2020-01-15, 00:04
Medlem
Ja hur många år tror ni det tar tills det blir legalt i Sverige och vad kommer va de främsta orsakerna till legaliseringen?
Citera
2020-01-15, 00:06
Medlem
r9Q8jRqe3s avatar
20år kanske.
Citera
2020-01-15, 00:10
Medlem
Sodafrukts avatar
Hur mycket tycker du har hänt på det området i SVERIGE sedan, säg 1990? Just det. Räkna inte med några större förändringar under din livstid.
Citera
2020-01-15, 00:10
Bannlyst
Det kommer aldrig bli legaliserat i Sverige
Citera
2020-01-15, 00:11
Medlem
Innan 2030. Lätttt
Citera
2020-01-15, 00:20
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Hoppas inte på något sånt.
Citera
2020-01-15, 00:32
Medlem
AMG-mannen-Rasks avatar
Jag hoppas att cannabis aldrig legaliseras.
Jag tycker mig heller inte se någon liberaliseringsvåg skölja över Sverige. Sexköpslagen är tabu, Systembolaget ifrågasätts inte, rökning förbjuds, det blir inte lättare att få utskänkningstillstånd, hjälmtvånget för motorcykel- och mopedåkning ifrågasätts inte. Så varför skulle just cannabisen bli laglig?
Citera
2020-01-15, 00:41
Medlem
Med lite tur och en rejäl politisk vändning kan det säkert hända under detta sekel. Skämt åsido.
SD har ju sagt att dom vill föra svensk politik närmare våra grannländers, vi får väl bara hoppas på att dom inte bara syftade på invandringspolitiken
Citera
2020-01-15, 01:23
Medlem
kalkryggars avatar
Under senaste 20 åren så har nog viljan att hålla det olagligt blivit starkare för varje år som går. Opinionen verkar inte heller dala för dom som vill fortsätta ha det olagligt.

Kan tänka mig att under senaste året så har folkviljan blivit ännu mer stärkt i att hålla det olagligt i och med dom fina framgångarna som polisen haft och arbetet skall ju intensifieras ännu mer nu under kommande år.

Lägg där till att allt fler kopplar ihop Cannabisen med invandrare, gäng, skjutningar, rån, utpressning, mord, hot, hat, sämre sjukvård, sämre skola så är det inte svårt att förstå varför allt fler invånare verkligen börjar bli hatiska mot Cannabisen.

Om det blir lagligt i Sverige så tar det nog minst 50 år. Jag tror dock att inom 20 år så har inställningen i andra länder förändrats så det börjar bli förbjudet där istället. Därför ser jag ingen anledning till varför det skulle bli lagligt i Sverige någonsin. Snarare ett totalförbud på hela jorden är troligare. Det tror jag kommer hända inom 20 år.
Citera
2020-01-15, 01:33
Medlem
TheJackets avatar
Om det någonsin kommer att hända så kommer Sverige vara sista land i världen som legaliserar
Citera
2020-01-15, 01:47
Medlem
Tror det ligger långt bort i Sverige, det skulle vara om man blir kåt på skattepengarna man kan dra in vid legalisering.

Jag bor i Kanada och var emot legaliseringen här. Tyckte det var onödigt, men det var ingen hjärtefråga då jag själv inte brukar.

Sedan kom i Oktober 2018 och jag märkte inte ett skit av legaliseringen.
Det blev bara typ en axelryckning, inga medförda problem. Någon snubbe i Ontario som typ åt någon cannabiskräm man skulle ha på huden och fick någon reaktion.

Lite fräscha, nya butiker på gatorna, thats it. Inte sunkigt alls.
Mesta försäljningen sker på nätet, leverans med bud samma dag.

Det är säkerligen samma folk som röker på nu som då, men man slår faktiskt undan benen på kriminella, drar in skattepengar, skapar jobb samtidigt som konsumenterna får en säker, kontrollerad produkt.

Så jag har svängt i frågan mer eller mindre.
Brukar inte själv, men inser att legalisering inte är en dålig lösning. Folk kommer alltid att punda, speciellt en jävla planta man kan odla själv hur lätt som helst.

I Sveriges fall så kan det kanske bli tal om legalisering då man kommer att vara desperat på mer skatteintäkter, och här finns verkligen en enorm potential. Folkhälsa etc skiter man givetvis i.
Citera
2020-01-15, 01:50
Medlem
Det går ju tyvärr åt andra hållet. Även om jag gärna sett gräs legaliserat för att det skulle sticka i ögonen på alla smutsiga blattar så är jag övertygad om att vi går mot ett striktare samhälle. Min enda förhoppning är att svenska kvinnor får ta den största smällen i form av uteblivna friheter. Ett Saudiarabien 2.0 är på sin plats, eftersom den svenska kvinnan är både dum i huvudet och horaktig. Hon behöver en manlig, hjälpande hand - även om det är en brunhudig, smutsig muslimsk sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in