2020-01-07, 11:08
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jabbe08
Vill minnas att de stod i Aftonbladet expressen så de måste ju vara korrekt

Ah så resonerar ju 85-90% av Sveriges befolkning och 98% av FB användarna.
Citera
2020-01-07, 11:11
Medlem
Jag tror att peka ut Yasin som den som planerade och sköt är fel. Det finns flera i denna gruppering som är kapabla till att genomföra en sådan handling.
Jag tror att tråden bör fokusera på de andra individerna för att möjligtvis lista ut vem skytten är.
Citera
2020-01-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Jag tror att peka ut Yasin som den som planerade och sköt är fel. Det finns flera i denna gruppering som är kapabla till att genomföra en sådan handling.
Jag tror att tråden bör fokusera på de andra individerna för att möjligtvis lista ut vem skytten är.
Ja det känns som att shottaz är smartare än så, speciellt yasin som precis muckat.. Jag tror inte de är yasin som sköt, dom kan ha lurat polisen helt skulle inte förvåna mig. Kan vara ayye som sköt, shottaz skyttekung som dom släppts av påvägen eller som sprungit och gömt sig efter han tryckt av. Många teorier finns men jag tror detta är planerat
Citera
2020-01-07, 11:32
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Ja det känns som att shottaz är smartare än så, speciellt yasin som precis muckat.. Jag tror inte de är yasin som sköt, dom kan ha lurat polisen helt skulle inte förvåna mig. Kan vara ayye som sköt, shottaz skyttekung som dom släppts av påvägen eller som sprungit och gömt sig efter han tryckt av. Många teorier finns men jag tror detta är planerat

Ja men varför skulle yasin va på plats då? Han riskerar ju medhjälp då.

Nee detta va riktigt pundigt ogenomtänkt.

Kanske blev nått riktigt oplanerat tjafs och nån av alla dom dampiga somaliern drog fram pickan o sköt.

Rånarluvorna talar emot d iofs.
Citera
2020-01-07, 11:40
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Stoppades på Söder ja, av Järvapoliser. Tyder på att man hade koll men väntade på rätt plats att stoppa bilen.

Va det 3st i bilen som stoppades?

Vad förvånad man blir att dom inte hittat ett mordvapen, finns ju 1000 ställen att slänga på vägen där det aldrig hittas.
Citera
2020-01-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Vad förvånad man blir att dom inte hittat ett mordvapen, finns ju 1000 ställen att slänga på vägen där det aldrig hittas.
Det är de jag menar, att någon helt annan som inte stoppats har vapnet, te.x ayye...
Citera
2020-01-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Stoppades på Söder ja, av Järvapoliser. Tyder på att man hade koll men väntade på rätt plats att stoppa bilen.

Bilen stoppades på Götgatan, vilket ligger i den centrala Stockholm. Troligen av poliser som jobbar i innerstaden och inte av någon från ”Järvapoliser”..
Senast redigerad av Foreknowledge 2020-01-07 kl. 11:45.
Citera
2020-01-07, 11:54
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Det är de jag menar, att någon helt annan som inte stoppats har vapnet, te.x ayye...

Eller så slängdes vapnet från bilen i rörelse, följ vägen så ser du alla perfekta ställen man kan slänga iväg en pistol.
Citera
2020-01-07, 12:00
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Vapnet är borta, dom har nu lärt sig att göra sig av med mordvapen.

Skulle bli mycket förvånad om det hittas.

Om inte polisen redan har vapnet men håller inne med informationen.
Citera
2020-01-07, 12:05
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Bilen stoppades på Götgatan, vilket ligger i den centrala Stockholm. Troligen av poliser som jobbar i innerstaden och inte av någon från ”Järvapoliser”..

Håll käften. Götgatan ligger på Södermalm. Ser ju på hur du skriver att du INTE är från Stockholm.
"Innerstaden", "I den centrala Stockholm".

Järvapolisen har följt efter och väntat på rätt tillfälle att stanna dom, det är fakta, du behöver inte krångla till det med någon egen teori.
Citera
2020-01-07, 12:16
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Håll käften. Götgatan ligger på Södermalm. Ser ju på hur du skriver att du INTE är från Stockholm.
"Innerstaden", "I den centrala Stockholm".

Järvapolisen har följt efter och väntat på rätt tillfälle att stanna dom, det är fakta, du behöver inte krångla till det med någon egen teori.

Finns d bilder på gripandet? Götgatan är trots allt vältrafikerad.
Citera
2020-01-07, 12:21
Medlem
Han fick i alla fall uppleva ett sekelskifte ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in