Citat:
Ursprungligen postat av
RajtanTajtansson
Topp 50 i Sverige? Antar att det är svenskar då, eller ”svenskar” mest kanske.
Jag kanske går lite off topic, men jag vill bara klargöra en grej. Jag bor i en håla i norra Sveriges inland och jobbar på ett stort företag där många går runt med högtalare under dagarna. När jag går upp på kontoret till sälj/kundtjänst hör jag även samma sak: "Remy Martin och Marijuana, jag målar bilder i mitt huvud, Frida Kahlo". Det är först och främst Yasin som spelas. Och detta är alltså från pursvenska personer.
Om folk från Norrbotten spelar Yasin såhär mycket så kan jag tänka mig hur mycket det spelas i förorterna i Stockholm. Jag kan inte tänka mig något annat än att Yasin Byn är den mest betydelsefulla personen i Rinkeby just nu. Någonstans finns det ju ett intresse för detta. Hur kommer det annars att du är här i tråden och skriver en fredagskväll?
Varför ligger just detta ämne högst upp på "Aktuella ämnen" här på Flashback?
Oavsett vad så kan man inte säga att Yasin inte är en musikal talang och kan man lite grann om hiphop så hör man att han har ett speciellt flow, en säregen röst och lyrik som väldigt få i genren.
Sedan för att gå lite mer on topic så får jag säga såhär, jag har följt Dödspatrullen vs Shottaz en längre tid, både här på Flashback och via medier och kan väl säga att jag personligen tror att polisen har haft span på Yasin & co efter att han släppts. Dom vet hur många mord Shottaz och DP kommit undan med under de senaste åren - t.ex mordet i garaget som det har ryktats om att Yasin hade ett finger med i spelet i. Dom enda som dödar varandra i Rinkeby är ju DP och Shottaz, så direkt jag såg att någon blivit mördad i Rinkeby igen så förstod jag att det var dessa. Jag kan inte tänka mig att polisen inte har koll. Allt annat vore förbannat korkat.
Yasin kommer nog vara ett fall likt Bobby Shmurda och Tay-K där åklagaren spelar upp texter ur deras låtar för att sätta dit om. Det är egentligen bara att lyssna på Chicago med Yasin:
Citat:
Jag och Fayye in the backseat med en Glock-19, förlängd mag
De kollar in i mina ögon sen de säger till mig att jag har förändrats
.....
Jag och Ayye, vi skyttekungar
Nästa år, vi spelar allsvenskan
Jag och Poy i mitt garage, pull up och vi gör kalas
Jag tror, precis som många andra, att Poy dog pga. Gucci och Franky. Oavsett om det är sant att Poy sålde dom till DP så är ryktena nog. Alla tror att Poy gjort detta, spelar roll om det är sant eller inte.