2020-01-07, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
När Izzy sköts fanns varken dp eller shottaz.

Efter Maslah blev mördad delades gruppen i 2

Edit: felcitering

OT, men varför blev Izzy och maslah mördade?
Citera
2020-01-07, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nämn en produkt som du tror är intresserade att sponsra honom. Du nämnde reklam menar jag. Ponera att han inte satt häktad, kan du nämna en produkt som du tänker dig skulle kliva in.

Vill inte gå oft men menade inte reklam som i reklam utan mer att nyheten om mordmisstanke är reklam i sig och håller streamandet vid liv.
Citera
2020-01-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaraMig
Vill inte gå oft men menade inte reklam som i reklam utan mer att nyheten om mordmisstanke är reklam i sig och håller streamandet vid liv.

Förstår. Det kan jag hålla med om att det boostar
Citera
2020-01-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vet att en av de misstänkta är killen som är med Yasin på denna video

https://www.instagram.com/p/B6jskjFhyii/
Är inte dedär kurden? I dubai va de kurden ayye och yasin som semestrade.
Citera
2020-01-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Är inte dedär kurden? I dubai va de kurden ayye och yasin som semestrade.

Helt rätt, ayye, kurden o yasin var i dubai, asad var i sverige
Citera
2020-01-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaraMig
Vill bara flika in när det gäller Spotify grejen. Jag antar att han inte får en krona från spelningar där då han gjort något väldigt ovanligt nämligen att han sålt rättigheterna till albumet (två delar där del endast del 1 finns ute) för 4,5 miljoner. Tro det eller ej men jag väljer att tro mina källor (plural).

Oj! Vet du om det skedde nyligen? Någon uppfattning om varför?
Citera
2020-01-07, 01:01
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
OT, men varför blev Izzy och maslah mördade?

Den 22 juli 2015 rånades Forex växlingskontor i Täby av 4 personer.

Izzy deltog /sålde rånplanerna till de andra personerna i grupperingen (Shottaz) än dem i "egna" kompisgänget (DP)

Kvällen efter rånet sköts Ismail (Izzy, Eazy) Aden ihjäl i ett grönområde vid Bromsten. Han misstänks vara kopplad till rånet i Täby. Två dagar senare, den 24 juli 2015, sköts den då 16-årige M*slah W*rsame ihjäl vid en mack på Brommaplan.

Det var detta som gjorde att grupperingarna bildades mer eller mindre.

Shottaz och de fyras gäng aka DP utav media.
Senast redigerad av Zebraut 2020-01-07 kl. 01:15.
Citera
2020-01-07, 01:21
Medlem
JaffarByn163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Den 22 juli 2015 rånades Forex växlingskontor i Täby av 4 personer.

Izzy deltog /sålde rånplanerna till de andra personerna i grupperingen (Shottaz) än dem i "egna" kompisgänget (DP)

Kvällen efter rånet sköts Ismail (Izzy, Eazy) Aden ihjäl i ett grönområde vid Bromsten. Han misstänks vara kopplad till rånet i Täby. Två dagar senare, den 24 juli 2015, sköts den då 16-årige M*slah W*rsame ihjäl vid en mack på Brommaplan.

Det var detta som gjorde att grupperingarna bildades mer eller mindre.

Shottaz och de fyras gäng aka DP utav media.

Alltså - kan du utveckla det om att han ska sålt rånplanerna till andra personerna?

Du menar att Shottaz begick rånet till slut och fick behålla bytet som en följd av det?
Citera
2020-01-07, 01:29
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Alltså - kan du utveckla det om att han ska sålt rånplanerna till andra personerna?

Du menar att Shottaz begick rånet till slut och fick behålla bytet som en följd av det?

Jag är inte 100% säker om det blev "Shottaz" eller "DP" som gjorde rånet, vid denna tid kände ju alla varandra som ett kompisgäng och de var mycket yngre än idag. Det gick rykten om att M*slah W*rsame med "Shottaz" gruppering inte fick utföra jobbet och dem tog med Izzy till skogen för att mest yttra sitt missnöje, kanske få någon ersättning för tiden och eventuellt förberedelserna inför jobbet, så gick något snett.
Senast redigerad av Zebraut 2020-01-07 kl. 02:01.
Citera
2020-01-07, 01:34
Medlem
Citat:
Jag är inte 100% säker om det blev Shottaz eller DP som gjorde rånet, vid denna tid kände ju alla varandra och de var mycket yngre än idag. Det gick rykten om att M*slah W*rsame med "Shottaz" gruppering inte fick utföra jobbet och när dem väl tog Izzy till skogen för att mest yttra sitt missnöje och kanske få någon ersättning för tiden och kanske förberedelserna inför jobbet, så gick något snett. Han blev skjuten i ryggen...

Vem från Shottaz var det som hämnades då?

sedan många snackar om ayye från shottaz , vem har han dödat eller är misstänkt för ha dödat?
Citera
2020-01-07, 01:36
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Jag är inte 100% säker om det blev Shottaz eller DP som gjorde rånet, vid denna tid kände ju alla varandra och de var mycket yngre än idag. Det gick rykten om att M*slah W*rsame med "Shottaz" gruppering inte fick utföra jobbet och när dem väl tog Izzy till skogen för att mest yttra sitt missnöje och kanske få någon ersättning för tiden och kanske förberedelserna inför jobbet, så gick något snett. Han blev skjuten i ryggen...

Du pratar lite i nattmössan om jag förstått det hela rätt. Det fanns inte två grupperingar då, utan efteråt. En viss del av Izzys vänner var med på rånet, men några andra var förbannade för att dom inte fick vara med och sköt honom. Därefter blev det dom två grupperingarna.
Citera
2020-01-07, 01:39
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Du pratar lite i nattmössan om jag förstått det hela rätt. Det fanns inte två grupperingar då, utan efteråt. En viss del av Izzys vänner var med på rånet, men några andra var förbannade för att dom inte fick vara med och sköt honom. Därefter blev det dom två grupperingarna.

Läs alla inlägg jag skriver istället för att komma med ett jävla inlägg idiot. DU är en sån som läser två sidor av tråden och sen skriver...

Vart fan har jag sagt att det var två grupperingar då? Aldrig...så trött på snorungar som inte kan förstå röda trådar.

Skrev att alla kände alla men måste väl vara övertydlig för att någon med autism inte ska reagera.
Senast redigerad av Zebraut 2020-01-07 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in