2020-01-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
GPS spårsändare? finns det väl, undrar en som är ganska oteknisk. Hur kunde man annars att fånga upp bilen på Götgatan?
Ja, eller om de vet registreringsnummer så kanske de "efterlyser" på polisradion?
Citera
2020-01-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Att fler skall dömas till livstid f.o.m 2020 är jag medveten om, men att döda någon på nyårsafton spelar ju ingen som helst roll eftersom eventuella domar efter en rättegång (om man nu torskar, vilket dom gjorde) ju automatiskt kommer att inträffa 2020 och inte 2019, så de nya riktlinjerna för hur livstidsstraffen skall tillämpas kommer ju garanterat att finnas på plats vid rättegångsdatumet.

Domar utdöms efter den lagstiftning som gällde när brottet utfördes. Utfördes brottet innan 00:00:00 2020-01-01 (alltså fram till och med 23:59:59 2019-12-31) är det den gamla lagen som gäller. Utfördes brottet från och med 00:00:00 2020-01-01 är det den nya lagen som gäller.
Citera
2020-01-07, 21:16
Medlem
Brutes avatar
Vilket är det "nybildade" gänget polisen intresserar sig för?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ndning-i-dadet

Citat:
Den kände rapparen sitter häktad misstänkt för att ha skjutit ihjäl sin vän på nyårsaftonen.

Enligt Aftonbladets uppgifter misstänks ett nytt gäng vara inblandat i det uppmärksammade mordet.

Rapparen själv nekar till alla anklagelser – och hävdar att han satt i samma bil som den mördade mannen.

Citat:
Enligt Aftonbladets uppgifter arbetar polisen för närvarande utifrån ett antal specifika arbetshypoteser kring bakgrunden till mordet – och samtliga av dessa motivteorier involverar ett nybildat kriminellt gäng.

//Brute
Citera
2020-01-07, 21:21
Medlem
Citat:
Att fler skall dömas till livstid f.o.m 2020 är jag medveten om, men att döda någon på nyårsafton spelar ju ingen som helst roll eftersom eventuella domar efter en rättegång (om man nu torskar, vilket dom gjorde) ju automatiskt kommer att inträffa 2020 och inte 2019, så de nya riktlinjerna för hur livstidsstraffen skall tillämpas kommer ju garanterat att finnas på plats vid rättegångsdatumet.

Det som är avgörande är när brottet begicks. Inte när rättegången hålls. Man kommer att döma efter förutsättningar som gällde vid brottstillfället.
Citera
2020-01-07, 21:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedondonthedon
Så dumma är de inte, finns flera saker de har gjort som de lyckats komma undan med. Denna var dock väldigt slarvig om den var planerad.

Få grupper (dp) som utfört flest mord utan att torska för ETT Enda. Vi måste snacka hojåkargäng om vi ska komma upp i samma siffror.

Vet inte vad siffran e uppe på men den e hög, och fallet vi diskuterar här e shottaz inte DP. Dp verkar mer kompetenta, vi får se hur det går i köpenhamn.

Jag vill gärna veta veta varför denna ayye räknasom skyttekung och "hitter" etc, han döda A2 i Tensta. Ok vilka saker har han gjort som valfri medlem ur dp4 inte gjort?
Citera
2020-01-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute

//Brute

Garanterat något jättehäftigt namn som de andra. Gärna med tröjor som de stavat fel på med. Alla ska ha sitt lilla gäng tydligen och de kommer alla från ett annat gäng så tydligen är det någon som ska skjutas varje gång man hittat på en ny häftig logga.
Citera
2020-01-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute

//Brute
Den där "Headshot-ligan" har ju varit på tapeten tidigare och jag tror att det är relativt nytt. Hängde inte dom med DP?
Citera
2020-01-07, 21:29
Medlem
Ugnsfastforms avatar
Citat:

Man slutar aldrig att förvånas över dumheten på Flashback... Det du skriver stämmer inte över huvud taget.
Citera
2020-01-07, 21:31
Medlem
DontWantWars avatar
Namn på nya gänget?

Shottaz gått ihop med det? Har dödspatrullen något med saken att göra?
Citera
2020-01-07, 21:36
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepeTheDog
Den där "Headshot-ligan" har ju varit på tapeten tidigare och jag tror att det är relativt nytt. Hängde inte dom med DP?

Tänkte också på HSL
Citera
2020-01-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Namn på nya gänget?

Shottaz gått ihop med det? Har dödspatrullen något med saken att göra?
Det var de jag skrev i början att shottaz kanske gått ihop med HSL, med tanke på texten i yasins nya låt "vi delar ut headshots". Men här beskriver dom ju de gänget som fiender mot shottaz så antingen är HSL emot shottaz och att HSL hänger med dp? Misstänkte att poydem svikit shottaz, och att yasin har suttit i samma bil när poydem blev skjuten är väl inget försvar, tyder väl ännu mer att yasin knäppt huvudet av honom...
Citera
2020-01-07, 21:46
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Det var de jag skrev i början att shottaz kanske gått ihop med HSL, med tanke på texten i yasins nya låt "vi delar ut headshots". Men här beskriver dom ju de gänget som fiender mot shottaz så antingen är HSL emot shottaz och att HSL hänger med dp? Misstänkte att poydem svikit shottaz, och att yasin har suttit i samma bil när poydem blev skjuten är väl inget försvar, tyder väl ännu mer att yasin knäppt huvudet av honom...
Han skall tydligen vara skjuten i huvudet igenom taket på bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in