Citat:
Ursprungligen postat av
TAD2
Forskningsanslag är alltid en drivande faktor - tror inte de vill ta över något ansvar. När man talar om transparens så bör man ju matcha simuleringarna mot varandra och öven uppdatera dem när mer data inkommer. Jag har dock inte sett någon simulering från Rocklöv.
Något försvar fullt ut av FHMs agerande har jag inte, däremot så är jag imponerad av Kanadas resultat som sannolikt lärt sig från SARS-epidemin. Trots att de är på norra halvklotet och så nära USA så har de 6671 fall och 67 döda och en lutning på kurvan som är fördubbling var 3,85 dag. Utan någon lockdown. Deras agerande INOM landet liknar en del hur Sverige gjort (dvs med information information, information, om hur man ska bete sig) så där håller jag på den strategin och tycker att FHMs strategi är helt ok.
Tycker mig se en viss avmattning i kurvan för antalet avlidna i Sverige senaste 3-4 dagarna, så den närmaste veckan blir intressant att följa.
Nåja, Kanada stängde skolor och såg till att flygresenärer blev satt i 14 dagars karantän. Kanada har också testat 184 000 människor, 5500 smittade, 61 döda and 472 friskförklarade (två dagar sen).
Likar mer Sydkorea, test, test, test ...
Kanada har också en bra tydlig ledare.
https://globalnews.ca/news/6706025/coronavirus-rapid-testing-covid-19/