2020-03-26, 21:35
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallybil
Sverige styrs just nu rakt åt helvete, test och isolation är det som gäller och vi gör precis tvärt om!
Bill Gates: https://youtu.be/Xe8fIjxicoo

Allvarligt hur stoppar vi dessa idioter som tar dessa beslut?

Jag jag undrar samma. Skriva massor med mail med samma innehåll, att vi är orolig som medborgare, och enligt någon lag så kan de faktiskt vara tvungen att ändra saker om tillräkligt många skriver. Har läst det i någon bok, om förvaltningslagen eller nåt? Kommer inte ihåg namnet.
Citera
2020-03-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Inom ett dygn eller två kommer USA toppa listan över flest konstaterade fall. Vilket förvisso inte är samma sak som faktiska fall.

Tittar man istället på kurvan över dödsfall så följer USA utvecklingen i Italien med 14 dagar eftersläpning.

New York kommer bli en total katastrof, men USA har fördelen att det finns (ett tag i varje fall) resurser från övriga landet annat ta i anspråk.

Inom detta dygnet kanske. Några delstater har ännu inte rapporterat sina siffror (utgår från worldometers).
Citera
2020-03-26, 21:36
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
2% av 384 000 är 7680 nya dödsfall om ungefär 4 veckor.

Det är lugnt. Enligt Flashback's egen epidemiologi-professor Vitalio, så dör endast 0,02% av coronaviruset.
Så han medger ju själv att även om 100% av Sveriges befolkning smittas, så dör endast 2.000 personer

Han är jävligt vass, kanske borde ta Tegnells plats?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Haha nej verkligen inte, det var en seriös undran.

Det är möjligt han har autistiska drag det behövs folk som inte flippar ut på såna poster. Han är bara talesperson för en myndighet dock så jag bryr mig inte så mycket om hans personliga egenskaper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Forskare i Sverige riktar skarp kritik mot Folkhälsomyndighetens strategi att möta coronavirusets utbrott. I ett öppet brev till regeringen kräver de striktare åtgärder.

– Det är många tunga namn inom forskarvärlden, säger Olle Kämpe som forskar inom immunologi vid Karolinska institutet.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/forskare-i-upprop-till-regeringen/

Död åt Dr Tengele och hela FHM.

Fyfan vilken mardröm detta är.

”Jag noterar att det pågår mycket diskussioner om hur vi ska bekämpa smittan på bästa sätt, och jag välkomnar engagemanget i denna viktiga fråga. Vårt arbete utgår från expertmyndigheternas bedömningar, i synnerhet Folkhälsomyndighetens”, skriver hon.

Det här är så jävla ridå. Vi är körda.
Citera
Medlem
Maddafakkaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nu kommer läkare och syrror dö här i Sverige.

Har det inte blivit bekräftat att munskydd inte hjälper?
Citera
2020-03-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Det är ju något som inte stämmer (med honom) i alla fall..

Det som inte stämmer med många politiker och myndigheter är att de inte är speciellt bra på sitt jobb.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jo, men tänkte på just skolor, skidanläggningar och krogar.

Det är kört, kidsen har sprungit runt och härjat i månader efter Wuhan.

Förhoppningsvis är dom ej superspridare.

Ingen vet.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ligger bara 3 min uppe från kvällens 21 nyheter........... på svt play
Skumt. På Telia play ligger hela ute.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är möjligt han har autistiska drag det behövs folk som inte flippar ut på såna poster. Han är bara talesperson för en myndighet dock så jag bryr mig inte så mycket om hans personliga egenskaper.

Fast det kan påverka honom i hans beslutsfattande och i hur han hanterar media. En viss flexibilitet och vilja att ta in andras åsikter är aldrig fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja det är sant. Region Sthlm har skickat ut nya riktlinjer till sina anställda om att det inte behövs munskydd vid arbete med covid19 patienter.

Samtidigt som 10% av alla smittade i Spanien är sjukvårdspersonal. 310 personer. På grund av brist på skydd.

Det här är skandal. Både att skydden är slut men speciellt att Region sthlm går emot FHMs riktlinjer om skydd för vårdpersonal.

Källa är Aktuellt i SVT.

Nja, FHM:s nya besked är att det bara krävs full skyddsmundering vid riktig närkontakt som intubering.
Citera
2020-03-26, 21:38
Medlem
När har nått kulmen i Sverige finns det några datum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in