2020-03-30, 18:26
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
En allmän kommentar. Saklig och resonemangsunderbyggd kritik mot myndigheter, politiker och allmänhetens beteende är i detta skede nyttigt och utvecklande.

Däremot är väldigt många skribenter här inne kritiska på konspiratoriska grunder, eller kritiska helt utan bakomliggande resonemang alternativt baserat på direkt felaktig fakta. Dessutom är många av dessa konton skapade efter att Coronaviruset blev känt. Alla bör tänka på att det pågår en aktiv desinformationskampanj från bland annat Kina och Ryssland med olika syften, bland annat så splittring och missnöje såväl inom som mellan allmänheten, offentligheten och olika länder i västvärlden.

Om någon är väldigt kritisk på tunna eller osannolika grunder och kontot är skapat i februari eller mars, var skeptisk till innehållet.

Jag tror att tegnell jobbar för Kina. Finns ju ingen som spridit mer falska nyheter än han?
Citera
2020-03-30, 18:26
Avslutad
Det borde kanske finnas en tråd om bara Anders Tegnell och där kan ni höja honom till skyarna eller tvärtom ,rätt ofta läser man om bara just honom vilket geni eller idiot han är bla bla .
Jag tänker inte starta tråden om honom kanske passar in i skvaller om kändisar han är väl nykändis .jag har aldrig tidigare hört namnet .
Citera
2020-03-30, 18:27
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Hur går det för domedagsprofeterna i tråden?
Räknar ni fortfarande döda och nya fall i hopp om att det snart muterar till ett zombievirus?

Fler och fler läkare och experter kommer nu ut och beskriver hela den här farsen som totalt uppblåst och fake.
Läkare i hela Europa beskriver att det är Testkiten som är felet och orsaken.
Utan dessa testkit hade ingen märkt någon skillnad. Sjukhuspersonal belastas av oroliga människor, inte av sjuka.
Antalet döda i Italien såväl som i Europa är FÄRRE än våren 2019.
Fler och fler etablerade såväl som oberoende journalister är på bollen, och snart kommer detta uppdagas som den största skandalen i världshistorien.

Det blir ganska många som kommer få äta upp sina hattar och stå i skamvrån efter detta.
Inte minst politiker världen över som satt hela sina befolkningar i karantän och krossat sina länders ekonomier.

Jag har aldrig varit speciellt svag vare sig för vår sosseregering eller svetsarn, men den här gången kommer han gå som vinnare ur detta.

Hur nära är ni att genomskåda bluffen?
Hur länge ska ni kämpa för domedagen som inte kommer?

Det dör dagligen 800+ människor i Italien och du påstår att detta är enbart fake och uppblåst?

Det märks att folket på extremvänstern lider av någon slags extrem lågintelligens vad fan
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Hur går det för domedagsprofeterna i tråden?
Räknar ni fortfarande döda och nya fall i hopp om att det snart muterar till ett zombievirus?

Fler och fler läkare och experter kommer nu ut och beskriver hela den här farsen som totalt uppblåst och fake.
Läkare i hela Europa beskriver att det är Testkiten som är felet och orsaken.
Utan dessa testkit hade ingen märkt någon skillnad. Sjukhuspersonal belastas av oroliga människor, inte av sjuka.
Antalet döda i Italien såväl som i Europa är FÄRRE än våren 2019.
Fler och fler etablerade såväl som oberoende journalister är på bollen, och snart kommer detta uppdagas som den största skandalen i världshistorien.

Det blir ganska många som kommer få äta upp sina hattar och stå i skamvrån efter detta.
Inte minst politiker världen över som satt hela sina befolkningar i karantän och krossat sina länders ekonomier.

Jag har aldrig varit speciellt svag vare sig för vår sosseregering eller svetsarn, men den här gången kommer han gå som vinnare ur detta.

Hur nära är ni att genomskåda bluffen?
Hur länge ska ni kämpa för domedagen som inte kommer?

Du har givetvis källor till allt detta sprängstoff? Och du har väl meddelat sjukhusen i Lombardiet och Madrid att det är fejk hoppas jag, så de kan sluta försöka rädda alla dessa oroliga?
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
https://c19.se

Är den 100% tillförlitlig?? Vill gärna få svar från både alarmister och coronaförnekare!
Tack på förhand!
Jag bedömer den som tillförlitlig.
https://platz.se/coronavirus/ brukar komma ikapp under dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur ska Sverige finansiera höjning av A-kassan?

Genom att dra ner på all onödig skit får vi hoppas. Äntligen kanske man kan känna att det gör nån nytta att betala skatt.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Perfekt, har inte varit och supit i Köpenhamn på en månad, och mitt öl förråd är snart slut!!!
Lite snabb optimism där kanske

Danska Statsministern
Citat:
Grænseåbninger er heller ikke umiddelbart på vej, lyder det fra statsministeren, der advarer mod at "hente smitte udefra".
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Tegnell är ett djävla geni mannen.

Jag blir glad om du har rätt! Inget skulle vara bättre än det. Det är nog för tidigt att säga om Experiment Sverige lyckas? De 2 närmaste veckorna blir viktiga.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Sug på Daily Mail då om du föredrar det din pajas
residents in Wuhan claim 500 urns have been handed out to grieving families every day from seven separate funeral homes all serving the city.

This means the ashes of 3,500 people are distributed every 24 hours.

The homes - in Hankou, Wuchang and Hanyang - have told grieving families that they will receive the ashes before April 5, the date of Qing Ming festival where people tend the graves of their ancestors.

This means that 42,000 urns could be distributed in that 12-day period.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8165717/Locals-Wuhan-believe-42-000-people-died-coronavirus.html

🤡
Daily Mail!
Citera
2020-03-30, 18:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det finns ju iofs fler länder i Norden. Döda per miljon (worldometers):

Sverige 14
Danmark 13
Norge 6
Island 6
Finland 2

Sverige ligger alltså sist, alternativt delar jumboplatsen med Danmark.

Och du vet redan nu att något land inte ligger efter Sverige, varför är det bara Sverige som hela tiden ligger efter, kan det inte gälla andra länder?

Vad vet du som vi andra inte känner till, hur kan du veta att inte Finland och Norge ligger 2-3 veckor efter Sverige i samhällsspridningen?
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Sverige ligger nu på 13e plats i världen i antal dödsfall. Utan att ta hänsyn till antal invånare, eller var olika ligger länder ligger till tidsmässigt (i antal dagar sedan det började spridas).

Några länder litar jag dock inte helt på men såhär ser ”topp 15 ut” officiellt just nu: (avrundat)

1. Italien. Drygt 10 000 dödsfall
2. Spanien. 7 340
3. Kina. 3 300
4. Iran. 2 760
5. USA. 2 600
6. Frankrike. 2 600
7. England. 1 415
8. Holland. 865
9. Tyskland 560
10. Belgien 515
11. Schweiz 333
12. Sydkorea 158
13. SVERIGE 146
14. Brazilien 141
15. Portugal 140

Danmark: 77
Norge 31

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Sajten nedan säger dock att vi är uppe i 161 dödsfall och 38 rapporterade idag (plats 11 isåfall).

Folkhälsomyndigheten uppdaterar bara en gång per dag medans den sajten uppdaterar senare under dagen. Litar man bara på Folkhälsomyndigheten så får vi se imorgon (dom skriver själva att den första siffran bara är preliminär tills dagen efter)

https://platz.se/coronavirus/?
Om vi ska vara sportsliga så ligger vi bara på plats 16/199 i världen med 14 döda/miljon invånare.
FHM får allt släppa på tyglarna om vi ska ta oss upp mot toppen. Det är förstås inte illa att vara 16/199 för lilla Sverige att så effektivt etablera ett Virus som kommer ända från Kina. Jag förstår alla dom som är stolta över FHM:s insats, det är en imponerande spridning vi har med internationella mått mätt, trots våra unika Svenska förutsättningar som glesbefolkade, ensamhushåll, socialt rädda för kroppskontakt osv.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju gradvis man ska göra det. Dessutom ska folk få gå i skolor och arbeta på udda tider så man undviker klungor och trängsel. Hon sa dessutom att om de inte sköter sig så kan det bli ännu hårdare restriktioner.

https://www.bt.dk/politik/mette-f.-danskere-skal-maaske-arbejde-paa-skaeve-tidspunkter

Visst, precis min poäng, det är ganska exakt vad "hammaren och dansen" är. Bromsa kraftigt och släpp på i nivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in