2020-03-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Det kan vara så att Sverige har världslösningen på corona, men då kanske det är dags att säga det till alla andra.

Eller så kan det vara så att de ljuger, vilket är mer sannolikt.

Välj utifrån din partitillhörighet.

Att de ljuger om antalet döda är faktiskt ett påstående som helt saknar relevans och bara bidrar till att smutsa ned debatten.
Om era sifffror inte bekräftas är det lögn, om era siffror bekräftas är det ett bevis på att ni har rätt.
Med andra ord totalt meningslöst diskutera med fen typ av personer.
Citera
2020-03-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Hur kommer det sig att så få tänker på kopplingen till köttindustrin gällande dessa virus?

Vi hade inte haft köttmarknader om vi inte åt kött.
Fågelinfluensan, svininfluensan, galna kosjukan.. t o m HIV kommer från att vi åt djur.

Förstår inte att folk FORTFARANDE, i dessa tider kan förneka att köttindustrin är ett problem. OAVSETT var, när, hur, är huvudproblemet ATT vi äter kött. Gissar det blir samma i denna tråden dock. Inte ens när detta händer tänker folk prata om köttindustrin. Man går direkt in på "så är det inte i Sverige". Blir så jävla trött.
Jag vet att du har rätt. Det är dock tyvärr enklare för människor att komma med bortförklaringar och skifta fokus till andra åtgärder, så att man slipper ta itu med sina beroenden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
FHM:s GD Johan Carlson ser allt mer pressad ut i sina framträdanden, som i dagens Agenda. Han har inte koll på läget.
Hjälp ... nja, det är som jag levt hela mitt liv, tagit eget ansvar för det och aldrig lutat mig mot samhället i olika upp och nedgångar, bortsett från det givna med allmän infrastruktur.

Klart att han inte har koll. Ingen har koll. Detta är hel nya vatten.
Citera
Medlem
Rookie81s avatar
Stockholm kör lite helgförnekelse känns det som. På lördag och söndag känns det som om man får påminna sig själv om att corona-tider råder. Så är det i och för sig i vanliga tider också men spridningen på helgerna måste vara mångdubbelt vardagarna? Folk är ute och härjar överallt... "Man kan inte sluta leva" heter det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Det låter som om du hoppas snarare än fruktar.
Nej, jag tycker ju att det är hemskt. Det är klart att det i en debatt kan sippra in en önskan att få rätt i sina förutsägelser när man blir emotsagd, även när förutsägelserna handlar om att folk kommer att dö. Men självklart har jag hellre fel - varje människoliv är naturligtvis oändligt mycket mer värt än mitt debatt-ego.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Skånes siffror ser verkligen bra ut, riktigt skönt. Hoppas det håller sig så vi kan återgå till normalt. Jag vill verkligen ut på krogen och hänga i solen
Citera
2020-03-29, 21:56
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Hur kommer det sig att så få tänker på kopplingen till köttindustrin gällande dessa virus?

Vi hade inte haft köttmarknader om vi inte åt kött.
Fågelinfluensan, svininfluensan, galna kosjukan.. t o m HIV kommer från att vi åt djur.

Förstår inte att folk FORTFARANDE, i dessa tider kan förneka att köttindustrin är ett problem. OAVSETT var, när, hur, är huvudproblemet ATT vi äter kött. Gissar det blir samma i denna tråden dock. Inte ens när detta händer tänker folk prata om köttindustrin. Man går direkt in på "så är det inte i Sverige". Blir så jävla trött.

Ja, och det blir ett ännu större problem när man tänker på att jordens befolkning bara ökar.

Sedan att Kinas vidriga djurhållning och matkultur förutom djurens välbefinnande sprider sjukdomar till hela världen...
Citera
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Iofs är befolkningstäthet inte så viktigt, att det bor få personer i Norrlands inland säger inte så mycket om tätheten i de befolkade områdena i landet. Men vi har en relativt stor andel som bor utanför de stora tätorterna.

Visst är det så. Det var endast ett svar till den som jämförde med länder som Belgien och Danmark.
Men kanske att någon kan dra fram statistik för huvudstäderna i Norden.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Vad du ser på sidan är att smittade sticker iväg. Men inte dödlighet.

Du kan med din röda bakgrund försöka bortförklara det.
Jag tror Johan Carlson, malariaexperten sett till att vi behandlar tidigt med malariamedicin som transporterar in zink i kroppen och saboterar virusets rna replikation.
Citera
2020-03-29, 21:57
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Okej så Johan Gieseke, 70+, tänkte alltså åka till fjällen i påsk. (Sen stängde anläggningen.) Är det inte lite äckligt att de förväntar sig att sig att "vanligt folk" i riskgrupperna ska låsa in sig mer eller mindre, men själva skiter de i vilket?

Sen att han säger "går lite igång på det här med epidemin"

Är inte det ganska äckligt och perverst, för att inte säga psykopstiskt?
Vilket svin han är.
Kul för folk att läsa att han "går igång på när folk dör" när de kanske precis förlorat sin närstående.

Sjuk värld vi lever i. Att ingen grillar idioten offentligt!?
Citera
2020-03-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Smittan försvinner när vi får flockimmunitet. Om du däremot kör karantänmetoden kommer du få ha karantän för all framtid, då blir då aldrig av med skiten.

Att stänga ner hela samhället som du föreslår tar inte död på smittan, däremot tar det död på ekonomin. Helt i onödan för du har exponentiell spridning igen så for du upphör med karantänen.

Är du ny här? Det här har vi dragit minst hundra gånger i tråden men säger igen:

Karantän är inte för att bli av med skiten, det är för att sakta ner smittan.

Ekonomiska förluster ska ställas mot antal liv ett land kan offra. Sverige är tydligen beredd att offra många.
Citera
2020-03-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tack men det känns egentligen som en nobrainer. Ju fler kunder som använder handsprit och engångshandskar, desto färre gånger behöver vi rengöra kundkorgar och dörrhandtag osv. (Nu gör vi det ganska frekvent ändå men stressen att göra det blir mindre).

Är det verkligen så i vissa butiker i Sverige nu? Vad skönt att höra. Där jag bor uppför sig alla precis som vanligt i butikerna och ingen använder handskar. Alla tar utan att tveka i alla stålhandtag med bara händer och jag har inte sett någon handsprit. Jag brukar gå med en buff som jag drar upp över mun och näsa när jag handlar så det ger ett visst skydd. Övriga kunder i butiken verka tycka jag är konstigt och dum, för det viktigaste är ju att inte vara märkvärdig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in