2020-03-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Sauk: "Dags att överge den globalistiska idén"

https://www.facebook.com/sauk.se/videos/aprop%C3%A5-msb-avsnitt-1/223286182117020/
https://www.friatider.se/sauk-dags-att-overge-den-globalistiska-iden

Jo men är ju ganska roligt att han inte fattar att det är ordet OCH han får 5000 träffar på=) så hela hans rant är ju FAKE NEWS=)

Är inte alltid lätt att vara BOOMER
Senast redigerad av painkiler 2020-03-30 kl. 19:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Det mest ironiska är att folk försökte ta tillfället i akt och spy ut massa rasistiska åsikter om både kineser och iranier, när det i själva verket var en massa fisförnäma svenska skidåkare som tog hit skiten från Italien! Rika, självgoda svenskar med pengar. De kanske trodde att deras pengar skulle göra dem immuna? Hoppas de är nöjda nu! Idioter.

I övrigt, så hoppas jag alla gamlingar får den vård de behöver och att Sverige fortsätter agera som de gjort. Vilket är konsekvent, sansat och lugnt. Inga impulsiva drag som Norge och Danmark... utan med förståelse för egna landet och tillit till sitt folk.

Ni andra kan dra dit pepparn växer för jag vet att många av er vill se Sverige brinna så ni kan få ha ”rätt”. Men Sverige kommer klara sig riktigt bra jämfört med många andra ska ni se.
Vår käre Bagdad Bob Tegnell stod ju å sa i tv att det inte var någon fara för svenska sportlovsfirare att åka till alperna så vad skulle dom tro egentligen? Och det är gulingarnas fel att vi har den här äckliga farsoten över oss och ingen annans.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Anmälan inskickad, hoppas fler gör likadant: Christer Lagerberg heter ansvarig!

https://www.regionvarmland.se/jobb-utbildning-och-forskning/Jobba-hos-oss/Vara-arbetsplatser/Ambulanssjukvard/
Maken till snöflingebeteende får man leta efter.. Ja det är för jävligt med folk som trivs på sitt jobb och har kul. Huvudsaken är väl att de är duktiga på det de gör. Vad tror du sjuksköterskor, läkare, poliser gör på sina raster? Sitter gravallvarliga och bara nickar åt varandra?
Det där är deras vardag, klart de ska kunna ha kul. Det hade väl varit en annan sak om de gjort det medans de hade en patient. Men nu, fy fan.. Maken till sinnessjukt beteende att anmäla folk får man leta efter.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Så vad drar alla Tecnell-haters för slutsats av det? Är 20% av Stockholm smittat då eftersom Sverige inte gör något?
Enligt Tegnell smittades de som dör idag för 4 veckor sedan. Ca 60
personer har dött i Stockholm. Enligt Sydkorea, Trump och Merkel ligger dödligheten på ca 1%, och de har också experter (FHM har inte uttalat sig om dödlighet vad jag vet).

För 4 veckor sedan (jag säger snarare 17 dagar sedan, men vi räknar efter Tegnells siffror här) så utgjorde alltså 60 personer 1% av de smittade i Stockholm= 6000 personer. Smittspridningstakten för Sverige kan vi idag utläsa ur vår svenska kurva, vilket ger en fördubbling var tredje dag. Ungefär 10 fördubblingar blir det, alltså täcks hela Stockholm med råge.

Räknar vi istället efter internationell expertis får vi 6000 med en fördubbling var tredje dag i 17 dagar, dvs ca 6 ggr vilket ger 384.000 smittade.

Om 17 dagar har vi facit. Det vi har idag är facit över hur det såg ut för 17 dagar sedan.
Citera
2020-03-30, 19:17
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Anmälan inskickad, hoppas fler gör likadant: Christer Lagerberg heter ansvarig!

https://www.regionvarmland.se/jobb-utbildning-och-forskning/Jobba-hos-oss/Vara-arbetsplatser/Ambulanssjukvard/
Bögigt anmäla. De satt i sin ambulans och väntade på larm din konstiga fan.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, alltså, skyddet (eller rättare sagt bristen på skydd) för vårdpersonal (och då räknar jag med hela kedjan från outbildade Johan i hemtjänsten till Nina som är special-SSK på op) kan man diskutera i dagar.

Hygienrutiner, skyddskläder, varningar och omsorg på högre ort (chefer osv) är ofta under all kritik.

Hur ofta har jag inte hört "Ojsan, han har visst HIV" eller "Javisst ja, han som kom i onsdags har visst suttit på Karsudden och hör röster" eller liknande. I vården ska man rå om sitt hus, för ledningen gör det garanterat inte.

Att massor av anställda nu riskerar liv och lem (för skitlöner) är förfärligt men inte förvånande.

Även på en vanlig onsdag är landstingens och kommunernas empati för personalen helt värdelös.

Det farliga i den allmänna synen på dessa vårdpersonals lägre status, är att vårdpersonal själva förlorar sin yrkesstolthet. Man orkar eller tänker inte på att man faktiskt har rättigheter - man orkar inte längre klaga på dåliga löner, fruktansvärda schemaläggningar och liknande. Och så nu detta, nej det är hemskt. Jag hoppas att många av vårdpersonalen som upplever otrygghet på sin arbetsplats orkar säga ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Mm, nä.. Man dör faktiskt inte av inbillad andnöd, det vet jag och andra som upplevt panikångest i sin rena skäraste from. Man tror kanske det, och man kan vara rädd osv, men i slutet så dör man faktiskt inte. Och dina lungor ser heller inte ut som vulkanutbrott på röntgen. Detta vet vi att det drabbar covid-19-patienter. Det är liksom inga tvivel någonstans om det.
Det är heller ingen som säger att ens i närheten av majoriteten som drabbas behöver sjukhusvård, tvärtom, såväl WHO som varenda smittskyddsmyndighet säger att de flesta får milda symptom. Så allt de säger stämmer ju, inte sant?

Ja precis. Och det är ju helt det jag menar. Förstår om det blir otydligt, men folk kanske får panik och upplever sig som sjukare ön de är, och får mer panik?

Summan av kardemumman blir att det är massor som hamnar och fpr vård som kanske inte ebehlvt det , som brodern jag beskrev.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ja exakt. Äntligen trillar polletten ner.
För att verkställa den globala kommunistdiktaturen?
Citera
Medlem
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=p_AyuhbnPOI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Dom gör det för att orka med, det sägs att de som jobbar med döda är de med den mest sjuka humorn.

Jo men behöver inte lägga upp det på jewtube. Kul att se dom där pajasarna komma hämta din döende familjemedlem...
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sveriges ökningstakt är aningen högre än Italiens på motsvarande del av kurvan.

Italien hade ca 28% ökning av antalet döda per dag då kurvan hade nått upp till samma antal döda som vi har nu (sett till befolkningens storlek). Sverige ligger på ca 30% ökning per dag.

Det är nog inte många dagar kvar innan man slutar att rapporera siffror från Sverige, och förbjuder rapportering angående situationen på våra sjukhus. Allt för att skydda rikets stabilitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Kanske kan öppna lite efter påsken. Nej du Danmark har ett dåligt språk men de gör rätt nu. Sverige är tyvärr mycket fel ute.

Varför då? På vilket vis är Danmark i ett bättre läge nu än Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in