2020-01-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Om han är lite smart kan han räkna ut det såklart men han kanske är lite efterbliven?Hur visste Yasin och Ayye som satt inne då att de hade rätt person, de gissar hejvilt eller vad menar du?

Har de sagt till dig att de hade rätt person då?

Det kan ju vara rena misstankar och spekulationer
Citera
2020-01-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Tänk själv, den långe vet vem de skulle träffa egentligen. Malmö la upp fällan. Resten kan de räkna ut.

Ja den långe visste vilka de skulle träffa. Är det bekräftat att Poy också visste det? Visste han exakt tid och plats?
Vilka kontakter i Malmö använde sig Poy av?
Citera
2020-01-04, 00:34
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RajtanTajtansson
Topp 50 i Sverige? Antar att det är svenskar då, eller ”svenskar” mest kanske.

Jag kanske går lite off topic, men jag vill bara klargöra en grej. Jag bor i en håla i norra Sveriges inland och jobbar på ett stort företag där många går runt med högtalare under dagarna. När jag går upp på kontoret till sälj/kundtjänst hör jag även samma sak: "Remy Martin och Marijuana, jag målar bilder i mitt huvud, Frida Kahlo". Det är först och främst Yasin som spelas. Och detta är alltså från pursvenska personer.

Om folk från Norrbotten spelar Yasin såhär mycket så kan jag tänka mig hur mycket det spelas i förorterna i Stockholm. Jag kan inte tänka mig något annat än att Yasin Byn är den mest betydelsefulla personen i Rinkeby just nu. Någonstans finns det ju ett intresse för detta. Hur kommer det annars att du är här i tråden och skriver en fredagskväll?

Varför ligger just detta ämne högst upp på "Aktuella ämnen" här på Flashback?

Oavsett vad så kan man inte säga att Yasin inte är en musikal talang och kan man lite grann om hiphop så hör man att han har ett speciellt flow, en säregen röst och lyrik som väldigt få i genren.

Sedan för att gå lite mer on topic så får jag säga såhär, jag har följt Dödspatrullen vs Shottaz en längre tid, både här på Flashback och via medier och kan väl säga att jag personligen tror att polisen har haft span på Yasin & co efter att han släppts. Dom vet hur många mord Shottaz och DP kommit undan med under de senaste åren - t.ex mordet i garaget som det har ryktats om att Yasin hade ett finger med i spelet i. Dom enda som dödar varandra i Rinkeby är ju DP och Shottaz, så direkt jag såg att någon blivit mördad i Rinkeby igen så förstod jag att det var dessa. Jag kan inte tänka mig att polisen inte har koll. Allt annat vore förbannat korkat.

Yasin kommer nog vara ett fall likt Bobby Shmurda och Tay-K där åklagaren spelar upp texter ur deras låtar för att sätta dit om. Det är egentligen bara att lyssna på Chicago med Yasin:

Citat:
Jag och Fayye in the backseat med en Glock-19, förlängd mag
De kollar in i mina ögon sen de säger till mig att jag har förändrats
.....
Jag och Ayye, vi skyttekungar
Nästa år, vi spelar allsvenskan
Jag och Poy i mitt garage, pull up och vi gör kalas

Jag tror, precis som många andra, att Poy dog pga. Gucci och Franky. Oavsett om det är sant att Poy sålde dom till DP så är ryktena nog. Alla tror att Poy gjort detta, spelar roll om det är sant eller inte.
Citera
2020-01-04, 00:37
Medlem
Det smartaste Shottaz kunnat göra om de velat bli av med Poy är ju egentligen att via någon mellanhand lagt ut hitten till DP som ju ska ta just kontraktsmord.
Hade skytten åkt dit hade han fått sitta och han hade knappast uppget mellanhanden.

Hade dessutom varit en fin signal att anlita DP att knäppa Poy om han nu varit den som satt dit killen som kallar sig efter ett italienskt modehus och hans vän.
Citera
2020-01-04, 00:40
Medlem
vad händer nu när inte DP har någon att skjuta på ?? skjuter dom av alla som har små drog skulder eller kommer de blir lugnt i orten ?

iofs jaffar släpps snart
Senast redigerad av fnbn 2020-01-04 kl. 00:43.
Citera
2020-01-04, 01:04
Medlem
Det verkar inte vara glasklart att poy har golat på Franky.

s.piraten163 som är någon kusin till Franky lagt upp massa bilder på Poy. Hört att andra medlemmar i Shottaz sörjer också. Intressant om det kommer skapad fraktioner.
Citera
2020-01-04, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Skilly tillhör vänstersfären som enbart är ute efter att förstöra trådar där oliktänkande yttrar sig så några lösningar lär du inte få.
Är skilly han som vart gripen av vakterna? Kommer inte ihåg vad det vänstertrollet heter. Länka gärna med videon. Extremt roligt!
Citera
2020-01-04, 01:16
Medlem
olidolyckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Det verkar inte vara glasklart att poy har golat på Franky.

s.piraten163 som är någon kusin till Franky lagt upp massa bilder på Poy. Hört att andra medlemmar i Shottaz sörjer också. Intressant om det kommer skapad fraktioner.
Såg också det! Tre olika inlägg, varav texten i ett var ”loyalty is priceless”. Även skrivit in dödsdatumet i sin beskrivning tillsammans med frankys.... Detta är en kille väldigt nära ayye och yasin
Citera
2020-01-04, 01:17
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowit
Glöm inte att han gick på Merhawis minnestund också.

3 skott var i huvet, stackars yonathan.. 6skott totalt och dom va körda, han satt bek och dom omedvetna.
Citera
2020-01-04, 01:18
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowit
Glöm inte att han gick på Merhawis minnestund också.

Vilken liten horunge mao
Citera
2020-01-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olidolyckan
Såg också det! Tre olika inlägg, varav texten i ett var ”loyalty is priceless”. Även skrivit in dödsdatumet i sin beskrivning tillsammans med frankys.... Detta är en kille väldigt nära ayye och yasin

En av hans storys visar den ena "falangen" som var ute och styrde tillsammans med franky medan ayye och Yasin var borta. Poy var ute en period våren 2018 och skrämde iväg k27 och andra DP springisar. Det var under denna period han lärde känna s.piraten o de yngre. Inte konstigt att poy promenerade i grannskapet. Om Man vetat att han har golat så hade dessa grabbar avrättad honom redan.
Senast redigerad av Dinmamma001 2020-01-04 kl. 01:26.
Citera
2020-01-04, 01:25
Medlem
Är det nån som på riktigt tror att det är somalier som styr Rinkeby??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in