Citat:
Ursprungligen postat av
Big-Daddy
Ego kulturen? Kolla Stockholm och andra ställen. Folk håller inga avstånd utom när de är utomhus. För övrigt har vi på ett havt dygn +36 nya döda och +51 nya intensivvårdsfall. Gå och sov nu kvinna.
Käften på dig hysteriska gubbskrutt.
Jag har mer chans att överleva den här pandemin som kvinna.Oddsen är till min fördel. Gått igenom hela sjukdomens alla symtom och lever ännu.
Ja den svenska kulturens alla yttringar har en stor fördel i den här pandemin. Vi behöver inte familjen 24/7. Vi sitter inte konstant 10-15 personer i grupp med mormor och gammelmormor bärandes på ryggen. Vi accepterar våra behov av att vara själva och ladda batterierna. Sitter hellre själva i buss och på soffor utomhus mm.
Vi är ta mig sjutton bäst i denna pandemi. Än så länge.
Vi mjukstartade det hela och kommer undan för undan att införa restrektioner. Under tiden har man tid på sig att föbereda det som komma skall. Ligger ett steg före sjukdomsutvecklingen.
I början var jag hysterisk och tyckte att alla var idioter uppe i toppen.
Vi får se hur allt artar sig och efteråt när pandemin har lugnat ner sig kommer man att ha lärt sig något utav sina misstag. Gäller det samma världen över. Så är det bara. Varken du eller jag kan stoppa sjukdomen med ord på flashback eller ute i samhället. Vi får avvakta helt enkelt.