2020-03-30, 19:13
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi har en stabil situation idag. Vid samma läge hade italien 366 döda medan vi har låga 146.

Vi håller fanan och hoppet högt. En dag i taget.

Hur kan du säga att läget är stabilt när vi är mer eller mindre vid Italiens dag 0?

Citera
Medlem
Det mest ironiska är att folk försökte ta tillfället i akt och spy ut massa rasistiska åsikter om både kineser och iranier, när det i själva verket var en massa fisförnäma svenska skidåkare som tog hit skiten från Italien! Rika, självgoda svenskar med pengar. De kanske trodde att deras pengar skulle göra dem immuna? Hoppas de är nöjda nu! Idioter.

I övrigt, så hoppas jag alla gamlingar får den vård de behöver och att Sverige fortsätter agera som de gjort. Vilket är konsekvent, sansat och lugnt. Inga impulsiva drag som Norge och Danmark... utan med förståelse för egna landet och tillit till sitt folk.

Ni andra kan dra dit pepparn växer för jag vet att många av er vill se Sverige brinna så ni kan få ha ”rätt”. Men Sverige kommer klara sig riktigt bra jämfört med många andra ska ni se.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Jag vågar knappt säga det, men om vi danskar fortsätter att stå enade genom att hålla avstånd kommer regeringen att arbeta för en gradvis öppning av samhället igen efter påsk
- Danmarks statsminister Mette Frederiksen
Citera
2020-03-30, 19:14
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Det mest ironiska är att folk försökte ta tillfället i akt och spy ut massa rasistiska åsikter om både kineser och iranier, när det i själva verket var en massa fisförnäma svenska skidåkare som tog hit skiten från Italien! Rika, självgoda svenskar med pengar. De kanske trodde att deras pengar skulle göra dem immuna? Hoppas de är nöjda nu! Idioter.

I övrigt, så hoppas jag alla gamlingar får den vård de behöver och att Sverige fortsätter agera som de gjort. Vilket är konsekvent, sansat och lugnt. Inga impulsiva drag som Norge och Danmark... utan med förståelse för egna landet och tillit till sitt folk.

Ni andra kan dra dit pepparn växer för jag vet att många av er vill se Sverige brinna så ni kan få ha ”rätt”. Men Sverige kommer klara sig riktigt bra jämfört med många andra ska ni se.
Jaa usch och fy, skämmes ni edra uslingar!
Citera
2020-03-30, 19:14
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, den där har debunkats femtioelva miljoner gånger redan.
Det gick snabbt, bara för dig att hosta fram bevisen som vederlägger detta då:
HUGE! Second French Study by Dr. Raoult finds Hydroxychloroquine and Azithromycin Helped EVERY PATIENT in Study Group of 80 Minus One
https://www.thegatewaypundit.com/2020/03/breaking-fda-issues-emergency-authorization-for-hydroxychloroquine-to-be-prescribed-to-coronavirus-p atients/
Citera
2020-03-30, 19:15
Moderator
-Info-s avatar
Lite mer fakta om Danmarks planerade lättnader:

Citat:
– De åtgärder vi har vidtagit fungerar. Det första tecknet är att från den dag vi stängde ner har smittan av vanlig influensa stoppats, säger hon på en pressträff.

Om danskarna under de kommande två veckorna håller samman och siffrorna är stabila så kommer regeringen efter påsk att "gradvis, försiktigt och kontrollerat" inleda en öppning av samhället igen, säger statsministern enligt nyhetsbyrån Ritzau.

Men om åtgärderna misslyckas och danskarna börjar mötas igen och inte håller avstånd, då kan läget bli det motsatta och åtgärderna i stället stramas åt ytterligare, varnar Frederiksen.

Danmark kommer dock inte att öppna gränserna även om det finns hopp om att snart gradvis kunna börja öppna arbetsplatser och utbildningsinrättningar, säger Mette Frederiksen.

– Vi ska självklart inte hämta ny smitta utifrån, säger hon.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/kan-bli-l%C3%A4ttnader-i-danmark-efter-p%C3%A5sk-1.26159172

Således. Om inte danskarna sköter sig, då blir det ännu hårdare restriktioner sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Av erfarenhet vet jag att de flesta danskar hellre sågar av sig foten och äter upp den än erkänner att en svenska har rätt.

Kanske kan öppna lite efter påsken. Nej du Danmark har ett dåligt språk men de gör rätt nu. Sverige är tyvärr mycket fel ute.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Italienarna var ju ett snäpp värre, deras regering gick ut med en "krama en kines på gatan" kampanj ett par veckor innan armageddon startade.

Och i Iran hade dom ju en "slicka på väggarna i mosken" kampanj...

Och i Sverige har vi nu kampanjer för 75 miljoner:
- Gå gärna på Mello-kampanjen
- Åk gärna till Åre-kampanjen
- Stöd företag-kampanjen
- Lev som vanligt-kampanjen
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Ser man på är det inte en liten AFA pundare som smugit sig in i tråden...schas!

Wait what? Jag har inga som helst vänstervärderingar för tillfället?
Citera
2020-03-30, 19:16
Medlem
Jag letar febrilt över statistik som visar antalet dödsfall dag för dag men lyckas inte. FHM har för IVA men jag hittar bara dagens totala dödsfall, ingen historisk data. Någon som vet var det står att finna?
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Sossarna samarbetar med Centerpartiet och Liberalerna om nån missat det.

Och Tegnell fick jobbet 2013 när Reinfeldt var statsminister.
Räknar dem som sossar allihop, ink. Renfelt med hans "nya arbetarparti". Skräp är det iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Forskningsanslag är alltid en drivande faktor - tror inte de vill ta över något ansvar. När man talar om transparens så bör man ju matcha simuleringarna mot varandra och öven uppdatera dem när mer data inkommer. Jag har dock inte sett någon simulering från Rocklöv.

Något försvar fullt ut av FHMs agerande har jag inte, däremot så är jag imponerad av Kanadas resultat som sannolikt lärt sig från SARS-epidemin. Trots att de är på norra halvklotet och så nära USA så har de 6671 fall och 67 döda och en lutning på kurvan som är fördubbling var 3,85 dag. Utan någon lockdown. Deras agerande INOM landet liknar en del hur Sverige gjort (dvs med information information, information, om hur man ska bete sig) så där håller jag på den strategin och tycker att FHMs strategi är helt ok.

Tycker mig se en viss avmattning i kurvan för antalet avlidna i Sverige senaste 3-4 dagarna, så den närmaste veckan blir intressant att följa.
Nåja, Kanada stängde skolor och såg till att flygresenärer blev satt i 14 dagars karantän. Kanada har också testat 184 000 människor, 5500 smittade, 61 döda and 472 friskförklarade (två dagar sen).
Likar mer Sydkorea, test, test, test ...

Kanada har också en bra tydlig ledare.

https://globalnews.ca/news/6706025/coronavirus-rapid-testing-covid-19/
Senast redigerad av Moretex 2020-03-30 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in