2021-01-14, 15:17
Medlem
https://mjbizdaily.com/colorado-mari...llion-in-2020/

Citat:
The oldest adult-use marijuana market in the United States, Colorado, hit a milestone in 2020 when sales surpassed $2 billion for the first time in a calendar year.

And that total did not include sales figures for December.
According to the Denver Post, sales for the month of November were $175.1 million, including $140.5 million on the recreational side and $34.7 million on the medical side, according to statistics from the Colorado Department of Revenue.

Though November sales were actually a decrease from October’s, they were enough for Colorado to reach the $2 billion mark for 2020.

The previous year, by contrast, marijuana sales in Colorado totaled $1.75 billion.

Bara Colorado drog in 2 miljader dollar på ett år. Helt sjuka summor. Istället för att staten i Sverige kunde få en del av kakan får kriminella det
Citera
2021-01-18, 14:03
Medlem
Motorola80s avatar
SVERIGE, kommer aldrig nånsin legalisera en enda sak inom det som kallas droger idag, jag röker ibland, ingen problem, ibland tar jag en joint innan jag somnar så jag håller med er, men ska vi vära ärliga, det finns inte en chans att de legaliseras. Det finns allvarliga biverkningar med, det finns folk som fått psykos av att röka tungt hasch, var själv med och såg katastrofen med en kille, det var hemskt, än idag är han illa!

Jag däremot upplever inte detta, jag tror det kan vara bra för vissa men inte andra, CBD tror jag på!

Har CBD som hjälpte mot en inflammation en gång, då förstod jag hur bra det var!

THC på mej är bra, men andra inte, vi måste inse sanningen här, THC 'är lätt psykadeliskt, det är där det ligger!

Sköt om er alla!
Citera
2021-01-18, 15:41
Bannlyst
Vänsterpartiets nya partiledare Noshi Dadgostar är emot legalisering av cannabis

"jag tycker inte att det är en bra idé att legalisera cannabis".
Citera
2021-01-19, 20:05
Medlem
15-20 år minst För en avkriminalisering
40-60 år för en legalisering

Man har trott i flera år "Nu börjar det hända grejer"
Det var ju snubben i rullstoll Andreas Thörn som tillslut fick använda cannabis som medicin, men inte som blomma utan i något annat format om jag inte minns helt fel.
Då trodde man ju att bollen var i rullning men har inprincip inte hänt något mer sen dess.
Vi får nöjja oss med att gängen drar in pengar i enorma mängder. Att det är spice i både haschet och gräset i flera år framöver.
Jag har svårt att se att det kommer bli lagligt så länge jag lever och då är jag ändå ganska ung, men man får väl försöka vara optimistisk. Hoppas jag har fel.
Citera
2021-02-18, 17:26
Medlem
I Sverige kommer det dröja lång tid, de äldre generationerna kommer aldrig att kunna acceptera detta även om det självklart inte gäller alla.
Citera
2021-02-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enternor
I Sverige kommer det dröja lång tid, de äldre generationerna kommer aldrig att kunna acceptera detta även om det självklart inte gäller alla.

Nej dem föredrar självmord, samhällsförakt eller "kriminalitet" så att deras äckliga anseende hålls intakt. Som tur var får dem leva i rädslan dem älskar så mycket.
Citera
2021-02-24, 00:28
Medlem
OdCaBos avatar
Amsterdams borgmästare verkar göra allt för att börja ta steg i helt fel riktning. Han försöker porta utlänningar från coffeshopsen. Den förre borgmästaren var "hjälten" som satte sig på tvären och vägrade införa det när man pratade om att göra så i hela Nederländerna. Skrämmande idiotiskt. I gränsstäderna kan jag förstå tankegången (på sätt och vis, jag håller inte med - men förstår hur de tänker) men för Amsterdam - cannabis och coffeshopsen är bland det som lockar mest turister och ger staden pengar. Det är nåt de borde utveckla ännu mer.

Skriv på här om ni vill https://secure.avaaz.org/community_p..._in_amsterdam/

Snacka om att Nederländerna håller på att bli inte bara omkörda (så som de redan blivit av Spanien och några länder till) utan helt varvade när det gäller cannabis. Nederländerna skyllde alltid på att FN- och andra internationella konventioner inte tillät dem att legalisera på riktigt och att de skulle bli "straffade" ifall de gjorde det men sen det visade sig vara bullshit så har de fortfarande inte rört sig åt det hållet. Nåt är skumt. Om någon vet varför/mer så upplys mig gärna.

Men om nu den här borgmästaren får sin vilja igenom lär nästa riva upp det. Får intrycket att han är rätt ensam om sina åsikter bland Amsterdams politiker. Genomförs det här kommer vi ju bara se en explosion av "svartcoffeshops" och oreglerad gatuförsäljning av cannabis helt utan kontroller. Så kanske tom bättre för turisterna då det varit svart att få tag på extrakt som rosin, vapes och sånt eftersom sådant inte inte ingår i deras toleransundantag för droger utan ses som grov narkotika som ska straffas. Även fast ställen som 1e Hulp och Katsu mfl sålt det helt öppet i årtiondena. Lite svågerpolitik där antagligen.
Citera
2021-02-24, 14:45
Medlem
Skink-Killens avatar
Har det inte varit på tal om att porta turister från coffeeshoparna de senaste 10 åren?
Citera
2021-05-15, 20:06
Medlem
Troligen bara nått år bort, det måste in skatteintäkter.
Citera
2021-05-15, 22:52
Medlem
I Sverige?

Måååånga år bort!

Trist, men folks attityd till cb är sämst i det här landet!
Citera
2021-05-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Troligen bara nått år bort, det måste in skatteintäkter.

Tveksamt att det kommer vara en fråga som kommer få nämnvärt utrymme i nästa val, kommer sannolikt först börja diskuteras om 5-9 år och kanske bli verklighet efter ytterligare 2 val så nånstans runt 13-17 år är min gissning.
Citera
2021-05-16, 09:00
Medlem
ruttenfimps avatar
Tvivlar på att det kommer hända något fören 90-2000 talisterna sitter i rikstan och det är antagligen ganska långt kvar.

Känns som den nya generationen behöver ta över och de äldre behöver dö ut tills frågan ens kommer bli aktuell, det kommer svärta ner dig inom politikbranchen att ta upp en sådan fråga o sabba karriär ev? Vilket ingen vill riskera om man nu vill ta sig någonstans i politik Sverige, men kan ha fel. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in