2020-01-07, 04:12
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja men skadeståndet för mord i Sverige är 75 tusen per anhörig. Det var 50 tidigare men har höjts. Även om Somalier säkert ofta har många anhöriga så är det ju inte så mycket pengar som rullar iväg till skadeståndet.

Offret va inte somalier. Halvsvensk halvkamerun om jag minss rätt
Citera
2020-01-07, 04:21
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vad jag pratade om är att i nuläget, en vecka efter häktning cirka så vore det missvisande om folk tror att det kommit svar i form av tekniska analyser. Det som gör att sannolika skäl har uppnåtts är att mycket annat pekar på just specifikt dessa personer -tex vittnesiaktagelser och tekniska bevis som tagits tillvara men ännu inte givit analyssvar.

Jag tror fortf på att dom va punkmarkerade och att polisen /team 1022 bevittna hela skiten.
Vanliga snutar brukar inte våga springa efter folk med vapen i ett mörkt rinkeby.

Vi får hoppas att dom inte glömde sätta in minneskortet i kameran.
Som klantsnuten som satt i holken på vår krog bar gjorde
Dom hade fått allt på band om det inte vore för henne.
Citera
2020-01-07, 04:45
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
OT, men varför blev Izzy och maslah mördade?

Izzy sköts för ett rån han utförde med fel killar och Maslah sköts av izzys brorsa som hämnd sen drogs linjer upp

Värsta e att jag tror inte ens att Izzy mord va avsiktligt... Han sköts lågt i ryggen och han springa genom skogen till bromsten där han kollapsa på en villatomt

Det va för att få pengar och skrämmas tror jag, det här hände - 15...då va ingen av dom mördare... Än

Om dom ville mörda han så hade varit det enklaste
Senast redigerad av shponglad 2020-01-07 kl. 04:57.
Citera
2020-01-07, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Finns det någon koppling mellan dessa grupperingar och mordet på en man av somalisk härkomst på Seved (Malmö) 2016? Våldskapitalet verkar onekligen stort, och sommarens dubbelmord i Köpenhamn tyder på rörlighet söderut.

Ja
Det sägs att Ayye i shottaz klippte A2 (killen från seved) efter mordet på de två bröderna i rinkeby
Citera
2020-01-07, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Izzy sköts för ett rån han utförde med fel killar och Maslah sköts av izzys brorsa som hämnd sen drogs linjer upp

Värsta e att jag tror inte ens att Izzy mord va avsiktligt... Han sköts lågt i ryggen och han springa genom skogen till bromsten där han kollapsa på en villatomt

Det va för att få pengar och skrämmas tror jag, det här hände - 15...då va ingen av dom mördare... Än

Om dom ville mörda han så hade varit det enklaste
Vad heter izzys bror?
Citera
2020-01-07, 06:44
Medlem
Vet att A2 hade gått runt i Tensta C under dagen han blev skjuten. Lokalbefolkningen hade sett på en gång att det var en kille utifrån och hade anat att något inte stod rätt till.
Citera
2020-01-07, 07:39
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Finns det någon koppling mellan dessa grupperingar och mordet på en man av somalisk härkomst på Seved (Malmö) 2016? Våldskapitalet verkar onekligen stort, och sommarens dubbelmord i Köpenhamn tyder på rörlighet söderut.

Du tänker på mordet i November en innan myntan?

(FB) Said Franks hittad skjuten i Malmö (avliden), 2016-11-14

Jag tror det.
Citera
2020-01-07, 07:46
Medlem
lången från dps skuld lista e en turk kille från rinkeby. han jobbar med 24k, listan e bullshit. han syns på 24k musikvideor
Citera
2020-01-07, 07:57
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Vad heter izzys bror?

Ingen aning jag blandar ihop dom här somaliern hela tiden, tur att dom har smeknamn.
Citera
2020-01-07, 08:03
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextontre
Ja
Det sägs att Ayye i shottaz klippte A2 (killen från seved) efter mordet på de två bröderna i rinkeby

A2 klipptes i Tensta, inte Malmö.

Han åkte upp efter försöket på musse om jag minns rätt då dp och mekky hade bra kontakt.

Kronoligin kan bli lite fel här men nått hade precis hänt när han kom upp
Citera
2020-01-07, 08:13
Medlem
Förstår inte varför dessa skinntorra monkeysar får en sådan här uppmärksamhet överhuvudtaget?
Det enda sättet de kan hävda sig på är ju att ta till vapen, va fan de är ju fan as klena, bara skinn och ben. En sån skinntorr jävel välter om det blåser mer än 10 sekundmeter ute ju.
Låt zoomalierna skjuta ihjäl varandra, de borde fan få tilldelat sig vapen och ammunition.
Det är enbart vinst för samhället när de dödar varandra UTAN att åka fast.

Är ingen fan av raap, men dessa är ta mig fan de sämsta raaparna, inte ens det klarar dom av.
Citera
2020-01-07, 08:43
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vem från Shottaz var det som hämnades då?

sedan många snackar om ayye från shottaz , vem har han dödat eller är misstänkt för ha dödat?

Men fatta att det fanns inga shottaz eller dp.

Vad jag har hört så va det izzys storebrors, vet ej namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in