2020-03-29, 16:38
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
När tror ni Corona når sin peak i Sverige?
Tidigast 2-3 veckor efter påsk är min gissning.
Men de beror på hur stor spridningen blir ute i landet under påsk.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Jag börjar se en del likheter mellan klimatalarmism och svensk coronaalarmism, man skjuter hela tiden fram tiden för när den stora katastrofen sker.

Jag ska erkänna att jag trodde detta skulle bli värre från början men jag tror Sverige kommer klara sig relativt bra i slutändan. Folk kommer att dö men inte i närheten av Italiens siffror.

Har jag fel så har jag inga problem att sen erkänna det.

Sådär, låt hatet flöda

Min största oro är hur människor kommer att agera när pengar och arbeten saknas samt hur mycket av våra friheter vi förlorar när storebror nu fått en möjlighet att koppla greppet om oss.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Flera - diabetes och missbrukare.

Har du källa på det, tack.
Citera
2020-03-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Verkligheten och vad media rapporterar stämmer inte, jag har säkra källor att det pågår stort kaos i de flesta sjukhus i sverige med påfallande befolkning just nu.

Varför inte delge oss den informationen här, låter mycket intressant?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Tegnell är inte ensam. Det är egentligen hela svensk politiken som har backat honom.
Så även om han är största syndabocken så intresset att det går som man kommunicerat i början rör hela svenska staten. Det är ju självklart att ju sämre det går med statistiken desto tyngre blir det för staten som kommer bli överöst med kritik och anklagad för att tagit felbedömningar.

Aha, så då är vi tillbaka på konspirationsnivå igen. Nej, det finns noll som tyder på en konspiration öht, alls. Nada. Så släpp det bara istället för att gå upp i atomer när region [insert valfri] släpper ett par dödsfall ikväll och FHM:s officiella statistik står stilla fram till 14 imorgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jo.
6000/2 dagar, kontra 5000/2 dagar, för de senaste datumen. Detta skulle kräva 2 olika lutningskoefficienter.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Haha sjukt att Jönköpings region i samma pressmeddelande offentliggör att de två äldre som dog hade underliggande sjukdomar men ville inte nämna om 30-åringen hade det. Som gjort för ryktesspridning.

det är ju redan tidigt sagt att man inte vill uttala sig om tidigare status på enstaka patienter som då kan vara identifierbara. När de säger äldre blir det en grupp. När de meddelar en yngre är det så ovanligt att personen då blir lätt att identifiera.

Problemet är media som är som flugor på att rapportera ingående om yngre som dör. De vill ha direktuppgifter från chockade anhöriga som om de vore medicinska experter.
Citera
2020-03-29, 16:40
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Jovisst, men tar mycket kort tid till andra kurvor beskriver förloppet bättre. Detta gäller redan för Frankrike, Nederländerna och Schweiz, och naturligtvis varit fallet i Spanien och Italien länge.
Och då kan man börja roa sig med att strida om förklaringen. Är det de immmuna som märks, eller effekterna av utegångsförbudet?

En exponentiell utveckling är det dock alltjämt tal om även om derivatan minskar. Någon platå eller peak har vi ännu inte sett i något europeiskt land.
Citera
Medlem
Grymma nyheter!

Från media;

"På söndagen fanns 269 coronasmittade personer som får eller har fått intensivvård, enligt Svenska intensivvårdsregistrets senaste siffror.

Antalet patienter som intensivvårdas per dag har minskat de senaste dagarna, uppger Anders Tegnell för nyhetsbyrån TT.

I intensivvårdsregistrets statistik framgår det att det är färre och färre nyinskrivna för varje dag, under de senaste dagarna.

Enligt statsepidemiologen skrivs nu även patienter ut från intensivvården.

– Det alla gör här i landet måste rimligen ha en effekt. För det här ser så väldigt annorlunda ut än vad det sett ut i många av de länderna som råkat riktigt illa ut, säger han till TT."

Härligt jobbat!
När detta är över kommer alla hylla Sverige hur de med små medel lyckades bäst.
Citera
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du kallar dig forskare men begriper inte att ett vaccin inte fungerar om man inte kan utveckla immunitet.

Lär dig lite om immunsystem och vaccin innan du yttrar dig i en vetenskapstråd, du gör dig till åtlöje.

Precis allt talar för att människan utvecklar immunitet mot Covid-19 precis som med i stort sett alla liknande virus, därför att ingenting talar emot det.

Frågan är bara hur lång tid.

Alltså bara det att folk blir friska från detta virus betyder ju att vi utvecklar immunitet.
Sen vet man ju inte hur länge det varar, men av dom seriösa virologer/forskare som uttalat sig så säger ju dom att detta virus muterar väldigt sakta och att man har ytterst goda förutsättningar att kontra detta med ett vaccin.
Läste en ama på reddit från ett gäng forskare och dom trodde inte på några större mutationer inom 10år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jag börjar se en del likheter mellan klimatalarmism och svensk coronaalarmism, man skjuter hela tiden fram tiden för när den stora katastrofen sker.

Jag ska erkänna att jag trodde detta skulle bli värre från början men jag tror Sverige kommer klara sig relativt bra i slutändan. Folk kommer att dö men inte i närheten av Italiens siffror.

Har jag fel så har jag inga problem att sen erkänna det.

Sådär, låt hatet flöda

Min största oro är hur människor kommer att agera när pengar och arbeten saknas samt hur mycket av våra friheter vi förlorar när storebror nu fått en möjlighet att koppla greppet om oss.

Titta bara på Italien. Folk har börjat stjäla mat och förnödenheter från butiker.

Går vi mot massarbetslöshet kommer antalet mord, rån, våldsbrott öka lavinartat.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Verkligheten och vad media rapporterar stämmer inte, jag har säkra källor att det pågår stort kaos i de flesta sjukhus i sverige med påfallande befolkning just nu.
Ja media visar inte riktigt samma bild som även får från div inlägg på facebook från sköterskor och läkare runt om i landet. Många jobbar 16 timmar i sträck, utan skydd i kaos.
Just nu låter de mest som att det är Stockholm viruset finns i.
Idag har de till och med gått ner i Stockholm, som om faran nu skulle börja avta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in