2020-03-29, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Jag menade att deras ACE2 receptorer kunde kanske vara B-ade

Nej ACE2 receptorer är inte under ett fettlager. De är vid slemhinnan. :-)
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ökningen beror på att de tog tillbaka och testade en del av de som hade tagit sig till Grekiska gränsen.
Åh, du menar flyktingar? Som bär på Corona? I så fall är det riktigt, riktigt illa! Tänk om dom vällt in i Europa!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Tyckte du att säsongen 17/18 var allvarligt då över 1000 dog i influensa? Nej du visste förmodligen inte ens om det.

Det är klart att varje dödsfalls är tragisk för någon. Någon kan ha mist en far, en mör, en morfar, en farfar, etc. Dock är detta livet. Folk föds, folk dör, folk blir sjuka, etc.
Corona är värre en influensa, här kan du lära dig mer om Corona

Därför är coronaviruset farligare än en vanlig influensa
https://www.femina.se/darfor-ar-corona-farligare-an-vanlig-influensa/
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerat-Forum
Sådana här sensations nyheter är vanligt förekommande utav mainstream media i tider som dessa. Alltid är det dom snälla och goda invandrarna som lyfts fram, propagandister som dom är.

Att Alternativ För Sverige skänkte ansiktsmasker till ett corona drabbat äldreboende i Stockholm har ingen media tagit upp vad jag vet.

Det säger en del om deras agenda, att en svartskalle skänkt bort en bit deg med ost på värderas tydligen högre.

För ungefär en vecka sedan stod det i Aftonbladet om en kille som köpte upp handskar och handsprit för det var slut i vården. Han var hel svensk så sluta göra detta till slags etnicitet i en tid som denna. Otroligt
Citera
2020-03-29, 19:12
Medlem
abo142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag anar viss ironi i ditt inlägg. Jämför med Norge, dom är väl inte långt ifrån Danmark i folkmängd. Sverige hade 110 döda nyssen och Norge har 25 vad jag kunde se. Men siffrorna ändras ständigt och jämnt.

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1#verden-vekst-i-dodsfall
Citera
Medlem
Samuel332s avatar
För 2 veckor sen hävdade många att vi skulle vara i Italien sits nu endast ~8 döda idag och ganska lite på intensiven samt att Italien tror att de nått kolumnen, Norge lättar på resterktioner..ser lovande ut
Senast redigerad av Samuel332 2020-03-29 kl. 19:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Hemmablinda (läs: insnöade) svenskar.
Italienarna jobbar hemifrån, och har gjort det sen den första stängningen, och skolorna ordnar hemmaundervisning. Föräldrar uppmanas att stötta sina barn i skolarbetet.
Har du klarart av grundskolan?
Kan du skilja på en rekommendation och lag med följande böter eller fängelse som påföljd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det är vackert att se hur vi i Sverige lade alla gräl åt sidan och gick till gemensam attack mot den osynliga fienden. I samförstånd, med kyla, beslutsamhet och hjärna. Inte någonstans i världen har covid-19 mött en sådan kompetent motståndare.
Mja, det är inte över ännu, och saker kan förändras snabbt.

Men jag börjar nog tycka att vi har hanterat det klokare än de flesta andra ändå. Men vi kan inte veta säkert ännu

Ursäkta förresten, jag glömde länka videon:
råkade glömma att länka videon: https://youtu.be/BQHbFWKcw3k
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tror inte jag. Det är ju inte så att vi kommer att kunna springa omkring i världen och tjoa ”let’s do business”.

Nej, men vi har inte lagt ner allt.

Och det kommer att ha effekt längre fram.
Citera
Medlem
failgubbes avatar
Folk verkar ha svårt att se att folk faktiskt stannar hemma i Sverige i MYCKET högre utsträckning än förut. Butiken jag jobbar i har allt från en tredjedel till halverad kassa varje dag och det har varit så nu ett tag.

Helg och löning och det är halvfullt på IKEA eller ute på stan osv lmao det skulle varit överfullt i vanliga fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Hur kan det se ljusare ut när kurvan går upp i Sverge?
https://twitter.com/StatistiskO/status/1244080696957829122/photo/1

Många säger så i den här tråden.
Citera
2020-03-29, 19:13
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
20% av 10.500.000 (Sveriges befolkning) är c:a 2 miljoner. Inte 1 milj
Tack, det är flera som har påpekat min räknemiss. Men problemet kvarstår, dagens 100 döda är en droppe i havet. Det kommer bli tiotusentals döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in