2020-01-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Medhjälp i ett planerat mord ger typ 14 år

Bättre att ingen säger ett endaste ord

De brukar väl aldrig prata med polisen oavsett om de är GM eller BO?
Citera
2020-01-03, 16:24
Medlem
Citat:
Hallå han kommer inte få 12 år, han kommer sitta minst 25 år om han blir dömd, kmr ut som en gubbe runt 50 bast. Tror du han ville det?

Om han ville sitta lite kunde han glida runt byn med en pennpistol eller nått....

Få 1-2 år
25 år? finns det ens i Sverige?
Citera
2020-01-03, 16:26
Medlem
Mindbusinesss avatar
Varför lägg tid och kraft på dessa gangstermord?
Blir billigare om polisen uppmuntrade dem till fler skjutningar med lite ryktesspridning.
Citera
2020-01-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedndering
Det är väl nu det verkligen gäller, dem har snackat så mycket om att vara tysta och inte säga något.

En av dem skulle kunna ta på sig skotten och de andra få medhjälp...
Varför ska någon ta på sig skotten? Åklagaren har full bevisbörda och det är upp till åklagaren att bevisa att det är ställt bortom rimligt tvivel att X är skytten och att Y varit med på det. Om åklagaren inte kan styrka vem som är skytten kan han åtala alla för medhjälp istället men med tanke på att det här mordet verkar vara oplanerat så kan det också bli svårt. Håller alla käften kan dem mycket väl bli helt friade för mord. Ska bli intressant att följa det här.
Citera
2020-01-03, 16:29
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
I 24k videon Västerort skjuter dom i nått skogsområde 2-3 skott

Edit; kom på att jag såg ett karteller klipp för lääänge sen där dom sköt med ett automatvapen ut från fönstret på en bil i rörelse snett upp i luften liksom men har aldrig hittat det igen. Kommer inte ihåg om det va en musikvideo eller bara nå skryt
Tror du tänker på låten:sinnesro med kartellen. Stämmer isåfall . Finns ganska mycket eld i den videon ja och kulor flyger
Citera
2020-01-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RajtanTajtansson
Vet du vad som kräver ett bra psyke? Att skaffa en utbildning, sen ett jobb och att ta hand om en familj och uppfostra barn till att bli bra och produktiva medborgare. Att vara kriminell kräver bara en avsaknad av empati och om man blir stressad så medicinerar man bort stressen med droger. Lätt som en plätt

Kunde inte sagt det bättre
Citera
2020-01-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Bland det dummaste jag har hört. Om han hade varit rädd för att bli klippt kunde han gömma sig i Dubai istället för att sitta.

Svårt att greppa det här mordet. Jag tror inte att det är planerat och jag tror inte att Yasin är skytten.

hellre några år än att få några hål
Citera
2020-01-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ah. Tack för beskrivningen. Du menar att om de skulle övervakat hade de hamnat för nära och synts? Jag menar om de spanat med bil så att säga.
Exakt, det är så öppet just nu.dem skulle se direkt om någon följer efter nära på.
Citera
2020-01-03, 16:38
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solbadarn
Vad är det med dessa grabbar och deras små handväskor? Vad har de dem till?
Förmodligen ja . Jag skulle själv använt en adidas om den inte skulle förknippas med en gängkriminell som det gör i Sverige idag ,därför går inte jag runt med en sådan . Men alla är fria att göra vad som känner för.
Citera
2020-01-03, 16:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Varför ska någon ta på sig skotten? Åklagaren har full bevisbörda och det är upp till åklagaren att bevisa att det är ställt bortom rimligt tvivel att X är skytten och att Y varit med på det. Om åklagaren inte kan styrka vem som är skytten kan han åtala alla för medhjälp istället men med tanke på att det här mordet verkar vara oplanerat så kan det också bli svårt. Håller alla käften kan dem mycket väl bli helt friade för mord. Ska bli intressant att följa det här.

Åklagaren kan låta åtala alla för mord i samförstånd.
Citera
2020-01-03, 16:41
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John5ilver
As*d finns på fb
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag längtar till dagen då direktlänken uppfinns på nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Var /.../ kommer den här motviljan till att posta klickbara länkar från? Det är ju inte så att de förstör tråden, eller hur?

Besvärligt hitta maskerade namn

För att vid sökning på Flashback hitta ett maskat namn måste du veta var någonstans i namnet asterisker eller andra tecken är placerade.

Söker du efter Asad med 'Asad' som sökord, då får du ingen träff på inlägg där någon använt sig av en alternativ stavning som 4sad. Du får heller inga träffar där någon mixtrat med namnet genom slumpvis placering av någon asterisk, exempelvis genom att skriva As*d eller *sad. Eller föralldel *s*d med helt bortblåsta a:n!

Här några klickbara länkar

Adan Hersi, Asad
22 år
född 7 oktober 1997 i dåvarande Spånga församling,
numera med namn Spånga-Kista församling;
församlingen ligger i Stockholms kommun
svensk medborgare sedan 17 januari 2002, dessförinnan statslös
bosatt på Lättingebacken 26 i stadsdelen Tensta (se karta)
postadress Spånga
ogift
inga barn

Asad Adan Hersi
Facebook III
Facebook II
Facebook I

(I sina gamla faceböcker I och II från 2011 påstår den då 14-årige Asad att han bor i Tensta i Upplands län. Visserligen finns ett Tensta i Uppsala kommun och län, men det Tensta där Adan vuxit upp och fortfarande bor, detta Tensta ligger faktiskt i Stockholms kommun och län.)

Ratsit
mrkoll.se

Lexbase
Senast redigerad av kafu 2020-01-03 kl. 17:23.
Citera
2020-01-03, 16:42
Medlem
Zebrauts avatar
P0y får iaf en del vila i frid Vincent, beklagar sorgen, Våran fina Vincent etc på sin Facebook. Han har nog fått sin ro nu så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in