2020-03-30, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Käften på dig hysteriska gubbskrutt.
Jag har mer chans att överleva den här pandemin som kvinn a.Oddsen är till min fördel. Gått igenom hela sjukdomens alla syntom och lever ännu.

Det har jag också kvinna. 40 år som en kung.

Citat:
Ja den svenska kulturens alla yttringar har en stor fördel i den här pandemin. Vi behöver inte familjen 24/7. Vi sitter inte konstant 10-15 personer i grupp med mormor och gammelmormor bärandes på ryggen. Vi accepterar våra behov av att vara själva och ladda batterierna. Sitter hellre själva i buss och på soffor utomhus mm.

Mindre benzo.

Citat:
Vi är ta mig sjutton bäst i denna pandemi. Än så länge.

Mindre zoloft.

Citat:
Vi mjukstartade det hela och kommer undan för undan att införa restrektioner. Under tiden har man tid på sig att föbereda det som komma skall. Ligger ett steg före sjukdomsutvecklingen.

Vi gjorde inget så nu kommer det hela på oss som en käft smäll.

Citat:
I början var jag hysterisk och tyckte att alla var idioter uppe i toppen.

Zoloft?

Citat:
Vi får se hur allt artar sig och efteråt när pandemin har lugnat ner sig kommer man att ha lärt sig något utav sina misstag. Gäller det samma världen över. Så är det bara. Varken du eller jag kan stoppa sjukdomen med ord på flashback eller ute i samhället. Vi får avvakta helt enkelt.

Inte mer än att ta försiktighetsåtgärder och upplysa arroganta människor. Men Sverige har värre statistik än övriga nordiska länder tillsammans under samma tidsperiod. Det säger mycket...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Är nog överrepresentat dels för att staden är mer internationell, för att arlanda ligger där och för att överklass stockholmare far på skidresor och italienresor när de borde stanna hemma

Det är betydligt vanligare att åka till alperna om du bor i södra Sverige och vill åka skidor.

Procentuellt av de som åker på skidsemester och bor i Stockholm är det förhållandevis få som åker till alperna. De flesta Stockholmare som åker på skidsemester gör det i svenska fjällen.

Att man tror att det är något överklassbeteende att åka på skidsemester är ju dessutom helt fel. Är mestadels helt vanliga medelsvensson och studenter som åker på skidsemester.
Citera
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Även statistik från Italien och Spanien visar på detta. Män drabbas hårdast.
Indirekt följer det att män borde drabbas hårdast av vanlig influensa också. Och vi har all rätt gnälla. Samt att "man-cold" inte går att använda nedsättande framöver. Jag ser gärna en lagändring här...
Citera
2020-03-30, 15:06
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Om det finns ett samband mellan låg virusmängd och inga symtom, kan det väl stämma, d.v.s. vara "sant".

Testet reagerar på mängden virus och ger ett utfall (reaktion). Hur liten virusmängd testet kan reagera på beror på dess känslighet (låg virusmängd = reaktionen blir svagare och därmed inte lika tydlig [synlig]). Detta utfall ska någon sedan tolka och bedömma som antingen negativt eller positivt.

Eller så är det snarare så att det skulle knäcka hans ”inte smittsam utan symptom” lögn. Han fick backa från den i torsdags men skulle det visa sig att man har mycket virus öven innan symptom så skulle hans lögn bli riktigt genomskinlig.

Hatet mot FHM är enormt i samhället, detta skulle göra det värre. Det är bara sossepack som försvarar honom.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Om det finns ett samband mellan låg virusmängd och inga symtom, kan det väl stämma, d.v.s. vara "sant".

Testet reagerar på mängden virus och ger ett utfall (reaktion). Hur liten virusmängd testet kan reagera på beror på dess känslighet (låg virusmängd = reaktionen blir svagare och därmed inte lika tydlig [synlig]). Detta utfall ska någon sedan tolka och bedömma som antingen negativt eller positivt.

Det har redan bevisats inte vara så, asympomatiska fall sk. superspreaders har höga virusnivåer i kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Varför är det så viktigt för FHM att följa WHOs rekommendationer när det gäller skyddsutrustning inom vården.
Samtidigt som man ger blanka fan i deras rekommendationer när det gäller att stoppa smittspridningen i samhället? 😂

Skrattretande.

Jag befarar att det är det enda som vi faktiskt kan följa. Och så visar det på handlingskraft, att man har koll på läget, med mera.

Skrattretande, absolut!

"Act as if"...
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
C19 är korrekta ja. Bara att de legat före FHM med minst 1 dag sedan första början.

Tittade på några av siffrorna nu och fann en avliden i Blekinge vilken inte finns i FHMs statistik, och där står ju klart att det skall vara en bekräftat smittad.

https://nxt.blt.se/karlskrona/en-avliden-pa-aldreboende-i-karlskrona/

Tack för att du gjorde mig nyfiken.

Eftersom det inte var svårt att finna ett sådant fall skall jag luska vidare, men det får vänta några timmar.
Citera
Avslutad
Någon som hittar region Stockholms siffror .läste i morse regionens expressen artikel .men jag vill se antal nya bekräftade dödsfall och antal nya smittade i Region Stockholm ,var hittar man det ?
Jag vet 146 döda över hela landet .
Citera
2020-03-30, 15:07
Medlem
Hoppas verkligen att Stockholmarna inte åker till norra och södra Sverige under påsken.
Citera
Medlem
Citat:
This is probably the best scientific explainer I have seen on why we should all wear masks against #coronavirus
https://medium.com/@Cancerwarrior/covid-19-why-we-should-all-wear-masks-there-is-new-scientific-rationale-280e08ceee71

“We cannot any longer claim that masks “are not effective”. We cannot allow the perfect to be the enemy of the good.” #Masks4All

https://twitter.com/AndyBiotech/status/1244418163741282308
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hoppas verkligen att Stockholmarna inte åker till norra och södra Sverige under påsken.

Det är försent. I helgen kom en stor del ner till Skåne.
Citera
2020-03-30, 15:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Jag säger inte att Sveriges plan är storstilad och grandios, däremot verkar du påstå att alla andra länders planer är helt fantastiska och felfria.
Vet inte när jag påstod att andra alla länders agerande var "fantastiska och felfria"? Däremot har jag mer förtroende för tex. Norges och Finlands agerande som sätter inresande i karantän, har bättre kontroll på sina gränser etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in