDEVA.png

Sverige har slutat testa för länge sedan.
Pengar och resurser är slut.

Så siffran på 4000 är helt felvisande. Den är mycket högre i verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Maken till snöflingebeteende får man leta efter.. Ja det är för jävligt med folk som trivs på sitt jobb och har kul. Huvudsaken är väl att de är duktiga på det de gör. Vad tror du sjuksköterskor, läkare, poliser gör på sina raster? Sitter gravallvarliga och bara nickar åt varandra?
Det där är deras vardag, klart de ska kunna ha kul. Det hade väl varit en annan sak om de gjort det medans de hade en patient. Men nu, fy fan.. Maken till sinnessjukt beteende att anmäla folk får man leta efter.

Men snälla du,tror du att personal på IVA sjunger och dansar idag..fyfan vad äckliga människor det finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in