Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-07, 09:08
  #2077
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bababa654321
Jag är inte så säker på att poy sålde ut franky och Gucci. Jag tvivlar på det då poy inte var ett stort eller viktigt namn. Varför skulle en liten sprungit svika sina egna sådär? Aja det kan vara så att poy sålde ut dom. Men jag funderar på en annan sak.

Det pratades tidigare om att DP och SZ kanske planerat mordet tillsammans. Det tror jag mycket väl kan stämma då poy stått i skuld till dp på 100 lax (enligt säker källa som har kontakt med grabbarna i Rinkeby). Jag tror inte poy golade ner franky och Gucci. Jag tror däremot han golat ner yasin på nåt sätt därav var yasin med på plats för att avrätta poy. Kan tänka mig om det endast skulle handla om hämnd på F och Gs död skulle inte yasin varit på plats. Detta känns sjukt internt.

Min teori, som stärks av en bekant, är att dp och sz gått ihop vid detta mord. Säger inte att gängen kommer gå ihop igen men att detta var någon typ av en gångsgrej. Poy måste varit en riktig fitta. Tror att det var fler en 7st på plats. Dp grabbarna ä ofta skickligare och kanske tog sig från platsen snabbt?

För att bryta ner vilka som är häktade. Yasin, den långe och möjligtvis kurden vad jag läste i ett inlägg. Kan nån namn på kurden. Detta är kurden jag menar: https://instagram.com/_kuurden?igshid=i6zt6hmeo5p0

Alltså har någon namn på den tredje häktade, inte *s*d (den långe). Kan vi dra slutsatsen till att det är kurden som då är häktad. Kan denna kurden vara någon som har nån kontakt i dp. *s*d är ungefär som yasins högre hand. Kan tänka mig att kurden är den som förde ihop gängen, kanske kusin till nån i dp.

Detta tror jag inte alls på, ska yasin samarbeta med dom som tryckte av på Franky för att få död på någon han bara behöver ringa och beställa tid o plats?

Nej detta va 100% internt,
kanske poy sålde Franky
kanske han sålde ladd vi sidan om i smyg och inte dela me sig
Kanske han samarbeta med DP totalt
Kanske han ställt till med nån skit när yasin satt inne, typ skimmat på leveranser eller cash
Kanske han knullade nåns lillesyrra
Citera
2020-01-07, 09:15
  #2078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Detta tror jag inte alls på, ska yasin samarbeta med dom som tryckte av på Franky för att få död på någon han bara behöver ringa och beställa tid o plats?

Nej detta va 100% internt,
kanske poy sålde Franky
kanske han sålde ladd vi sidan om i smyg och inte dela me sig
Kanske han samarbeta med DP totalt
Kanske han ställt till med nån skit när yasin satt inne, typ skimmat på leveranser eller cash
Kanske han knullade nåns lillesyrra


Vad ger det för signaler utåt då? Att allt inte står rätt till när man eliminerar sina egna?
Citera
2020-01-07, 09:21
  #2079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ingen aning jag blandar ihop dom här somaliern hela tiden, tur att dom har smeknamn.

hans bror e jama, kallas a.j
Citera
2020-01-07, 09:29
  #2080
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
50 miljoner ger cirka 1,5 miljoner sen skatt på det.

Yasins inkomst efter skatt när detta året är slut kommer cirka vara 1 miljon.

Han skulle ha tjänat mera om han kunde vara fri och ha sina konserter där får han en del för varje spelning och låt oss säga 2-3 spelningar per månad? Det är vad han missar för sitta inne.
Hoppas kronofogden läser detta å plockar in alla skadestånd dom kan 😁
Citera
2020-01-07, 09:30
  #2081
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vad ger det för signaler utåt då? Att allt inte står rätt till när man eliminerar sina egna?

Att allt stod rätt till är väl ingen som tvivlar på?

Och om det fanns anledning att han skulle bort så måste han bort.
Citera
2020-01-07, 09:32
  #2082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Finns det någon koppling mellan dessa grupperingar och mordet på en man av somalisk härkomst på Seved (Malmö) 2016? Våldskapitalet verkar onekligen stort, och sommarens dubbelmord i Köpenhamn tyder på rörlighet söderut.
Ja men de tog fel person då, de skulle tagit hans bror som samarbetar med dp.
Citera
2020-01-07, 09:32
  #2083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
"Med tanke på var man stoppade bilen"? Den stoppades väl på Söder om jag inte är helt fel ute? Dock som du skriver vilka poliser (var ju poliser från Järvafältet har jag för mig).

OM det finns polisvittnen så är han sannolikt rökt.

Stoppades på Söder ja, av Järvapoliser. Tyder på att man hade koll men väntade på rätt plats att stoppa bilen.
Citera
2020-01-07, 09:45
  #2084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Stoppades på Söder ja, av Järvapoliser. Tyder på att man hade koll men väntade på rätt plats att stoppa bilen.
Varifrån kommer uppgifter om polisvittnen? Är det en trådsanning eller har median gått ut med det?
Citera
2020-01-07, 09:45
  #2085
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Stoppades på Söder ja, av Järvapoliser. Tyder på att man hade koll men väntade på rätt plats att stoppa bilen.

Källa på det tack...
Det är väl bara en massa spekulationer här i tråden.
Citera
2020-01-07, 09:52
  #2086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Källa på det tack...
Det är väl bara en massa spekulationer här i tråden.


Vill minnas att de stod i Aftonbladet expressen så de måste ju vara korrekt
Citera
2020-01-07, 10:36
  #2087
Medlem
De seriöst tungt kriminella som varken syns eller hörs måste vara överlyckliga i dagsläget. Tänk att hela samhället riktar uppmärksamhet och resurser mot några dampiga små rinkebylosers som lägger upp selfies på instagram med vapen osv, finns nog ingen bättre julklapp.

Alla "Al Capones" som befinner sig på svensk mark med hundratals/tusentals kriminella under sig sover sött om natten.
Citera
2020-01-07, 10:59
  #2088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Mycket spekulerande nu i tråden, efter att ha följ dp - shottaz ett tag så
Är jag nästan säker på att p0y måste ha någonting med Köpenhamn morden att göra, han var nära med både jafar och yasin och jag tror därför att det skulle krävas nånting grovt för att yasin skulle ta risken att döda en så
När vän bara någon månad efter att han släppts ur fängelset. Tror inte detta handlar om en skuld eller liknande. Skulle va intressant att höra vad jafar har att säga. Har poy och yasin inte träffats sen de muckade? Dvs har poy inte synts på yasins sociala medier?
Jo dom har träffats, när yasin och grabbarna var i Italien och shoppade och spelade in video var poydem med, man såg han inne på ett hotellrum tillsammans med kurden ayye yasin och någon mer. Detta är sjukt skumt, yasin måste fått reda på något..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback