Citat:
Ursprungligen postat av
robocop999
Men alltså seriöst. Ska den här diskussionen inte ta slut?
Du snackar om konspirationsteorier.
Jag har berättat för dej om tex Italien. Det finns väldigt tydliga tecken att antal döda i Italien är mer än det som redovisas (Utifrån vad? Slutledningsförmågan. Duger inte det? Gör pass då). Och Italien är ingen diktatur. Det är en demokrati.
Jag har också förklarat av vilken anledning man gör sånt. Vill du kalla det för konspiration, kalla det så. Men enligt mig är det inte riktigt så. Utan det är nåt som ibland måste till och med göras.
Så varför den inte skulle ske i Sverige också när man har allt att vinna på att det ser bättre ut än det egentligen är, vet jag inte.
Om det händer i Italien kan hända även i Sverige.
Jag har inga bevis, nej.
Men vad har du däremot? Vem tror du på?
Tror du på allt det som media kommunicerar? Litar du blint på vad myndigheterna säger?
Ingen kritisk tänkande?
I så fall finns inget mer att tillägga.
Du lägger ständiga krokben för dig själv... Om man aktivt och medvetet MÖRKAR något, då går inte politiker och representanter för deras motsvarighet till FHM ut i media och säger att det på sina håll ser värre ut än vad statistiken visar, att många som dör hemma inte hunnit/kunnat testas. Herregud människa, det rapporteras ju dagligen i varenda italiensk media, statlig som privat. Det är INTE att mörka. Det är att tala om att det är kaos och vi hinner inte med, men ta detta på allvar för om något är det värre än vad statistiken säger.
Vi har redan sett de första exemplen i Sverige också, från något äldreboende, vilket rapporterades av lokala myndigheter, och sedan lades till i de officiella siffrorna från FHM då det kunnat bekräftas. Om något område i Sverige får lika stora problem som delar av Lombardiet kommer den eftersläpningen bli värre, precis som där, och då kommer vi får veta det, precis som vi får veta det därifrån nu också!
Hur kan detta vara så svårt att förstå?