2021-12-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Jag tror det blir folkomröstning om 10-15 år.
Hade varit fett intressant med alla kampanjer för och emot och sen demonstrationer osv.
Undra vad som hade vunnit?
Hade varit extremt jämnt mellan gamla och nya generationen.

Varför tror du folkomröstning just?

Förutom brukare så är det inte många som har intresse av frågan. Varför dra till med folkomröstning för en sån liten grej? Cannabisbrukare tror frågan är större än den är
Citera
2021-12-07, 07:45
Medlem
Har aldrig testat cannabis eller annan drog än opium/opioider.

Lite trevligt ska väl folk få ha. Om alkohol får supas till höger och vänster så borde man få ta en rök utan att åka på helvete för det.

Så jag hoppas på att det legaliseras och jag själv får chansen att prova det.

Men jag lär vara död innan det blir lagligt.
Citera
2021-12-07, 09:48
Medlem
Misstänker att Sverige är segast men man vet aldrig! Kan plötsligt ske ;D
Vi hjar större problem med gängkrim, klaner och integrationen.
Där en stor inkomst till dom som skickar skyttar på folk. Och folk begär cannabis. Legalisering stryper den källan.
Citera
2021-12-07, 10:15
Medlem
Tror inte vi kommer få se politiker erkänna att de haft fel och kört propaganda krig i så många år, vi måste nog vänta ut alla som Morgan.J och det kommer ta många år innan de är i pension men i USA/Kanada så har ju många politiker erkänt att de haft fel om cannabis men kan inte se det här hemma.
Citera
2021-12-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Har aldrig testat cannabis eller annan drog än opium/opioider.

Lite trevligt ska väl folk få ha. Om alkohol får supas till höger och vänster så borde man få ta en rök utan att åka på helvete för det.

Så jag hoppas på att det legaliseras och jag själv får chansen att prova det.

Men jag lär vara död innan det blir lagligt.

Det värmer i hjärtat att höra, och särskilt när det kommer från en som inte själv använder. Låt oss hoppas att stigmat med egenmedicinering en dag ersätts av det motsatta. Kanske rent av ett alternativ en rejäl medicinpeng/skattelättnad för dom som frivilligt avsäger sig exempelvis icke-akut vård.
Hoppas du tar chansen att testa, om bra tillfälle uppstår, oavsett legalstatus. För Sverige lär väl bita sig fast vid galenskapslagstiftningen så länge som det någonsin går.
Citera
2021-12-08, 23:06
Medlem
Tror allt beror på hur det går i Tyskland. Går det bra för tyskarna så antar jag vi kommer hänga på, vi har liknande problematik med gäng som dom har i Tyskland.

Hoppas verkligen det går bra för tyskarna, trodde verkligen inte att dom skulle vara så ''tidiga'' med en legalisering.
Citera
2021-12-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Vilken tragedi det skulle vara att en massa vårdplatser skulle tas upp av muppar som pundar och proppar sig fulla med självskadebeteende ämnen idioti är bara förnamnet.
Nu är det ju så att dessa självskadare redan är i full gång med vad nu nämner. Tungt missbruk har typ alltid med trasslig uppväxt att göra och dessa kan få hjälp att styra upp sina liv lättare om det inte var förenat med straff att gå ut med sitt drogbruk.
Citera
2021-12-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av do-ob
Nu är det ju så att dessa självskadare redan är i full gång med vad nu nämner. Tungt missbruk har typ alltid med trasslig uppväxt att göra och dessa kan få hjälp att styra upp sina liv lättare om det inte var förenat med straff att gå ut med sitt drogbruk.

För hårdare straff och borttagen sjukvård för pundare borde lösa det flesta problem på ett eller annat sätt
Citera
2021-12-09, 13:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
För hårdare straff och borttagen sjukvård för pundare borde lösa det flesta problem på ett eller annat sätt

För hårdare straff har ju fungerat så bra! Fast då borde det inte vara värre överallt där man provat det.
Och om vi ska ta bort sjukvården för narkotikaanvändning så får vi göra detsamma för diabetiker som inte sköter sig, överviktiga, extremsportare och vanliga sportare som tar onödiga risker, rökare och etanolmissbrukare som vi ju vet väljer att använda en av dom farligaste drogerna som existerar.
Bra idé, ingen kommer ha sjukvård till slut.
Citera
2021-12-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikrunkaren
För hårdare straff har ju fungerat så bra! Fast då borde det inte vara värre överallt där man provat det.
Och om vi ska ta bort sjukvården för narkotikaanvändning så får vi göra detsamma för diabetiker som inte sköter sig, överviktiga, extremsportare och vanliga sportare som tar onödiga risker, rökare och etanolmissbrukare som vi ju vet väljer att använda en av dom farligaste drogerna som existerar.

Du vet väl att majoriteten du nämnt inte självmedicinerar , alltså dom väljer inte att bli sjuka medans pundare väljer att punda as easy as eating pancake ??? Så träning är nyttigt diabetiker väljer inte att bli diabetiker man kan inte ,bara nu skall jag bli diabetiker som exempel.
Citera
2021-12-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikrunkaren

Tell me när höjdes straff för narkotikabrott/pundning ???
Citera
2021-12-09, 16:57
Medlem
Sesuss avatar
Innan 2030
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in