2020-03-29, 17:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du läste alltså inte vad jag skrev? Det finns bara en vårdform som endast har palliativ vård, nämligen hospice.

Palliativ vård är en diagnos för patienten och patienten kan vårdas på olika ställen: på hospice, på sjukhus elller hemma (och ett äldreboende är hemma för den boende).
Ok, ser nu att jag läste fel. Sorry.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Det känns att så fort man kritiserar eller motbevisar Tegnell & Co blir iallafall jag bombaderad av arga PM, och påhopp här i tråden. Börjar nästan tro att ni är betalda för ni sitter ju 24-7 och följer mina inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det har inte kommit igång än. Man räknar med att mellan 20-50% ska smittas. 20%, alltså lågt räknat, är en miljon smittade svenskar. Dödligheten ligger f n på knappt 2%, det innebär alltså 20.000 döda innan det här är över. Vi har nu ca 100 döda.
Det kommer bli mycket, mycket, mycket värre.
WHO räknar med att det tar 1,5 år innan ett vaccin finns tillgängligt.

Håller med, det kommer bli värre innan det blir bättre.
Men det är samtidigt en ursäkt enligt alla domedagsprofeter när siffrorna inte är så höga som dom förutspått.
Hur länge ska dom få hålla på att säga så, utan att stå till svars?
Citera
2020-03-29, 17:06
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Okej, visst, vet inte riktigt vad jag mer skall säga liksom. Följ det själv i någon vecka och ha kolla på siffrorna, du behöver naturligtvis inte lita på mig.

Inte jag heller. Det finns ju en anledning till att Tegnell står och säger att det ser ljusare ut och det beror ju inte på att han står och hittar på eller ljuger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Vitamin D, Magnesium, Kalium.

Tack, men jag kommer bli fattig...

Hur mycket ska man trycka i sig per dag?
Citera
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det har inte kommit igång än. Man räknar med att mellan 20-50% ska smittas. 20%, alltså lågt räknat, är en miljon smittade svenskar. Dödligheten ligger f n på knappt 2%, det innebär alltså 20.000 döda innan det här är över. Vi har nu ca 100 döda.
Det kommer bli mycket, mycket, mycket värre.
WHO räknar med att det tar 1,5 år innan ett vaccin finns tillgängligt.

nu blir 20 procent av 10 miljoner 2 miljoner
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Om jag förstår det här diagrammet rätt, så kan det ta både dagar och veckor innan ett vårdtillfälle rapporteras från en IVA-avdelning till Svenska intensivvårdsregistret (som Tegnell använder som källa för sina påståenden att inskrivningen "minskar"):

https://portal.icuregswe.org/siri/report/tmedel

Median för Riket: 4,7 dygn.

Informationen på portalen är ganska kryptisk, så jag reserverar mig för feltolkningar. Men, som sagt, diagrammet tyder i alla fall på en rejäl eftersläpning i rapporteringen.
Men nästan alla sjukhus runt Stockholm samt Uppsala, där de flesta fall finns, rapporterar inom ett eller max ett par dygn.
Citera
2020-03-29, 17:07
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Faran med covid-19 är ju den exponentiella tillväxten så konstant 30 fall om dagen är superpositivt, och håller den här trenden i sig kommer snart fler bli utskrivna som friska än nya fall av sjuka kommer in.

Mja, medeltiden för patienter på IVA är 14 dagar. 30+ fall om dagen ger 300 per 10nde dag. Om vi utgår från att 30 personer frigörs per 10nde dag (utskrivna eller dör) så håller ju inte matten. Detta givet om samma siffror håller i sig och inte ökar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Köp akvarierengöring (klorokinfosfat) och drick i förebyggande syfte.
https://www.washingtonpost.com/nation/2020/03/24/coronavirus-chloroquine-poisoning-death/

Tack för tipset...
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Håller med om allt utom sjukvården: den italienska är hästlängder före den svenska.

Italiensk och svensk sjukvård är båda världsklass. Men det spelar ingen roll. Det finns ingen behandling mer än att lägga dom dom som inte kan andas i respirator. Alltså handlar det bara om att ha tillräckligt med apparatur och personal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Syns dock inte på resultaten ännu, vilket är det som räknas.
Det såg man inte i något land tills det blev allvar.
Citera
Bannlyst
Känns konstigt att folk inte dör som djur när det säkert är minst 20 tusen som är smittade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in