2021-12-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikrunkaren
Är du en idiot? Du skrev att dom låg i knarkarkvarter och rökte cannabis när alla jag vet har jobb och hem/familj.
Du bara hittar på nya, skitkorkade argument och det går knappt att läsa eller förstå. Är du hjärnskadad av alkohol?

Suck läs igen, gör om gör rätt
Citera
2021-12-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Tror inte på en Holland legalisering. Givet att alkohol hålls med så strikta tyglar så bevisar ju det att Svensken inte ens är migrn att få köpa alkohol i mataffär.

Däremot en avkriminalisering av Cannabis kan vara nära, 1-3 år.

Skiljer sig hollands modell mkt jämfört med svenskt systembolag? Bara licensierade butiker får sälja. Innehav är olagligt.
Citera
2021-12-09, 19:53
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Skiljer sig hollands modell mkt jämfört med svenskt systembolag? Bara licensierade butiker får sälja. Innehav är olagligt.

Nu är inte det frågan så bemödar mig inte skr...
Citera
2021-12-09, 19:58
Medlem
Citat:
Nu är inte det frågan så bemödar mig inte skr...

Mer det du tror inte på en holland-legalisering. Liksom nähä? Du tror inte på modell där cannabis är olagligt att inneha och bara får säljas i speciella butiker. Det är det väl inte många som gör liksom. Skitt modell
Citera
2021-12-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Suck läs igen, gör om gör rätt

snarare du som borde göra det, du svara aldrig på hans frågor, och att alla skulle ligga i pundarhem har du fått från vart? känner knappt någon som brukat/brukar gräs som ligger i en "pundar-kvart".

Så läs om och besvara än att "sucka". Han fråga om länder som har hårdare bestraffning och inte mindre problem, utan högre, och vilka är det du känner som brukar cannabis som lever "pundar" livet i ett missköt hem?.

Vem?vilka`? läs om och gör rätt
Citera
2021-12-09, 23:18
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Mer det du tror inte på en holland-legalisering. Liksom nähä? Du tror inte på modell där cannabis är olagligt att inneha och bara får säljas i speciella butiker. Det är det väl inte många som gör liksom. Skitt modell

I många Europeiska länder är det redan avkriminaliserat och i vissa legalt med innehav. Detta frigör resurser hos Polisen att sätta efter det riktiga buset det är bra. Sånt behöver Sverige. Det räcker jävligt långt för enskilda brukaren att exempelvis
- röka på festival utan risk att trilla,
- exemplen kan göras eviga

Men rent hypotetiskt om man tog alla civvare och vanliga poliser ifrån Uppsala reagge festival och placerade dessa i Gottsunda istället så skulle riktig kriminalitet få sig en törn. Polisen vill detta och det vill nog folket också, men folket vill röka på i fred.

Det behövs inte legaliseras. Sverige är nästan självförsörjande på gräs. Hash finns i ofantliga mängder. Det kommer det alltid göra.

Vill se det avkriminaliserat inte för att enskilda brukare ska få puffa på utan just för att då kan polisen få lösa lite riktiga brott. Nu släcker de bara småbränder.
Citera
2021-12-10, 07:14
Medlem
Citat:
I många Europeiska länder är det redan avkriminaliserat och i vissa legalt med innehav. Detta frigör resurser hos Polisen att sätta efter det riktiga buset det är bra. Sånt behöver Sverige. Det räcker jävligt långt för enskilda brukaren att exempelvis

Men rent hypotetiskt om man tog alla civvare och vanliga poliser ifrån Uppsala reagge festival och placerade dessa i Gottsunda istället så skulle riktig kriminalitet få sig en törn. Polisen vill detta och det vill nog folket också, men folket vill röka på i fred.

Det behövs inte legaliseras. Sverige är nästan självförsörjande på gräs. Hash finns i ofantliga mängder. Det kommer det alltid göra.

Vill se det avkriminaliserat inte för att enskilda brukare ska få puffa på utan just för att då kan polisen få lösa lite riktiga brott. Nu släcker de bara småbränder.

Jag håller med dig fullt ut, men tyvärr så har det gått för långt, polisen har kapitulerat mot gängkriminaliteten, polisen varken kan, vill eller har möjlighet att stävja inbördeskriget som pågår i detta land, polisen är helt enkelt alldeles för rädd.
Då blir det såhär, polisen måste fokusera på småbrott som dom vet med sig att dom klarar av, baksidan av det hela blir att hela Sveriges poliser sätter extrem fokus på just småbrott och inget annat.
Där polisen behövs klarar dem inte av att göra sitt jobb tyvärr, det har gått för långt, så istället för att hela Sveriges poliskår ska sitta och rulla tummarna så blir dem så illa tvungna att fokusera på enskilda brukare, ungdomar i epa som spelar för hög musik, ge fortkörningsböter osv för statistikens skull, för hur skulle Sverigebilden se ut om det kommet ut att polisen inte törs stävja gängkriminaliteten?
Tack och lov så är det bara en månad kvar innan vi lämnar det här landet för gott så att barnen får den trygghet som dom ska ha, den förutsättningen finns inte i Sverige, när barn på 7-8 år vägrar att gå ut, få till skolan osv för att dom inte vill dö, ja då vet man att det är dags att flytta till ett land där man kan garantera barnets säkerhet.
Citera
2021-12-10, 07:35
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:

Fast du tänker att narkotikapoliser är bra för annat, och så är nog sällan fallet. De är extremister, det är till stor del polisen som upprätthåller "den svenska modellen" med sina ständiga debattartiklar och annat skräp, för att inte tala om själva polisarbetet.

Jag tror att legalisering är oundviklig, det är den allmänna trenden, det tror jag såväl politiker som poliser inser, frågan är bara hur länge vi kan stå emot. Nu när Tyskland legaliserar så är det förstås ett väldigt tungt skäl för resten av Europa, och USA kommer ju förr eller senare legalisera federalt. Opinionen kan vända snabbt och det är ändå den som avgör i praktiken, än så länge bedömer inget parti att de vinner på att driva frågan så ingen gör det, men det kommer att ändras.
Citera
2021-12-10, 08:20
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Fast du tänker att narkotikapoliser är bra för annat, och så är nog sällan fallet. De är extremister, det är till stor del polisen som upprätthåller "den svenska modellen" med sina ständiga debattartiklar och annat skräp, för att inte tala om själva polisarbetet.

Jag tror att legalisering är oundviklig, det är den allmänna trenden, det tror jag såväl politiker som poliser inser, frågan är bara hur länge vi kan stå emot. Nu när Tyskland legaliserar så är det förstås ett väldigt tungt skäl för resten av Europa, och USA kommer ju förr eller senare legalisera federalt. Opinionen kan vända snabbt och det är ändå den som avgör i praktiken, än så länge bedömer inget parti att de vinner på att driva frågan så ingen gör det, men det kommer att ändras.

Nej jag tänker i termer resursfördelning inom kåren. Poliser kan skolas om eller sättas i administrativ tjänst. Fördelen med Narcs är att de kan gatan, gängen etc.

Gillar din öppning: "Fast du tänker nog" skumt med tanke på att du inte har en aning hur jag tänker.

#classicflashback
Citera
2021-12-10, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikrunkaren
Är du en idiot? Du skrev att dom låg i knarkarkvarter och rökte cannabis när alla jag vet har jobb och hem/familj.
Du bara hittar på nya, skitkorkade argument och det går knappt att läsa eller förstå. Är du hjärnskadad av alkohol?

han trollar ju.
Citera
2021-12-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
snarare du som borde göra det, du svara aldrig på hans frågor, och att alla skulle ligga i pundarhem har du fått från vart? känner knappt någon som brukat/brukar gräs som ligger i en "pundar-kvart".

Så läs om och besvara än att "sucka". Han fråga om länder som har hårdare bestraffning och inte mindre problem, utan högre, och vilka är det du känner som brukar cannabis som lever "pundar" livet i ett missköt hem?.

Vem?vilka`? läs om och gör rätt

Spelar ingen roll vad jag svarar för oavsett vad så kommer det inte accepteras som svar.

Ta exempel som i Portugal har/hade problem som vi inte har. Där av deras politik men när drog användandet ökar ner i åldrarna så kan man fundera funkar det verkligen , sen som ngn här skrev ”man kan inte framom barn som argument” well då vill man inte se sanningen utan är mer sugen på att röka på.

Fattar att alla inte röker på i en kvart utan det är mera som alkoholister dom super men sköter sitt jobb men vill inte bli kallad alkoholist fast dom är det. Precis så vill inte en som röker på helger eller självmedicinerar bli kallad knarkare eller kolla sig över axeln efter farbror Bengt, bengen eller vad du nu vill kallas det.
Citera
2022-01-19, 08:28
Bannlyst
Tror det är rätt långt kvar om det ens någonsin blir lagligt.
Men nu när CBD blommor börjar komma rätt långt i kvalité och popularitet borde nästan fokuset ligga på det. En lagligt CBD-industri med kanske thc upp till 1% som det är i Schweiz. Vore ett naturligt steg att ta.

Legalisering av cannabis tror jag ligger väldigt långt borta i ett Sosse-sverige.
Vänstern vill inte legalisera Noshi Dadgostar vill straffa cannabis-användare fortsatt.

Miljöpartiet vad tycker de?
Förhoppningsvis åker de ut riksdagen.

Högerpartierna vill väl inte legalisera?

Börja prata om CBD med 1% thc istället för legalisera THC varianten.
Skulle nog räcka för många, fördelar med 1% THC i CBD är att man kan utveckla hampan mer.

Tex man kan ju få drömma även att det ska bli så i EU och även Sverige..
Ibland är det rätt tråkigt i Sosse-sverige, opastöriserad mjölk även det förbjuder Sossarna i sverige.

Flytta fokus till den redan lagliga industrin och utveckla den, det tror jag på.
Senast redigerad av Kultursprache 2022-01-19 kl. 08:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in