Citat:
Ursprungligen postat av
Max3x
I brist på munskydd, vira en tätstickad yllehalsduk några varv runt huvudet. Ull har mikroskopiskt fullt med små fjäll på hårstråna, borde fånga en hel det. Desinficera i luft eller vatten i minst 15 min @ 60 grader. Tillverka visir av OH-film eller dylikt.
Tack för tips! Kan nog vara väldigt bra särskilt för friska/unga personer i vården som står där helt plötsligt utan något. Men ändå vill ha lite skydd i alla fall. Och säkert "bättre än inget" för min mamma med. Dock specifikt för henne och all den vårdpersonal som är lite äldre och med egna "underliggande" tillstånd (som rätt många äldre SSK har), så tror jag det bästa är att inte ta för mycket risker..
Jag har i alla fall sagt till henne att jag inte vill att hon tar risker, inte när man har ca 3 egna riskfaktorer och är äldre. Ev. kan hon få administrativt jobb ett litet tag istället.
Klurar fortf. på hur man kan få politikerna att ta det på allvar, detta att vårdpersonalen är oskyddad på så många håll. De i vården är ju vårt viktigaste skydd nu, så vi måste ju skydda dem... kan man ju tycka.