Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyD2
Bara jag som finner det lustigt att både Kina och Ryssland klarade sig ur det här förvånansvärt bra? Vi ser hur snabbt det har spridit sig i USA, och där var de förberedda på det, men i Kina, där man till en början försökte mörklägga viruset och sedan ljuga om allvaret, så blev spridningen minimal. Så äckliga som kineser är när det kommer till hygien så borde flera miljoner ha blivit smittade innan regimen ens hann agera med restriktioner och karantän.
Antingen så ljuger de om antalet insjuknade, eller så ligger de bakom smittspridningen och släppte lös den som hämnd för USAs handelskrig samtidigt som de själva sitter på ett vaccin. Vilket som så kan man i alla fall utesluta att Kina vill västvärlden väl med tanke på att de säljer trasig skyddsutrustning och coronatester som visar fel resultat. De vill se en ökad spridning.
Jag hoppas verkligen att väst har stake nog att ställa Kina till svars när det här är över.
På snudd totalitära diktaturer är såklart bäst rustade för sånt här!
"LÅS IN DIG ELLER DÖ".
Jag tror faktiskt inte det fifflas med siffror. Vill såna nationer få något gjort så görs det.
Iran- där har du ett land som mörkar dock.... deras siffror är komiska att läsa.
Men ja efter detta hoppas jag på ett WW III där Kina utplånas.
Eller sanktioner