2020-01-07, 01:41
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vem från Shottaz var det som hämnades då?

sedan många snackar om ayye från shottaz , vem har han dödat eller är misstänkt för ha dödat?

Ryktet är att GM i Bromsten är BO från Brommaplan.

Ayye tog väl A2.
Citera
2020-01-07, 01:42
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Läs alla inlägg jag skriver istället för att komma med ett jävla inlägg idiot. DU är en sån som läser två sidor av tråden och sen skriver...

Vart fan har jag sagt att det var två grupperingar då? Aldrig...så trött på snorungar som inte kan förstå röda trådar.

Det var beskrivet som att dom redan då hade olika gängnamn. Det var ju själva rånet som blev lite av en milstolpe. Kanske hade det innan dess funnits lite groll?
Citera
2020-01-07, 01:45
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det var beskrivet som att dom redan då hade olika gängnamn. Det var ju själva rånet som blev lite av en milstolpe. Kanske hade det innan dess funnits lite groll?

Varför tror du det står "Shottaz"? för att folk inte ska ställa 400 frågor sedan. Som tex "Men vilken gruppering är/var han med i då?"

Även om grupperingarna inte fanns så var ju vissa mer stabila än andra.
Citera
2020-01-07, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Nä, nu har jag sett allt. En neger med gult skägg!!!

Har för mig att det är typ Tradition eller en Religiös sak för somalierna att färga skägget gult.
skit fult är det dock.
Citera
2020-01-07, 01:54
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Varför tror du det står "Shottaz"? för att folk inte ska ställa 400 frågor sedan. Som tex "Men vilken gruppering är/var han med i då?"

Även om grupperingarna inte fanns så var ju vissa mer stabila än andra.

Jo, fast du missade dom här: "Jag är inte 100% säker om det blev Shottaz eller DP som gjorde rånet". Det var den biten som jag tror kan ge upphov till dom 400 frågorna.
Citera
2020-01-07, 01:56
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Jo, fast du missade dom här: "Jag är inte 100% säker om det blev Shottaz eller DP som gjorde rånet". Det var den biten som jag tror kan ge upphov till dom 400 frågorna.

Men läs det första förbannade inlägget där jag svarade på en persons fråga.

Är man insatt i dessa gäng så vet man vilka personer som tillhör vad, och då tillkommer inte 400 följd frågor. Jag antar alltid att folk läser från start till slut om de vill diskutera något i tråden. Kan man inte söka sig till informationen så behöver man inte veta något.

En fråga har du autism? Du verkar hänga dig fast vid saker utan att se den röda tråden. Inte något fel med autism men rätt onödiga inlägg. Skriv i PM om du undrar något mer.
Senast redigerad av Zebraut 2020-01-07 kl. 01:59.
Citera
2020-01-07, 02:01
Bannlyst
Jag är inte så säker på att poy sålde ut franky och Gucci. Jag tvivlar på det då poy inte var ett stort eller viktigt namn. Varför skulle en liten sprungit svika sina egna sådär? Aja det kan vara så att poy sålde ut dom. Men jag funderar på en annan sak.

Det pratades tidigare om att DP och SZ kanske planerat mordet tillsammans. Det tror jag mycket väl kan stämma då poy stått i skuld till dp på 100 lax (enligt säker källa som har kontakt med grabbarna i Rinkeby). Jag tror inte poy golade ner franky och Gucci. Jag tror däremot han golat ner yasin på nåt sätt därav var yasin med på plats för att avrätta poy. Kan tänka mig om det endast skulle handla om hämnd på F och Gs död skulle inte yasin varit på plats. Detta känns sjukt internt.

Min teori, som stärks av en bekant, är att dp och sz gått ihop vid detta mord. Säger inte att gängen kommer gå ihop igen men att detta var någon typ av en gångsgrej. Poy måste varit en riktig fitta. Tror att det var fler en 7st på plats. Dp grabbarna ä ofta skickligare och kanske tog sig från platsen snabbt?

För att bryta ner vilka som är häktade. Yasin, den långe och möjligtvis kurden vad jag läste i ett inlägg. Kan nån namn på kurden. Detta är kurden jag menar: https://instagram.com/_kuurden?igshid=i6zt6hmeo5p0

Alltså har någon namn på den tredje häktade, inte *s*d (den långe). Kan vi dra slutsatsen till att det är kurden som då är häktad. Kan denna kurden vara någon som har nån kontakt i dp. *s*d är ungefär som yasins högre hand. Kan tänka mig att kurden är den som förde ihop gängen, kanske kusin till nån i dp.
Citera
2020-01-07, 02:10
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bababa654321
Jag är inte så säker på att poy sålde ut franky och Gucci. Jag tvivlar på det då poy inte var ett stort eller viktigt namn. Varför skulle en liten sprungit svika sina egna sådär? Aja det kan vara så att poy sålde ut dom. Men jag funderar på en annan sak.

Det pratades tidigare om att DP och SZ kanske planerat mordet tillsammans. Det tror jag mycket väl kan stämma då poy stått i skuld till dp på 100 lax (enligt säker källa som har kontakt med grabbarna i Rinkeby). Jag tror inte poy golade ner franky och Gucci. Jag tror däremot han golat ner yasin på nåt sätt därav var yasin med på plats för att avrätta poy. Kan tänka mig om det endast skulle handla om hämnd på F och Gs död skulle inte yasin varit på plats. Detta känns sjukt internt.

Min teori, som stärks av en bekant, är att dp och sz gått ihop vid detta mord. Säger inte att gängen kommer gå ihop igen men att detta var någon typ av en gångsgrej. Poy måste varit en riktig fitta. Tror att det var fler en 7st på plats. Dp grabbarna ä ofta skickligare och kanske tog sig från platsen snabbt?

För att bryta ner vilka som är häktade. Yasin, den långe och möjligtvis kurden vad jag läste i ett inlägg. Kan nån namn på kurden. Detta är kurden jag menar: https://instagram.com/_kuurden?igshid=i6zt6hmeo5p0

Alltså har någon namn på den tredje häktade, inte *s*d (den långe). Kan vi dra slutsatsen till att det är kurden som då är häktad. Kan denna kurden vara någon som har nån kontakt i dp. *s*d är ungefär som yasins högre hand. Kan tänka mig att kurden är den som förde ihop gängen, kanske kusin till nån i dp.

Alltid skoj med spekulationer.

Tänk om det var långa killen som sålde ut Franky och Gucci? Den långa överlever avrättningarna i Köpenhamn och känner pressen från Yasin och de andra i gänget (Shottaz). Han får frågor, blir slagen och kanske tom hotas till livet och då kommer han på att P0y är ju en ostabil jävel och han spelade ju med DP innan honom kan jag nog sälja till Yasin som känner sig pressad att hämnas sina "bröder".

Tänk om P0y bara blev det svarta fåret och fick ta smällen så att den långe klara sig med livet i behåll även om han nu kanske får spendera livet på kåken.
Senast redigerad av Zebraut 2020-01-07 kl. 02:17.
Citera
2020-01-07, 02:18
Medlem
Finns det någon koppling mellan dessa grupperingar och mordet på en man av somalisk härkomst på Seved (Malmö) 2016? Våldskapitalet verkar onekligen stort, och sommarens dubbelmord i Köpenhamn tyder på rörlighet söderut.
Citera
2020-01-07, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vet att en av de misstänkta är killen som är med Yasin på denna video

https://www.instagram.com/p/B6jskjFhyii/

Det där är väl kurden?
Citera
2020-01-07, 03:50
Medlem
Mycket spekulerande nu i tråden, efter att ha följ dp - shottaz ett tag så
Är jag nästan säker på att p0y måste ha någonting med Köpenhamn morden att göra, han var nära med både jafar och yasin och jag tror därför att det skulle krävas nånting grovt för att yasin skulle ta risken att döda en så
När vän bara någon månad efter att han släppts ur fängelset. Tror inte detta handlar om en skuld eller liknande. Skulle va intressant att höra vad jafar har att säga. Har poy och yasin inte träffats sen de muckade? Dvs har poy inte synts på yasins sociala medier?
Citera
2020-01-07, 04:03
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashisshit
Shottaz och DP fanns visst.

Nej, d va med Izzy allt började. Du vet noll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto