2020-01-06, 16:21
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyLingus
Nån skribent på Expressen, Fredrik Sjöshult, får det att låta som den här retardblatten är guds gåva till svenska folket. Fan att ungdomar ens lyssnar på detta skit som kommer ur käften på dessa kriminella MENA-slödder.

Samma snubbe som blir livrädd när Cicci Walli frontar honom. Gangsterromantiken bland sveriges medelklass är komisk.
Citera
2020-01-06, 16:32
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Hallå Adrenalina, när släpps farre? Dom beskriver ju farre som shottaz ledare..

Nu kan jag vara fel ute och blanda ihop detta med någon utav de andra gossarna men Sept 2021 tror jag. (Det kan dock vara Jaffars datum oxå). Har för mig att det är Farre eller Jaffar som släpps då, kommer inte ihåg exakt men läst det datumet i något dokument eller bilaga.
Citera
2020-01-06, 17:23
Medlem
Det finns ju en video när 60 minutes kmr till Rinkeby sen kmr Yasin Byn förbi där och säger slutar ni inte filma så kommer jag bomba eran station.

Han borde fått livstid för längesen.
Citera
2020-01-06, 17:40
Bannlyst
Med tanke på att Yasin Byn fått sitta ytterligare 25 dagar av sitt straff i isolering, pga barnsliga damp-utbrott så tror jag starkt att han lider av ADHD.
Citera
2020-01-06, 17:50
Medlem
YoloSwag420s avatar
https://www.instagram.com/p/B6--YooBYDz/
Citera
2020-01-06, 17:56
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmapolis
Vad spelar det för roll med framgång och pengar kan man ju undra. Tydligen inte ett dugg då Yasin ändå bara var en liten ortenkkille längst inne. Han var trots alla möjligheter som nu kom att erbjudas honom tack vare sina Spotifyframgångar bara en störd kille som inte klarade att gå vidare. Missköttsamhet både innanför och utanför fängelset.

”Yasin Byn kom ut från fängelset något försenad i höstas. Kriminalvården beslutade att skjuta upp frigivningen 25 dagar, vilket är ovanligt, på grund av att han misskött sig så till den grad att han flera gånger flyttats till isolering.

Efter gripandet på nyårsafton fortsatte managern, som också tillhör Shottaz och nyligen avtjänat ett straff för vapenbrott i högsäkerhetsbunkern Fenix, att lägga ut bilder på artisten och när nyheten började spridas i hiphop-kretsar avfärdades den av flera med att ”Yasin är ju i Dubai”.
Verkligheten var en annan. Några timmar före bilden publicerades greps Yasin Byn, eller Yasin Mahamoud som han egentligen heter, för mord och riskerar nu livstids fängelse för mord.”

https://www.expressen.se/kronikorer/...anks-for-mord/

Ligger nåt i att ”man kan ta killen från orten men inte orten ur killen”. Jag skulle nog säga att han var en olycka som bara väntade på att hända. Oavsett plats eller sammanhang.

Sen kan man råka hamna på "fel" avdelning med "fel" killar och då hamnar man i kaos situationer.

Han kan ha jävlas med plitarna just för att hamna på isolering.

Till hans försvar måste det inte vara hans fel(även om det säkert va det)
Citera
2020-01-06, 18:08
Medlem
bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Sen kan man råka hamna på "fel" avdelning med "fel" killar och då hamnar man i kaos situationer.

Han kan ha jävlas med plitarna just för att hamna på isolering.

Till hans försvar måste det inte vara hans fel(även om det säkert va det)

I intervjun på P3 har jag för mig det nämdes att han hamnade på isol pga mobiltelefon.....
Citera
2020-01-06, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Dp har väl dödat:
Izzy,
Bröderna på mynta café
Pejps
Faye
Guci
Nabil haidar( kontraktsmord i uppsala)
Skottskadat fiffy
.

Vet inte om du fick med viksjömordet? Isa Salib*h
https://petterssonsblogg.se/2017/05/...rd-i-jarfalla/
Citera
2020-01-06, 18:19
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hahaha Viktor Banke börjar väl känna att han inte kan hora ut sig som han gör om han någonsin ska kunna få andra klienter än lottade och skräpfolk.

Bra spanat av dig. Roligt med.

Han har väl tagit del av en del bevis och inser att det är helt kört för lille yasin

Advokaten tjänar ju på att yasin åker ut och in för vapenbrott olaga hot etc

Vad ska han göra med nån som sitter på livvsstid haha
Citera
2020-01-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Han har väl tagit del av en del bevis och inser att det är helt kört för lille yasin

Advokaten tjänar ju på att yasin åker ut och in för vapenbrott olaga hot etc

Vad ska han göra med nån som sitter på livvsstid haha

Ja att Banke inser nog att börjar se ganska smutsig ut även med hans måttstock.
Citera
2020-01-06, 18:48
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meixo
Banke hyllade inte bara Yasins musik utan även som person. När någon frågade vem Yasin Byn är så svarade han ”Sveriges bästa människa”.

Skulle vara intressant att veta hur bra koll Banke har på allt det här. Skulle tro att han vet mer än de flesta trots allt, men pengarna ska ju in och att hylla grovt kriminella uppskattas nog av grovt kriminella (= Bankes klienter).

Han har ju tillgång till slasken så han vet nog exakt vilka slags personer han hra att göra med
Citera
2020-01-06, 19:00
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlington
Har de här grabbarna flickvänner/fruar?
I deras kultur brukar man ju gifta sig rätt ung (de gifter ju iallafall bort flickor när de är barn) så man kan ligga. Inte för att det lär hindra som. I någon låt är det ju ”vi tar med våra guzzar till Dubai” så var är bilderna?

Om de här grabbarna är såna jävla idoler i byn står väl tjejer på rad ?

I "trakten" så säger ju yasin att han inte har någon användning för flickvän "då han Japp för en röding"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in