2020-03-28, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
92 döda rapporteras på nyheterna. Worldometers säger 105.

Det var 92 igår runt lunchtid...
Citera
2020-03-28, 10:08
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Denna idé om att detta är en sjukdom för mormor och morfar håller inte vatten. Vi ser att många unga vuxna blir väldigt sjuka just nu..

Baserat på detaljerade epidemiologiska data från den framstegande epidemin i Spanien är emellertid inte ens unga män riskfria. Och ju äldre som män i Spanien är, deras fall av svår sjukdom, resor till ICU och dödsfall blir mycket fler än för kvinnor.

Uppgifterna från Spanien, i kombination med liknande resultat från andra länder med stora utbrott, som Italien, Kina och Frankrike, antyder alltmer att den största riskgruppen för det nya coronaviruset inte bara är äldre vuxna, utan män. En analys av amerikanska dödsfall hittills fann också att nästan 75 procent av dödsfallen, i fall där ett kön kunde identifieras, var manliga
Citera
2020-03-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
många länder låter/tvingar industrier tillverka respiratorer på löpande band (livsuppehållande maskiner) USA tvingar GM ställa om produktion- har Sverige nog med respiratorer eller ingen mod eller lust att sätta fart??? Det är mycket viktig fråga
En respirator från GM, vad kan gå fel.
Citera
2020-03-28, 10:09
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De har även gått ut med att vissa ökningar har varit sena registreringar, där folk har dött några dagar tidigare men där man inte har hunnit eller kommit ihåg att rapportera.

Så det visar sig hur många som har dött samtidigt när allt väl börjar lugna ner sig!
Det här är pinsamt för ett land som anser sig vara världsledande i det mesta, basunerar ut om att man är mer förberedda än andra, och dessutom även har haft tid på sig för förberedelser.

Att man sen smyger in siffrorna i sista stund, precis innan nollstängning gör det än mer prekärt.
Citera
2020-03-28, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag tror dock att fler kommer ifrågasätta kina efter det här. Att göra sig helt beroende av kinesisk produktion i katastroftider är ju en helt vansinnig strategi.

Frågan är om det är någon idé att ifrågasätta Kina.
De blir bara kränkta och svarar med krav på ursäkter.
Citera
2020-03-28, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Rättning, USA försöker tvinga GM att producera något i en fabrik som de inte har ägt på ett tag.
jag läste i utländsk press att han uttnytjade krigslag o beodrade - så borde göra alla länder
Citera
2020-03-28, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag vill höja ett varningens finger för detta med att tvätta händerna. Kroppens naturliga skydd mot Corona riskerar att försvagas när handfettetslagret tvättas bort.

Jag har istället valt att tvätta plastinpackade livsmedel och som läkaren föreslår därefter lämna dom utomhus i tre dagar. Och jag är fortfarande frisk

Ett varningens finger?
Du vill höja ett varningens finger mot 150 år vetenskap där händerna är en fantastisk smittbärare till alla möjliga sjukdomar?

Dårskap.

Jag tvättar händerna. Jag är fortfarande frisk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Källa ?
Sök på "south korea suicide corona" så hittar du många källor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Så den svenska regeringen väljer att hellre prioritera bort svenskars liv och hälsa än att hjälpa till att förbättra Kinas position i världen?

Ser inte bättre ut tyvärr.
Det är för mycket som står på spel. Politiskt alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
En respirator från GM, vad kan gå fel.
jag tror att dina fårhagor är helt obefogade när det gäller tekniken
Citera
2020-03-28, 10:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag vill höja ett varningens finger för detta med att tvätta händerna. Kroppens naturliga skydd mot Corona riskerar att försvagas när handfettetslagret tvättas bort.

Jag har istället valt att tvätta plastinpackade livsmedel och som läkaren föreslår därefter lämna dom utomhus i tre dagar. Och jag är fortfarande frisk

Jag gjorde det först, men har kontinuerligt minskat tiden som jag låter passera, innan jag använder något som jag tagit in utifrån. Jag tänker som så, att på så sätt får jag kontinuerligt i mig små mängder försvagat virus, så att mitt immunförsvar kan träna sig på att göra antikroppar. Tills den dag, då jag blir tvungen att andas in en dos friskt och levande virus någonstans. Jag vet inte om jag resonerar rätt, för ingen kan veta vad som är rätt nu, men det låter logiskt för mig i alla fall. Och hittills är jag också frisk!
Citera
2020-03-28, 10:13
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vad är det för fel i huvudet på dig? Det är ingen som vet något om detta ännu utan man har teorier.

Snacka inte om läsförståelse när du uppenbarligen är den som förstått minst av alla dumjävel.

Utgå inte från dig själv när du pratar om andra. Man har extremt mycket bättre koll på immunförsvaret och dess funktionalitet än vad du har. Du förstår uppenbarligen inte ens grunderna och borde sluta sprida dumheter om sådant du inte förstår dig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in