2020-03-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Helt rätt, det är nämligen min sammanställning, ursprungligen postad 2020-03-26, 19:49 #156999
Jag gick igenom varje citat för att verifiera dessa, därför skrev jag även var de hade dykt upp för första gången.
Folk hade nämligen redan postat en massa citat, vissa var felaktiga, och ingen hade källor för citaten, så jag gjorde det mest för att bringa ordning på torpet.
Det finns sällan direkta referat av radio- och TV-sändningar skrivna på nätet. Ganska 1900-talsmässigt att länka till endast ”det som är tryckt är sant”. Var har du till exempel detaljerade referat av alla presskonferenser nedtecknade?
Citera
2020-03-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy

De likt Norge och Danmark har haft en plan som funkar i praktiken. Sverige blir återigen svarta fåret precis som under WWII där Sverige var allierad med Hitler och nazisterna i smyg.

Den är inte lika snabb i Sverige heller längre, avseende antal avlidna. Första kolumnen, predikterat antal, andra kolumnen, verkligt antal.

9 10
12 11
16 16
20 20
27 25
35 36
45 42
59 62
77 77
101 105
132 105
172 110
225 146
295
385
504
658
860
Citera
2020-03-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faelorg
Då borde fler länder i Afrika Mellanöstern Asien ha lika höga dödstal? Man har sett hur vissa slumområdens avloppssystem ser ut med avfall rakt ut i

Afrika har 400 miljoner fattiga, högst antal smittade med HIV/AIDS, blir nog inte trevligt om det blir samma pademi där som Spanien Italien

Kolla gärna siffrorna från Chile: hälften så många smittade (de började 2 veckor senare) 8 döda och 156 tillfrisknade. I Sverige är det 18 som har återhämtat sig...
Där råder undantagstillstånd och massa andra åtgärder...
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Har det kommit fram något mer om den 26-åriga kvinnan, vilken ”riskgrupp” det var hon tillhörde? Ska inte ha haft några underliggande sjukdomar enligt media.

Med tanke på att FHM inte tog upp det här och det andra unga fallet så finns det ingen anledning att spekulera eller ens prata om. Unga människor är inte i riskzonen, så dessa anomalier är inte av intresse att studera. Du hade förstått detta om du lyssnat på Anders Tegnell.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Kommer bli jobbigt läge när folk inser at vi endast har 20000 smittade.. Lång väg kvar tills 60% är smittade.

Hur har du kommit fram till den siffran? Låter otroligt lågt. Jag tror flera hundra tusen har varit eller är smittade.
Citera
2020-03-30, 20:53
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Sveriges största tabbe skedde då resenärer från Italien och Iran vällde in och smittade ned en massa folk på väg till sina hem. Dessa började genast med spridningen då de klev in på taxi och bussar.
Ja, detta borde alla kunna vara överens om. Och det var inte bara Sverige som gjorde samma misstag. Danskarna också. Min syster som bor i Köpenhamn var en av dem.
...och antagligen norrmännen med.

De som inte kan hålla med om ovanstående, de har nog avslöjat sig själva som troll med dunkla syften.
Senast redigerad av defenseur 2020-03-30 kl. 20:55.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Dom flesta som dör är multisjuka åldringar, ja nu dör dom i klasar i stället för utdraget. Men att krascha samhället kommer att inte att ge oss någon vinning.

Att plocka några enstaka fall med yngre personer är oärligt och icke representativt.

Nyktra till och tänk till.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Kan du förklara för oss som inte förstår varför nästan alla länder i världen uppmanar folk till att hålla sig hemma, karantän, stängda gränser, överfulla sjukhus osv om det är mildare än en vanlig influensa och varför agerar länder då som de gör?

Om det här är en mild variant så måste alla läkare, alla politiker i alla länder helt enkelt gått på en bluff och de som blir inlagda blir då inlagda för de är hypokondriker och inte för att de är sjuka eller är det likadan i Italien, Spanien, Frankrike ,england usa osv att sjukhusen är överfulla varje år men det är nu sjukvårdspersonalen har märkt det.

Jag får inte riktigt ihop konspirationen. Du sitter ju på svaret så du får gärna förklara

Okej, jag försöker igen, för döva öron.
FHM existerar i andra länder, samtliga smittskyddsexperter har i princip gett samma råd.
Sverige Är det enda landet som verkligen Lyssnat och agerat utifrån experternas råd.
Rådet har i princip varit "ta det lugnt, detta är ett coronavirus som ger influensa, det härjar varje år, osv"
Politiker däremot är en annan art, de har förutom i Sverige, valt att Inte följa experternas råd och istället hoppat på paniktåget.
Om du kikar lite djupare på nätet och tuben så inser du ganska snabbt att läkare och sjuksköterskor i hela Europa är ganska eniga om att detta är ett uppblåst hot utan substans. Sjukhusen är faktiskt folktommare än vanligt just för att folk följer rådet att stanna hemma. 1177 och motsvarigheter i Europa upplever dock ett övertryck.
Enigheten ligger i Testkiten, det är just dessa testkit som skapat denna pandemi.
Testkit som signalerar positivt på allt från feber till snuva och t.o.m symptomfria människor.
Antalet döda är inte högre än vanligt, att SVT och aftonblodet skriver "800 döda i Italien idag" betyder ingenting. Det dör mellan 1500 till 2000 dagligen i Italien i dessa influensa månader, år efter år.
Medeltalet för antalet döda av influensa i Italien är 70.000 årligen!
Och när dessutom siffrorna för det totala antalet döda i Europa under perioden Jan-mars 2020 Understiger samma period 2019 så uppstår såklart frågetecken i en frisk tänkande hjärna.
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Som är vanligare hos män eller?

Har inte läst på jättemycket om just de men de ska öka vid högre testosterone och tror även vid rökare. Viruset ska tydligen angripa de först o främst
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
...

+47 döda idag. Blir värre och värre. +394 smittade vilket är nytt rekord.
https://c19.se/
Citera
2020-03-30, 20:54
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Med tanke på att FHM inte tog upp det här och det andra unga fallet så finns det ingen anledning att spekulera eller ens prata om. Unga människor är inte i riskzonen, så dessa anomalier är inte av intresse att studera. Du hade förstått detta om du lyssnat på Anders Tegnell.

Är Anders din gud?
Citera
2020-03-30, 20:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad gäller 1% på Island så vet jag att det var något sådant. Men tror det var runt 3-4 veckor sedan? Knappast relevant längre. Däremot skall det bli spännande att se undersökningen som genomförs i Sthlm nu. Skall väl kommer resultat i slutet på veckan tror jag?

Det borde väl rimligen gjorts liknade undersökningar på andra håll? Alltså stickprover. Känner någon till något om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in