2020-03-29, 19:17
Avslutad
Norge börjar vackla om karantän.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e80c934b35a5a00184f272b?utm_source=vgfront&utm_co ntent=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhet sdognet
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Har du klarart av grundskolan?
Kan du skilja på en rekommendation och lag med följande böter eller fängelse som påföljd?
Eh... Vad har det där med min kommentar att göra?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kungen uppmanar äldre att stanna hemma. För engångs skull nåt vettigt från den mannen. Förstår inte hur de kan vara ute och ränna som inget hänt.

Jag kan förstå att de behöver i sin ensamnhet luft men många tar inte försiktighetsåtgärder. Inte ens handskar har de. Svensk naivitet i sitt ese.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
I coronakrisen arbetar kung Carl XVI Gustaf, snart 74, på distans från Stenhammar i Sörmland.

Han förstår inte alls att generationskamrater gör revolt mot myndigheternas råd.

– Ta vara på de här dagarna som ni är hemma. Det finns hur mycket som helst att göra, säger kungen i en stor DN-intervju.

Stekta sparvar-knugen slår till igen... Undrar hur länge han suttit isolerad i en etta med kokvrå? Eller hela familjen i en trea på 60 kvm utan balkong?
Med det sagt så håller jag givetvis med om isoleringen, men skulle tro att han kanske har liiiite bättre förutsättningar för "hur mycket som, helst att göra" på något av sina slott...
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ja, men än så länge är det inte ett problem då det finns lediga intensivvårdsplatser. Tyvärr lär ju det ändra sig ganska snart men just nu är vi inte där.

Det är ett sätt att se på saken. Ett annat är att de redan bortprioriterat andra intensivvårdsplatser utan att informera om det.
Citera
2020-03-29, 19:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Glöm inte att vissa regioner bara rapporterar 2ggr per vecka till FHM men släpper rapporter varje dag. Om några dagar kommer det spika uppåt där alla inräkningar tas i beräkningen. Det blir bara värre och värre i Sverige.
Ja det kommer att bli värre för folk är så otroligt korkade
Funderar på om FHM gör så här med vilje för att inte skrämma folk?

Men bättre att vara skrämd och försiktig än allvarlig sjuk och kanske död.

Mest pålitliga siffror får vi nu från https://c19.se/
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Nej, men vi har inte lagt ner allt.

Och det kommer att ha effekt längre fram.
Storhetsvansinne?
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Region Östergötland räknar med 60% smittade i deras beredskapsplanering.
Inte omöjligt. Räknat på hela landet vill man inte ens tänka på. 60% av tio miljoner invånare = 6 miljoner. 1 till 2% dödlighet, vad blir det? 100.000 döda? Bårhus och krematorier räcker inte till, vi kommer få massgravar och löpande-band-begravningar.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Jag garderade implicit mot denna typ av svar. Synd att du missade det.

Mitt inlägg riktade sig f.ö. - vilket man förstår om man är någorlunda smart - just till alarmister, självutnämnda experter och annat otyg, inte till vanliga personer.

Mitt inlägg var just riktad mot de som brukar skriva till just ovannämnda personer

Den heliga cirkeln av copy pasta dag in och dag ut.
Citera
Medlem
Jag är en av de som inte trodde på denna dignitet.. men jävlar vad jag längtar efter vändningen.. tyckte det var en bagatell förut men kryper till korset.

När tror ni här stt det kan vända lite? Sommar? Efter sommaren?
Citera
2020-03-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det är vackert att se hur vi i Sverige lade alla gräl åt sidan och gick till gemensam attack mot den osynliga fienden. I samförstånd, med kyla, beslutsamhet och hjärna. Inte någonstans i världen har covid-19 mött en sådan kompetent motståndare.
Fast det där är ju inte sant.
I länder världen över har folk och politiker enats.
Här i tex. Kanada lades allt politiskt tjafs åt sidan och de konservativa och liberalerna klubbade igenom ett enormt nödpaket etc.

Kanada påminner om Sverige.
Extremt glesbefolkat och kallt, ett laglydigt och skötsamt folk som har kört social distancing i veckor.
6000 fall och 60 döda.

Tror inte Norge skiljer sig speciellt mycket från Sverige i hur man är som folk tex.

Som sagt, svensk hybris är totalt gränslös.
Citera
2020-03-29, 19:19
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Detta måste nog ta priset som det mest idiotiska inlägget i hela tråden, och tro mig, konkurrens saknas inte. Den uppenbara ironin gör det inte mindre idiotiskt, då det skulle kunna finnas läsare som tror på det.

Tack så mycket, alltid kul att man lyckas åstadkomma något som gör att någon tycker till som du gjort nu. Tycker det vore intressant om folk började att ha hångelgropar igen såsom under den experimentella tiden typ slutet av 60-talet och 70-talet när folk skulle frigöra sig med mera.. tänk dig en hångelgrop där folk hostar och nyser medans de slickar på varandra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in