2020-03-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Har hört ett rykte om att man kan bli immun mot covid 19 genom att slicka någons anus där personen ifråga har milda symtom. Det kallas visst för rimning, konstigt att detta inte finns uppskrivet bland punkterna hur man bör skydda sig.. jag menar att det vore ju inte alls osannolikt att det hjälper med rimning då vaccin just fungerar så att man blir kontaminerad med en liten del utav det aktuella viruset. Fast jag skulle nog själv föredra att kyssas med en person som har milda symtom, då det känns betydligt mera hygieniskt.

Detta måste nog ta priset som det mest idiotiska inlägget i hela tråden, och tro mig, konkurrens saknas inte. Den uppenbara ironin gör det inte mindre idiotiskt, då det skulle kunna finnas läsare som tror på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Alla prognoser pekar på att USA ligger ett par snäpp över Italien och Spanien på kurvan räknat fr o m utbrottet. Se bl a https://www.theguardian.com/world/2020/mar/27/coronavirus-mapped-map-which-countries-have-the-most-cases-and-deaths

Tvärtom är ju USAs dödskurva under Italiens, Spaniens och även UKs. (Dock ser det ut som att den är på väg att köra om Italiens.)

Antallet bekräftade fall är mer en indikator på hur pass stora deras insatser är. Att den ligger relativt högt jämte dödskurvan ser jag som smått positivt.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-03-28 kl. 11:36.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om jag bara ska slänga ut lite teorier, så finns det nog flera.

Dels har de testat väldigt lite personer, så det kan finnas stora mörkertal.

Därutöver så kan ju smittan gå långsamt i Japan, eftersom de är notoriska ensamhushåll där folk knappt ligger med varandra, och är restriktiva med fysisk kontakt.

Ja, det är nog en god teori. Samtidigt tänker jag på att de bor väldigt många människor i Japan på liten yta och stor skara av deras invånare är äldre. Detta borde spela in i långa loppet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Pensionärrebeller kallas de för, jag vet inte om det är för att de inte tar saker på allvar eller om de har mentaliteten att det inte gör något om de blir sjuka och dör för att de ändå har levt så länge

Det är ju frihet för gamlingarna, nu ska det jagas rabatter. Jag tycker de ska låsas in tills detta är över.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Självklart ska övriga familjen vara i karantän om en är smittad.
Nej. Barnen ska gå i skola så att vi får en jämn smittspridning i samhället.

Mvh,
Folkhälsomyndigheten
Citera
2020-03-28, 11:34
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Pensionärrebeller kallas de för, jag vet inte om det är för att de inte tar saker på allvar eller om de har mentaliteten att det inte gör något om de blir sjuka och dör för att de ändå har levt så länge

Svenska pensionärer är både arroganta och tjurskalliga enligt min erfarenhet. Men det är deras begravning inte min så...
Citera
2020-03-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nej, de gör inte det. Bara en gång i veckan. De är klåpare här. Det hänger nog ihop med att FHM aldrig har prioriterat testning. De kör med ögonbindel.

Ja, Norge gör det bra. Norge testar dessutom mycket mer än Sverigen. Även t ex Sydkorea, Italien, UK och USA gör detta - testar mycket samt rapporterar dagligen hur många tester de gjort.

Bra idé. Jag ska skicka mail till FHM istället för att gnälla.

Bra!! De har jo sikkert tallene, så da bør det være lett å offentliggjøre disse daglig.
Citera
2020-03-28, 11:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag har aldrig åkt på en kryssning men hade funderat på det. Men nu kommer jag inte att göra det. Jag har fått upp ögonen för vilken smitthärd det är.

Om jag varit miljardär så hade jag inte flytt på en superyacht. Tänk om man har smittan med sig. Däremot isolering i en stuga på en avlägsen ort med bilväg.

Du hade ju kunnat köpa dig en respirator i beredskap och avlöna en egen läkare som följde med dig.

Skämt åsido, smitthärdar finns ju överallt i ett modernt samhälle så du kan nog åka på din kryssning när du fått lite distans till detta.
Citera
Medlem
Hej!

Vi följer inte Italiens branta kurva än, vilket är mycket positivt, då Sverige kanske hinner att skaffa mer utrustning (skyddskläder, respiratorer m.m.) innan det slår till ordentligt? Förhoppningsvis når vi peak snart men hur troligt är det? Man får hoppas och hålla tummarna! Man blir också nyfiken på mörkertalet - det lär ju vara enormt vid det här laget.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Vi borde ligga bättre till...

Iaf med tanke på befolkningstäthet.

Jaså?
UK har 11 döda/1mln
Sverige har 10 döda/1mln

UK har 278,51 inv./km²
Sverige har 23,1 inv./km²

Om befolkningstäthet var så avgörande hade det funnits 1 död/1mln i Sverige.
Citera
Medlem
Någon som har en kvalificerad gissning om mörkertalet för covid-19 i Stockholm och Sverige? Det borde gå att läsa ut bl.a. från antalet som får intensivvård nu.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Att barn "klarar sig" bättre är inte samma sak som att barn inte kommer dö och skadas allvarligt av detta. I Frankrike har både 17- åringar och 30-åringar dött.

Men orsaken är säkert en designad faktor. Man vill ju inte döda alla på planeten, särskilt inte de oskyldiga.
Detta virus har delar av påssjuka, mässlingen och aids i sig, och folk tror att det inte är tillverkat av människor? Pah!

Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Sluta sprid falsk information.
Finns inga bevis för dina påståenden.
Det är inte falsk information! Det är från franska tidningar!

Jävla svenskar och deras strutsmentalitet! Huvudet djupt ner i sanden!!!

Vet ni hur många som dog av Coronaviruset i Italien igår, under ett dygn? 1000 styck, 969 personer.
969 människor!

Här en källa på fransk 16-åring som dog. Fullt frisk innan. Vacker som en dag.
https://twitter.com/MailOnline/status/1243649270126952449?s=19

Sluta tro att det inte kommer hända här också!

Skaffa er info, använd Google translate och titta på vad t ex Corriere della Serra skriver, Italiens seriösaste tidning.
Eller Le Monde, stor fransk tidning. Herregud!

Virologer världen över är ense: påssjuka och mässlingen klumpar ICKE ihop sig i ETT virus på naturlig väg!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-03-28 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in