2021-12-01, 12:57
Medlem
Inom en generation skulle jag säga. När politikerna idag är pensionerade och en kull gråsossar gått i graven kan synsättet börja förändras snabbare. Det går ju undan i resten av världen och de unga och tänkande svenskarna idag tror inte på skräckpropagandan utan ser fördelarna med avkriminalisering.
Citera
2021-12-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikrunkaren
Du borde läsa det här https://www.marijuanamoment.net/top-...ul-for-adults/.
En av USAs toppexperter på droger erkänner i en intervju att det inte finns några vetenskapliga bevis för att normalt bruk av cannabis är skadligt och även att hon hade fel om att legaliseringen skulle leda till mer användande av ungdomar, vilket det inte gjorde.
Så sluta med ditt trams, det går mot legalisering sakta men säkert i hela världen.

Bla i Portugal är ökning nedåt i åldrarna katastrofala , är det inte enkla för dig att bara flytta till ett annat land som tillåter dig punda fritt vad hindrar dig ??? Sedan en av ledande experter som älskar att punda på kommer aldrig att erkänna att det är fel eller att det blir komplikationer. Likt hjärnskakningarna i NFL där alla vet om det finns bevis men dom lagen som säljer produkten och NFL dementerar allt att som har med att amerikansk fotboll att göra att det skall vara skadligt på ngt sätt.
Citera
2021-12-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av do-ob
Inom en generation skulle jag säga. När politikerna idag är pensionerade och en kull gråsossar gått i graven kan synsättet börja förändras snabbare. Det går ju undan i resten av världen och de unga och tänkande svenskarna idag tror inte på skräckpropagandan utan ser fördelarna med avkriminalisering.

Vilken tragedi det skulle vara att en massa vårdplatser skulle tas upp av muppar som pundar och proppar sig fulla med självskadebeteende ämnen idioti är bara förnamnet.
Citera
2021-12-01, 15:34
Avstängd
Angående NFL

Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Bla i Portugal är ökning nedåt i åldrarna katastrofala , är det inte enkla för dig att bara flytta till ett annat land som tillåter dig punda fritt vad hindrar dig ??? Sedan en av ledande experter som älskar att punda på kommer aldrig att erkänna att det är fel eller att det blir komplikationer. Likt hjärnskakningarna i NFL där alla vet om det finns bevis men dom lagen som säljer produkten och NFL dementerar allt att som har med att amerikansk fotboll att göra att det skall vara skadligt på ngt sätt.

Förutom det faktum att bruket bland ungdomar inte gått upp någonstans där det har legaliserats har du rätt.
Jag har tidigare även länkat till en källa/studie för det påståendet iaf i Kanada men om du har någon studie som visar att det ökat bland ungdomar med katastrofala följder så får du bevisa det. Men det finns tyvärr inte för du har fel som vanligt.

Jag röker inte cannabis och jag tvivlar på att en av dom högst uppsatta federala experterna har börjat "punda" och det skulle vara därför hon ändrat sig, hon är en av dom som bekämpat cannabislegalisering mest i USA så jag tror definitivt att hon vet mer om cannabis än en hjärnskadad etanolmissbrukare till svenne vet.

NFL må förneka det men det finns väldigt många studier som visar effekterna av upprepat våld mot huvudet.
Det finns däremot inga studier alls som skulle visa att ett sporadiskt bruk av cannabis skulle orsaka liknande skador eller skador öht.
Som den mest kunniga experten i USA sa, det finns däremot bevis för att ett normalt bruk av cannabis leder till ett lägre BMI och vi vet att ett högre BMI är dödligt.
Nu tror jag inte jag svarar dig mer, du är uppenbarligen så alkoholskadad att du inte kan förstå information i skrift.
Senast redigerad av Skrikrunkaren 2021-12-01 kl. 15:41. Anledning: Tillägg
Citera
2021-12-01, 15:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag har varken studier eller officiella rapporter som källa. Jag har bott 3 år i Ottowa och har
"förstahandsinfo" från egen hand och från nu boende i stan.
Av alla påstående som kommer från rapporten tror jag inte på en enda uppgift.
Kollade med en kompis och jag sa att cannabisbruket bland teenagers gått ner 19 % till 10 %
men han bara skrattade. Det röks lika mycket eller mer idag än för 3 år sedan.
Jag tycker du skall åka till Canada. Bilda dej en uppfattning. Fint land.

Jag uppskattar din input men anekdotisk bevisföring är extremt mycket mer opålitlig än en rapport som fylls i av 5000 slumpmässigt utvalda medborgare.

Tex så rökte 11 av 12 personer i mitt studentboende cannabis men jag kan knappast dra slutsatsen att 90% av högskolestuderande skulle röka cannabis I Sverige.
Citera
2021-12-01, 19:10
Medlem
Niggwards avatar
Sverige om 10 år, kanske lite mer.

Inte för att svenska politiker vill, utan för att alla länder runt omkring går mot en legalisering. Sverige kommer inte kunna stå emot som ända land där CB öser över gränsen in i gängens ägo.

Sverige kommer inte ha något val helt enkelt. Tacka fan för att länder runt kom har en god syn på CB.

Tysklands legalisering är startskottet
Citera
2021-12-02, 04:41
Medlem
Samurajzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Sverige om 10 år, kanske lite mer.

Inte för att svenska politiker vill, utan för att alla länder runt omkring går mot en legalisering. Sverige kommer inte kunna stå emot som ända land där CB öser över gränsen in i gängens ägo.

Sverige kommer inte ha något val helt enkelt. Tacka fan för att länder runt kom har en god syn på CB.

Tysklands legalisering är startskottet

Min tidigare gissning var 20, men med tanke på Tysklands legalisering så skyndade på processen. Tror också runt 10år nu.

Tyskland är ett stort land med stor befolkning i hjärtat av Europa. Det har utan tvekan en stark inverkan på andra länder runt omkring.
Citera
2021-12-02, 08:47
Medlem
Det är tyvärr inte alls klart om en legalisering i Tyskland då det tydligen kan stoppas av "bundesrat", någon som har mer info om det?
Citera
2021-12-02, 14:52
Medlem
Jag tror det blir folkomröstning om 10-15 år.
Hade varit fett intressant med alla kampanjer för och emot och sen demonstrationer osv.
Undra vad som hade vunnit?
Hade varit extremt jämnt mellan gamla och nya generationen.
Citera
2021-12-02, 22:25
Medlem
Med tanke på att nya förslag gällande höjda straff är på tapeten för bla försäljning så.

Ytterst tveksam
Citera
2021-12-04, 10:01
Medlem
Skulle gissa på cirka 10-15 år.
Citera
2021-12-04, 11:28
Medlem
Kommer inte att hända,att knarka kommer alltid att vara förbjudet i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in